Romualdus Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Hallo forumleden,Ik ben een man van middelbare leeftijd en drink al ca. 30 jaar veel teveel.Hoeveel weet ik eigenlijk zelf ook niet, waarschijnlijk tussen de 6 en 12 glazen per dag.Na vele pogingen van minderen en stoppen ga je jezelf afvragen waarom kan ik het niet sociaal houden en genieten van 1 à 2 glazen.Ik ben er zelf nog niet helemaal achter c.q. wil het antwoord van destijds mijn physiater niet aanvaarden.Volgens zijn stelling komt dat voort uit mijn moeilijk te behandelen en pas op latere lijftijd vastgestelde ziekte MDS (manisch depressief syndroom).Zijn stelling komt er in het kort op neer dat ik op jonge leeftijd geen hulp heb gezocht en zelf ben gaan zoeken om mijn MDS dragenlijk te maken en vond mijn vriend koning pils.Dat ik daardoor afhankelijk van alcohol werd was de bijwerking van mijn gekozen medicijn.Aangezien de zelf praktiserend physiater ook verbonden was aan de Brijder stichting kon hij mij al in het kort samengevat mededelen dat het laten staan van mijn vriend:a) een weg is van vallen en opstaan; er voor meer dan 200% er achter moet gaan staan om nuchter te blijven;c) het een niet te genezen ziekte is die je tot je dood aan toe meesleept.Nu een aantal jaren later moet ik zeggen dat hij volmondig gelijk heeft.Als ik alleen al op punt a. terugblik, dan weer eens een aantal maanden dan weer eens een aantal dagen vrij van alcohol (wel met behulp van Refusal wat ik tijdens mijn behandelplan bij hem kreeg voorgeschreven).Al enkele dagen volg ik jullie wel en wee op het forum en ik moet zeggen dat jullie elkaar geweldig steunen om die eerste te laten staan.Af en toe krijg ik de indruk dat nagenoeg geen forumlid last heeft van mijn punt a. t/m c.Vandaag is het mijn vijfde dag dat ik weer eens de moed op heb kunnen brengen en met behulp van Refusal droog sta.Nou ja, droog van alcoholische dranken want dat patroon van veel drinken blijft bij mij een gewoonte.Wat ik anders aan bier quantiteit dronk drink ik nu aan thee, koffie, cola, Rivella en bronwater.Ook niet gezond dus aangezien je teveel mineralen dan uit je opgenomen voeding weg spoelt.Goed, dit was dan even mijn kleine binnenkomer bij jullie en ik zal proberen regelmatig mee te schrijven op het forum.Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 hallo romualduswelkomheb je verhaal gelezengoed dat je hier gekomen benthet a.b.c. wat je schreef is helaas waarom dit te veduidelijken is het raadzaam om op tips en adviezen het stukje TIQeens te lezenleef elke dag alsof het je eerste dag is en laat elke dag de eerste staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Welkom Romaldus!Moedig dat je de stap hebt genomen!Je schrijft dat het lijkt of niemand met stap a, b, en c bezig is.Ik denk juist dat we aallemaal daarmee bezig zijn!Een ieder hier weet hoe moeilijk het is, helaas bewijzen een aantal van ons (waaronder helaas ik ook)dat we nog wel eens struikelen, en iedereen weet dat het een levenslange "ziekte" is!Alcoholisten hebben de rem kapot gedronken, en de meesten kunnen niet meer sociaal drinken.Helaas denken we dat nog wel eens, maar geef ons een glas, en we drinken een emmer!Refusal is een goed hulpmiddel! Ik heb het in het begin ook gebruikt, en het gaf me een geweldige rust in mijn hoofd! De weg naar alcohol was afgesloten!Succes, en kom meepraten op de dagelijkse dagdraad. Als je al langer leest weet je hoe het daar een beetje aan toe gaat. We hebben het over van alles wat ons bezig houdt, en het lijkt soms niets met alcohol te maken, maar we zijn daar allemaal op onze manier bezig "alcohol de baas" te worden!Ook zal je er veel ondersteuning krijgen als je dat aangeeft.Wel duidelijk zeggen als je ondersteuning nodig hebt, want het schrijven gaat vaak vlug!Maar je zal zien, als je om hulp vraagt, komen uit alle hoeken en gaten lotgenoten opduiken omje een hart onder de riem te steken, of je door een heftige "trek-aanval" helpen!Welkom, en succes dus!. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 2 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Hallo Bako en Trees,Heel interressant artikel Bako over TIQ, ik heb het met veel aandacht gelezen.Het lijkt mij een goede verklaring voor onze kapotte remkabel Trees.Jou omschrijving van sociaal drinken past mij helemaal, "geef ons een glas en we drinken een emmer".Het vervelende met mij is dat ik de volgende dag geen kater of andere nare bijwerkingen die bij mateloos alcoholgebruik horen ken.Ik ging dus vrolijk de volgende dag door met mijn vriend koning pils.Totdat jaren gelden mijn alvleesklier begon te protesteren en dat ik in de nacht in het ziekenhuis lag met een ontsteking daaraan.Mijn behandelend arts hoor ik nog zeggen, gezien de bloedwaarde bent u alcoholist maar u ziet er niet naar uit.Dan denkt een ieder natuurlijk laten staan die rommel, maar nee hoor af en toe nog een paar pakken tegen beter weten in.Bij mijn jaarlijkse controle ziet men geen veranderingen aan mijn alvleesklier en krijg ik van mijn arts te horen "u drinkt zeker niet meer of heel weinig".Refusal is bij mij dan ook het "paardemiddel" om mij te temmen.Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 april 2009 Rapport Share Geplaatst 4 april 2009 Romualdus: welkom op het forum. Nou we voldoen allemaal aan punt a, b en c en ik kan er nog d, e en f bijzetten. Schijn bedriegt he? Het forum is net als het echte leven.Meestal toch zo positief mogelijk, niet teveel van je laten zien, maar ondertussen onderuit hangen van ellende. Weer een terugval en weer opnieuw willen starten.Dus doe mee, je hoort er al helemaal bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 april 2009 Rapport Share Geplaatst 5 april 2009 Romualdus, goed dat je je aangemeld hebt hier kom regelmatig schrijven ook bij de dagdraad om te lezen over ervaringen van anderen en om steun te krijgen in moeilijke momenten.Succes en iedere dag de eerste laten staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden