rody Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Hallo allemaal,Ik lees al een heel tijd mee op dit forum en nu heb ik besloten mezelf ook aan te melden. Ik ben een (jonge)man van 22 en drink al een paar jaar te veel. Het is denk ik begonnen rond mijn 16e: na het werk in de supermarkt een paar pilsjes pakken met collega's. Niks geks toch, dacht ik, iedereen doet het?Ik merkte dat ik de roes wel lekker vond en ging steeds meer situaties opzoeken waarbij ik kon drinken (stappen, feestjes, afspreken met een vriend die ook aardig kon drinken etc..). Nu werk ik sinds een jaar of 2 als psychiatrisch verpleegkundige. Erg leuk en boeiend werk, maar ik merk dat dagen dat ik doordeweeks vrij ben (als ik 's weekends werk) een valkuil zijn. Soms verveel ik me, en dan ga ik drinken, alleen. Soms wel een flesje of 5 bier en nog een fles wijn. En de morgen erop weer spijt..En dat 2-3 keer in de week. Ook ben ik steeds meer stiekem gaan drinken: even wat bier pakken voor iedereen, en dan snel in de keuken alvast eentje wegwerken... jullie kennen de trucjes vast wel.. Mijn vriendin en omgeving weten van niks en vermoeden ook niks.. Ze weten dat ik gewoon graag drink. Hoewel ik natuurlijk het fijne van verslaving wel af weet door mijn werk.. Het heeft lang geduurd voor ik mijn alcoholprobleem erkende. Het is zoooveel anders als het over jezelf gaat.Het is bij mij óf niks, of veel, want de rem gaat eraf. Ik drink ook erg snel, om maar zo snel mogelijk iets te voelen. Ik ben nog jong en ik wil het niet meer. Het idee nooit meer te drinken vind ik helemaal niks en zou het liefst sociaal willen drinken, maar ik weet dat dat erg moeilijk gaat worden. 10 dagen geleden, toen ik weer 2 dagen doordeweeks vrij ben en echt erg graag wilde drinken, heb ik de knoop doorgehakt: dat kan zo niet meer. Ik maak me echt zorgen om mijn gezondheid omdat ik weet wat er van kan komen. Ik sta nu 10 dagen droog en het voelt geweldig. Ik ben fitter dan ooit en merk dat gesprekken met anderen wat makkelijker gaan. Ik kan me beter verwoorden en luister beter. Herkennen jullie dat ook?? Ik wil in ieder geval beginnen gecontroleerd te drinken en in ieder geval doordeweeks niet meer te drinken. Dat was zo'n beetje mijn verhaal, en ik hoop hier steun, afleiding en herkenning te vinden om mijn probleem onder controle te krijgen!!Rody Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Welkom Rody, goed van je! Zoals je al zegt je bent nog ontzettend jong dus idd doe er nu wat aan voor het echt uit de hand loopt. 10 dagen nuchter is echt al heel veel hoor, ga zo door zou ik zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 april 2009 Rapport Share Geplaatst 30 april 2009 Hai Rody,Goed van je dat je wat aan je probleem wilt doen en het ook erkent.Dat heeft ongetwijfeld ook met je werk te maken.Krijg je misschien eerder zelfinzicht.Misschien heb je wat aan internettherapie die je ook hier anoniem kan volgen.Zij kunnen misschien ook zien of sociaal drinken voor jou nog is weggelegd.In elk geval van harte welkom en veel succes.Fijn dat het tot nog toe zo goed gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2009 Hai Rodyal 10 dagen droog, dat is een mega prestatie.Weet je wat helpt? om niet te ver vooruit te kijken!gewoon per dag, vandaag niet drinken, en morgen zie je wel weer. Dan is het veel makkelijker te hanteren.Ik heb tot mijn 46e zo gedronken als jij beschrijft, nooit als ik de volgende dag moest werken, soms ook een week niet.. wel vaak de avonden voor mijn vrije dagen en inderdaad geen maat kunnen houden. Rustig een fles port wegwerken en dan nog een sixpak bier en als dat op is nog even langs de snackbar. Ik ben in juni 2007 gestopt, inmiddels bijna 2 jaar verder, nog 1 uitglijder gehad maar vond het niet meer leuk. Nuchterder is het leven anders, moeilijker soms, maar ook zoveel puurder!! Ik ben nu zo ver dat ik niet meer WIL drinken.succes!! dag 12 inmiddels??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hoi Rody,Lees je eigen verhaal nog eens als je het dreigt af te leggen tegen de gewoonte... het is een geweldige motivatie!Verpleegkundige zijn is mooi, want je verdient je brood door iets te betekenen voor anderen... maar het kan ook een verborgen trigger zijn om juist in je vrije tijd even in eigen wereldje weg te willen duiken... patienten/clienten, collega's, artsen, familieleden... het zijn continue, vaak emotionele interakties, die 100% inzet vragen en heel veel van je energie nemen (en dan heb ik het nog niet eens over de onregelmatige werktijden) ! 3 x raden hoe het komt dat ik je dit zo goed kan vertellen... Toen ik stopte met drinken (en een jaartje daarvoor met roken), kwamen al die indrukken keihard op me af en was ik m'n coping-mechanismen kwijt, en daar kwam de burnout... achteraf het beste wat me kon overkomen want nu heb ik geleerd tijd en ruimte voor mezelf te maken... dus zorg goed voor jezelf Rody, ik ben blij voor je dat je nu al het besef hebt dat je drankgedrag niet onschuldig is noch dat het met de tijd vanzelf verdwijnen zal... De gewoonte/verslaving is hardnekkig, maar het is te doen en met de tijd leer je jezelf net zo goed weer andere, gezondere gewoonten aan. Nu ik leef puur zoals ik ben, zonder drankroes of rookgordijn, zou ik willen dat ik het al veeeeeeeeeeeel eerder had gedaan... maarja we leven NU hè? liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden