Jane Geplaatst 13 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2009 Dag allemaal,Spannend hoor zo op zo'n forum, maar goed toch maar even voorstellen. Ben 38 en ben op mijn 13de begonnen met eerste glas. Bessen toen, bah. Nu wijn/cognac. Langzamerhand is het drinken erin geslopen en merkte ik dat het hielp als ik me niet goed voelde, even wat rust en verdoving nodig had en dat werkte natuurlijk in eerste instantie als een trein. Maar ja, nu zoveel jaren later en vele stoppogingen en hulp via Brijder, Verslavingszorg, AA ed realiseer ik me heel goed dat ik dus verslaafd ben. Gebruik bij tijden refusal, dan drink ik niet, maar hou het refusalgebruik niet vol, met als gevolg weer drinken. Dus cirkel rond, walging van mezelf, somberheid, behoefte tot verdoving ed. Ach, vast bekend bij jullie. Nu een poging via deze weg, veel goede berichten over gehoord en mogelijkheid tot delen met ervaringsdeskundigen. Ben benieuwd. Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 14 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Hallo Jane,Welkom op het forum van mede-lotgenoten, schrijf mee of lees dagelijks (mijn manier van betrokken blijven) ditjes, datjes en de dageraad.Denk niet dat je er alleen voor staat, we zitten min of meer allemaal in het zelfde (zuip)schuitje op zoek naar een veilige haven.Je bent nog jong dus het moet, zij het met vallen en opstaan, een keer lukken om de spiraal te doorbreken.Zoals vele op dit forum de raad geven om de eerste te laten staan en iedere dag niet verder te kijken dan een dag zonder alcohol is een goede manier van aanpak.Refusal gebruik ik ook bij tijd en wijle om mij "droog" te houden en als ik dan denk, ik kan wel zonder die stok achter de deur gaat het na een tijdje mis.Echter je moet je maar vast houden aan de progressie die je boek in het proces van vallen en opstaan.Dus we nemen vandaag geen alcohol, afgesproken hé.Met vriendelijke en droge groet,Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert111 Geplaatst 14 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Dag Jane,Welkom! Ik ben Geert, 39 jaar, en aan de drank van mijn 18.Ik ben vanaf zondag gestopt, mee door de steun van de lieve mensen hier.Vandaag ga ik weer die eerste laten staan. Doe je met me mee?Veel sterkte, en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Hoi Jane,Ja erg herkenbaar die cirkel! Hier komen is al een goede stap om dat hardnekkige kreng te doorbreken ;-)Het is goed om jezelf te realiseren dat je een probleem hebt, een besluit helpt dan vaak beter dan een poging, die toch wat vrijblijvender van aard is. Ik besloot bijna 1,5 jaar geleden elke dag opnieuw: vandaag drink ik niet. En ook vandaag drink ik niet.Er gaat een wereld voor je open, vanachter die roes! Best wel heavy, maar vooral een heel veel beter gevoel over mezelf en m'n leven. Er is nog zoveel meer dan drank. Zoveel zit tussen de oren! Probeer het te zien als een avontuur, omdat je als mens te bijzonder bent om dat avontuur niet aan te gaan. Hier zal je veel herkenning en steun vinden, van harte welkom!!!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden