Cato72 Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Binnen 9 maanden gaat dit een 3e serieuze poging worden om van mijn drankverslaving af te komen. Vorig jaar september hele maand niet gedronken. Is mij heel goed bevallen. Toch weer nieuwsgierig geworden of ik er nu wel normaal mee kon omgaan. Niet dus..Het is er weer ingeslopen..En weer erger. Deze week ben ik 3x dronken geweest, geloof ik... schaam me diep en voel me behoorlijk down..Ik ga weer antabus innemen..En dan zal het wel weer een poos goed gaan. Ik weet dat ik beter niet kan zeggen, dat ik nooit meer drink..al wil ik dat op dit moment wel heel graag. Toch ben ik bang over een maand ofzo als ik mijn record poging heb verbroken met niet drinken..dat het drinken weer gaat spelen?? Hoop zo van niet, maar voel me onderhand zo'n hopeloos geval.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Hoi Cato,schrale troost bij velen lukt het niet in één keer.Ik heb mezelf ook vaak voorgenomen te stoppen endan deed ik dat toch weer niet.Totdat ik het eindelijk goed zat was en toch ben gestopt.Je en het klinkt afgezaagd, het blijft toch bij de 1e niet nemen.Het is de grootste valkuil te denken dat het wel weer kan.Kom meeschrijven op de dagdraad.Je bent van harte welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 3 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 3 mei 2009 Welkom terug, Cato!Eens komt de poging die slaagt! Laat dat voor jou dan deze keer zijn!Heb je wel eens gedacht aan de internetbegeleiding van ADB? Die heeft mij, en met mij nog veleforummers bijzonder goed geholpen. Ze veroordelen je niet, ze helpen je om inzicht in je drinkpatroon te krijgen!Succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hoi Cato, fijn dat je er weer bent!Soms hebben we gewoon heel veel herhaling nodig om goed naar onszelf te kunnen luisteren... maar als we onszelf gehoord hebben, doet het er niet meer zo toe hoe vaak het gezegd is, het enige wat telt is NU... en over een maand zie je wel weer verder, veroordeel jezelf niet op wat je in het verleden deed, het is nu NU, dag voor dag, elke dag een stukje meer zelfvertrouwen... you can do it, en het is het zooooo waard!!!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 PS Ik vind iemand die in 9 maanden 3 x zo sterk is om iets belangrijks te willen veranderen, verre van hopeloos!!! Ik zie het juist als heel hoopvol dat je er zo mee bezig bent, het is heel dichtbij :light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cato72 Geplaatst 5 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 mei 2009 Dank voor jullie bemoedigende woorden! Ik probeer nu te denken dat ik deze verslaving ga overwinnen. Het is moeilijk om weer helemaal onderop te beginnen dat wel, maar ik ga er weer voor. Heb 1,5 jaar geleden een internetbehandeling gevolgd via Annazorg(denk dezelfde soort behandeling als hier). Was geen succes mede door te weinig inzet van mijn kant. De opdrachten en oefeningen heb ik nog wel op papier..misschien moet ik daar nog eens serieus induiken. Één ding weet ik wel, er zijn maar enkele (of géén) die zonder hulp deze verslaving overwinnen! Dus nogmaals dank! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 5 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2009 Cato,je bent er weer!!!!!jammer dat het niet in één keer is gelukt, maar wees gerust je bent niet de enige! wat ik bij mezelf heb bemerkt is als je eenmaal weer gaat drinken dat je eigenlijk meer drinkt en dat het moeilijker is om weer te stoppen.gelukkig heb ik het forum voor begrip en ondersteuning en ook heb ik hier geleerd dat fouten niet erg zijn als je er maar van leert.ok een beetje vaag, ik zie het maar als mijn alcohol avontuur! jammer genoeg lukt het niet altijd direct maar elke bewuste poging is weer een stap in de goede richting, je bent ook niet in één stap probleemdrinker geworden en je bent ook niet in één stap genezen van alle kwalen en ziektes.waarschijnlijk heb je er lang over gedaan om naar beneden te dalen en nu gaat het omhoog klimmen ook wat langer duren, maar dat je bezig bent met klimmen is duidelijk!kom er weer lekker bij, klets de ellende van je af, laat je elke dag weer inspireren en hopperdehop niet hopen maar werken! en gelukkig kunnen we het werk gezamelijk doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden