Spring naar bijdragen

Euhmmm... Even voorstellen dan maar...

dromer

Aanbevolen berichten

Niet alleen een dromer, maar ook een twijfelaar blijkt...
Het heeft erg lang geduurd voordat ik mijzelf kon overtuigen dat ik 'er eens wat aan moest doen', maar bij deze dus.
Ben een vrouw van in de 30, samenwonend (zonder kinderen) en niet echt een uitgaanstype. Meer een 'thuisgenieter' om het zo maar te zeggen. Het 's avonds genieten van een glaasje is in de loop der jaren steeds meer geworden. Van af en toe een glaasje naar dagelijks een glaasje en het ene glaasje is inmiddels wel bijna een fles geworden op de 'slechte' dagen.
Een oorzaak is er niet echt te noemen, tuurlijk heeft iedereen zijn problemen en ook ik heb mijn portie wel gehad, maar dan nog dwingt niemand je er toe vind ik.
Het nare is -denk ik- ook vooral dat ik het gewoon erg lekker vind. Wijn bedoel ik. Rood of wit dat maakt me niet uit, ik geniet overal van. Knus op de bank bij een goed boek of de TV, of wanneer mijn vriend en ik samen muziek luisteren, of tijdens het eten... Afijn, eigenlijk dus wel elke avond.
Maar ik weet dat het niet goed voor me is en wil er dus mee stoppen, of eigenlijk vooral minderen. Mijn gewoonte veranderen dus...
Nou dat was het even voor nu. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dromer,

Welkom op dit forum. Tja, een verschil met de meesten van ons zie ik met jou wel. Jij geniet er nog echt van, terwijl de meesten die hier schrijven alleen nog drinken (DRONKEN , want: niet meer) voor de roes, en dan is 1-2-3 glaasjes meestal niet genoeg.

Maar een fles per dag is wel erg veel. Toch is het erg belangrijk, als je wat aan je alcoholgebruik wilt veranderen, verminderen of stoppen dus, dat je inzicht krijgt in de momenten en de beweegredenen van dat moment om te drinken.

Ik kan (met velen hier) je de (gratis en anonieme) internettherapie van hárte aanraden.

Succes en ik zie je graag op het "dagdraadje" dat iemand elke dag opent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...

Weer terug op het forum...
Na mijn aanmelding heb ik mijn neus weinig laten zien op het forum. Ik schaam me een beetje denk ik, voel me een zwakkeling. Tot nu toe nog geen dag zonder geweest sindsdien. Ondanks alle goede voornemens... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt misschien raar daar ik vanf gisteren pas gestopt ben, en ja ik vindt het ook heerlijk die roes inglijden en genieten van de smaak maar je gaat miss op een dag over naar 2 flessen of 3 omdat de roes afneemt naar mate je er gewend aan raakt, en ja dat duurt jaren, weet ik uit herkenning maar die dag komt,

Succes
Dikke kus
Suusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dromer,
Toch goed datje terug bent gekomen, Dat betekend toch wel dat je er mee bezig bent.
Kom op de dag draad, en klets mee. Je bent er mee bezig dat is alles wat je moet doen. en die knoop door hakken ,.. wie weet vind je de hulp ervoor hier bij de experts.
Groetjes Diane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...