Spring naar bijdragen

nieuw hier

pinkeltje

Aanbevolen berichten

hallo,
Ik ben pinkeltje en ben bijna 36 jaar en moeder van 2 kinderen.
Ik drink de laatste paar jaar teveel en te vaak.
1-1,5 fles wijn op avond is dan wat ik wegtank
soms begin ik in de middag al.
Ik ben bang dat iemand het ruikt of merkt.
Vaak ben ik de volgende dag stukken kwijt of doe domme dingen.
Mijn man is veel in buitenland voor zn werk dan drink ik dus zoveel. Als hij thuis is is het een biertje of 3 per avond.
Ik heb misschien 1 tot 2 alcoholvrije dagen per week. dat zijn vaak de dagen dat ik nog brak ben van de kater .
Mijn man weet niet dat ik dan zoveel drink, hij vermoed dat wel natuurlijk.
Zo vaak denk ik ach 2 moet kunnen maar ik dus echt door tot de fles leeg is om er dan nog 1 open te trekken en die ook nog half leeg te drinken.
Ik ben het zoooooo zat!
Maar ben als de dood dat ik nu erg ga afkicken dat mensen het alsnog merken.
En al zo vaak bedacht ik me morgen stop ik met drinken en steeds lukte het niet.
Er staat nu ook een fles in de koelkast naar me te lonken.
Maar na een dag hier lezen weet ik dat ik het eerste glas niet moet nemen.
Poeh eenzame strijd zo!

Groetjes
pinkeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pinkeltje,

Heb me een paar dagen geleden aangemeld en direct ook voor de internetbehandeling. Net mijn eerste bericht gehad. Ik drink ook elke avond, verschillend en in etappes. Een gin & tonic als ik thuiskom, mijn partner is Brits en het is daar traditiel... Dan wat wijn bij het eten, thee voor de show en om te helpen bij het huiswerk. Dan over op een stiekeme gin en later whiskey. Dronken wordt ik bijna nooit, de kids merken er niets van. Maar ik wel de volgende ochtend!

Gekomen door studie met 2 kleine kinderen en me zorgen maken over van alles. Daarna relatieproblemen, een oude zieke moeder verzorgen, een oude zieke oom, iedereen begraven, denken dat je tijd hebt voor je relatie om er alleen maar achter te komen dat het redden van je relatie te laat is. In die fase zitten ik nu, moeten dingen uitzoeken met 2 puberdchters in huis. Ben weer meer gaan drinken ivm denken aan al de problemen, angst om te gaan slapen, en vooral alleen. Voordat dat echt bewaarheid wordt wil ik hier uit komen. Sterkte hiemee, tot gauw!

Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pinkeltje,

Heb me een paar dagen geleden aangemeld en direct ook voor de internetbehandeling. Net mijn eerste bericht gehad. Ik drink ook elke avond, verschillend en in etappes. Een gin & tonic als ik thuiskom, mijn partner is Brits en het is daar traditiel... Dan wat wijn bij het eten, thee voor de show en om te helpen bij het huiswerk. Dan over op een stiekeme gin en later whiskey. Dronken wordt ik bijna nooit, de kids merken er niets van. Maar ik wel de volgende ochtend!

Gekomen door studie met 2 kleine kinderen en me zorgen maken over van alles. Daarna relatieproblemen, een oude zieke moeder verzorgen, een oude zieke oom, iedereen begraven, denken dat je tijd hebt voor je relatie om er alleen maar achter te komen dat het redden van je relatie te laat is. In die fase zitten ik nu, moeten dingen uitzoeken met 2 puberdchters in huis. Ben weer meer gaan drinken ivm denken aan al de problemen, angst om te gaan slapen, en vooral alleen. Voordat dat echt bewaarheid wordt wil ik hier uit komen. Sterkte hiemee, tot gauw!

Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo pinkeltje,
Ik zat zelf zaterdag ook nog in die situatie.
1,5-2 flessen porto uitgedronken, en dan in de zetel in slaap gevallen met de tv aan.
Zondag heb ik deze toffe mensen gevonden op mijn computer, en heb toen de overschot van mijn laatste fles porto uitgedronken, en ben gestopt.
Ik probeer het vol te houden, dag per dag.
Zo zie je maar dat de strijd niet zo eenzaam is.
Ik leef met je mee. Veel sterkte!

Groetjes
Geert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...