Spring naar bijdragen

vooruit met de geit


soleil

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben me nu drie dagen aan het ´inlezen´op jullie site (forum), en zie zooooveel herkenningspunten, dat ik nu durf te zeggen: oké mensen, ik heb óók (jullie) hulp nodig. Complimenten trouwens, hoe jullie elkaar steunen!

Ik ben een vrouw van veertig met twee jonge kinderen, net gescheiden en heb al drie jaar stiekem het idee dat ik ´ietwat veel´ drink... om mezelf in stand te houden, bijvoorbeeld tijdens spitsuur
(kids in bad, eten koken, liedjes zingen, verhaaltjes vertellen, kids slapen)
daar heb ik energie voor nodig die ik niet had en dacht te vinden in een glaasje wijn tijdens het koken, zodat ik dán iig een leuke energieke moeder zou zijn! Dat glaasje wijn werd een flesje per avond, en nu zit ik met de gebakken peren.... kan wel zeggen dat ik er verslaafd aan ben. Nog steeds hou ik vol tegenover mezelf dat er vooral géén probleem is, want ik zou niet willen dat ik mezelf als probleemgeval zou zien, duh, hier het bewijs tegenover mezelf, ik google en vind jullie.....en ben al drie dagen met open mond jullie verhalen aan het lezen... Dit ben ik.....

Mijn god, mijn god, hoe heb ik het zover kunnen laten komen.
Heb nu, sinds ik op jullie site zit, dus drie dagen, niet gedronken, en heb het moeilijk. Vreselijk om toe te geven! Zijn er van jullie die dit herkennen?
Liefs
Soleil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Soleil, welkom op dit forum en inderdaad we steunen elkaar dus jou ook en jij daarmee ons weer, goed van je dat je je aangemeld hebt en drankmisbruik sluipt er in je wilt alleen maar meer.

En inderdaad is het moeilijk om er af te blijven daarom is ook dit forum een échte steun.
drie dagen niet drinken is al een hele prestatie hoor, TOP,TOP,TOP en nu volhouden hoor je krijgt er zoveel moois voor terug

Succes en iedere dag de eerste niet nemen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Soleil,

ik denk dat we dit allemaal herkennen! Toevallig heb ik het vanavond ook heel moeilijk om niet te gaan drinken...niets in huis, maar dat is natuurlijk zo opgelost!
Avondwinkels, AH nog 17 minuten open, cafetaria...

Maar ik wil het niet!
Als ik het moeilijk heb, zet ik de kookwekker op 15 minuten...die 15 minuten niet drinken, en daarna verder kijken...

En ik kan je vertellen: het wordt makkelijker! En het levert zoveel op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik krijg een heleboel mail binnen op mn prive mailadres dat ik nieuwe berichten van julie heb, geweldig, van al die mensen die ik de afgelopen dagen heb leren kennen. maar ik heb gEEn idee hoe ik die kan openen, heb alles geprobeerd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soleil,

Welkom, welkom op dit forum,

Natuurlijk herkennen we dat.
3 dagen niet drinken is al een topprestatie.
Wij weten echt hoe dat voelt.
Daarom zeg ik; je gaat supergoed.
Fijn dat je ons gevonden hebt,als je moeilijke momenten hebt kom je gewoon meepraten.
Dat helpt echt.
Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, rapilos.
Het feit dat ik heb mee heb kunnen lezen over jullie dagelijkse perikelen geeft me al het idee dat ik niet alleen sta in deze k°t situatie.
Nogmaals, ik krijg een heleboel mail binnen, maar krijg ze niet geopend, geen idee waar ik ze kan lezen.
XX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soleil, welkom! :present: :present: :present: zo, die heb je alvast verdiend. En nu volhouden he!
Ik ben net zoals jij op dit forum begonnen, eerst lezen en schrikken van de herkenning...
en daarna opluchting dat ik niet de enige was en dat mijn probleem hier bespreekbaar was (en nog is).
En dat van die mailtjes: er staat ergens een vinkje "aanmelden voor deze discussie" ofzo, dat moet uit zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soleil, hoe is het nu met je. Heel herkenbaar hoor, mijn god hoe heb ik het zover kunnen laten komen ... tja daar hebben ze een naam voor... verslaving... sluipt er zo in.
Je bent niet de enige, maar accepteren dat je het ook 'hebt' is niet gemakkelijk.
Het is harstikke balen, maarja het is niet anders. Kom op ons forum schrijven, dan sta je er niet zo alleen voor. xxxxxxxxx :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...