Spring naar bijdragen

alweer een nieuweling

geugien

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ook ik ben al jaren een drinker, het liep 4 jaar geleden uit de hand tijdens het eerste jaar van mijn studie. Had nog 2 kinderen van 5 en 8 in huis en een helpende partner. Begon met 's nachts niet meer kunnen slapen (brommend geluid in de oren). Drank bleek al snel te helpen... Ook hielp dat te vergeten dat de relatie met mijn partner wel erg platonisch en saai was geworden.
Na studie stortte ik mij op theater en drank, werkte heel lang goed. Nadat de laatste moeder en oom was begraven besloot ik me eindelijk weer te richten op mijn relatie en drankmisbruik, was eindelijk weer tijd voor, dacht ik. Maar toen was het te laat, partner had al een relatie met een collega, we hebben het nog geprobeerd maar het was veel te laat.

Inmiddels weten de kinderen, nu 11 en 14 het ook en manlief gaat regelmatig bij de nieuwe liefde overnachten. Ik wil heel graag in dit huis blijven wonen en kan het niet alleen betalen. Twee huishoudens runnen is geen optie, waarom allebei in financiele moeilijkheden brengen? Anyway, ik raak er een beetje aan gewend maar de eerste weken was een hel. Ben weer heel veel aan het drinken. Ik hoop hier steun te vinden die ik elders niet kan vragen. Wil niet te boek staan als de alcoholmoeder voor mijn 2 meiden. Ik doe alles nog, heb een hele leuke baan waar men vindt dat ik goed functioneer. Ik sleep me echter door de dagen heen totdat het avond is en ik weer mag... Dat moet anders, de ochtenden zijn fijn, met zon en vogels, maar in de middag slaat de vreselijke moeheid toe. Om 's avonds nog een beetje aanspreekbaar te zijn en te kunnen helpen met huiswerk en zo, drink ik de moeheid weg, vicieuze cirkel dus.

Hoe erg is afkicken? Mijn jongste gaat in juni een week op kamp, mijn oudste redt zich heel goed zelf, mijn partner is grotendeels aanwezig en een steun op dit gebied. Ik wil dan een week thuisblijven, ziek melden en een poging wagen. Hoe zal dat eruit zien?

Alcohol gebruik: 1-2 gin-tonic bij het koken, 2-3 glazen wijn bij het eten (dan een paar koppen thee voor de show en bij huiswerk helpen), 2-3 glazen whiskey.

Dank jullie allen voor de aandacht, zal het ook proberen te geven.

Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi geugien, welkom hier, goed dat je hier bent, dat is al een beginnetje, hoe erg t afkicken is durf ik niet goed antwoord op te geven maar wat je kan verwachten aan bijverschijnselen als je stopt met drinken daar is wel info van te vinden. Ik drink nu mijn derde dag niet en vind de afkickverschijnselen niet zo erg, beetje katerig en duf en wat zweterig maar t is van voorbijgaande aard denk ik dan maar, dat overleef ik wel, t niet slapen van de drank en nat van t zweet wakker worden vond ik erger

sterkte en groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geugine,

Ik heb me ook nog maar drie dagen geleden aangemeld. Vandaag is mijn derde dag dat ik het eerste glas laat staan.

Lichamelijk heb ik (nog?) geen ongemakken. Net als Henk heb ik goed geslapen. Verder heb ik lichamelijk ook geen klachten, alleen mijn geest is continu bezig met het "nee, geen eerste glas".
Ik denk dat de geestelijke afhankelijkheid bij mij het zwaarst gaat worden.

Je hebt al een hele grote stap genomen door te erkennen dat je een probleem hebt en de strijd aan wil gaan. Heel erg veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mona, wonderlijk dat onze beleving zo anders is, Ik heb best wel bijverschijnselen maar (nog) helemaal geen drang naar drank, een vriendin vroeg gister hoe dat was op een schaal van 1 tot 10 en dat was een 1. Misschien is dat omdat ik er al erg lang mee bezig ben, dat de tijd nu rijp is zeg maar

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Mona,

Ik denk ook dat het geestelijk het zwaarst wordt, en het probleem dat ik whiskey echt lekker vind. Ik zal nooit een fles wijn leegdrinken in mijn eentje, vind dat alleen maar lekker bij het eten. Het wordt nog wat, vooral omdat ik in mijn privesituatie nog wat meer robbetjes heb te vechten.

Ben wel heel blij met deze site! Vooral internetten en mailen met mensen leidt me goed af. Jij ook veel succes met alles. Ik wacht in spanning op het eerste contact met mijn hulpverlener.

Groet,
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geugien,

Ook ik vind whisky, vooral voor het eten, erg lekker. Het ontspant mij. Al jaren. En net als jij, zal ik nooit een fles wijn leegdrinken.

Mijn `hulpverlener` heeft mij inmiddels laten weten dat de `start` wordt uitgesteld / te veel aanmeldingen en te weinig hulpverleners. OK, ik wacht wel af. Intussen neem ik nog een whisky. Heel slecht.

Laten we elkaar veel succes wensen,

Groetjes,
Depri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...