Zatkop Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Goedenavond dames/heren,dit is mijn eerste post, heb me zojuist aangemeld en het lijkt me wel zo netjes mezelf even voor te stellen .. Deze site ontdekte ik na een beetje googlen op 'refusal', en jullie als geen ander weten dan, dat mensen niet zomaar dat woordje in de zoekbalk intikken.Ja, ook ik beschouw mezelf als verslaafd aan alcohol. Ben beginnen met drinken op mijn 17e en nu, ruim dertig jaar later, kijk ik er op terug als een lange periode van strijd. Niet tegen mezelf, zoals ik lang gedacht heb, maar tegen het veraderlijke spul dat sommige mensen zwanger schopt met het verslavingsduiveltje. Lang heb ik geaarzeld met het zoeken naar hulp, voornamelijk vanwege het feit , dat ik niet zo ontstellend véél drink/dronk .. als ik de verhalen over 'echte 'alcoholisten hoorde, en bijvoorbeeld eens hier op het forum rondlees, dan viel mijn gebruik van 8 of 9 bier op een avond nog wel mee. Ook dronk ik niet elke dag, maar moet toegeven dat ik op mijn nuchtere dagen wel continu hunkerde .. en die flesjes bier zijn onertussen wel halveliter blikken geworden. Mijn werktijden draai ik in ploegendienst .. dat heeft 1 groot voordeel : vaak kun je uitslapen, met middagdienst bijvoorbeeld. Dat is dus een pracht excuus om lekker te zuipen 's avonds. Maar ook in de ochtenddienst kwam het wel eens voor dat ik dronk, ik hoef vast niet uit te leggen dat om 5 uur opstaan met een loodzware kater niet fijn is. Verschillende relaties heb ik naar de knoppen geholpen, omdat mijn gedrag tijdens dronkenschap absurd en onredelijk kan zijn. Niets van fysiek geweld of zo, maar je kunt mensen met woorden ook ontzettend pijn doen.Lang verhaal, en het is nog maar een klein stukje van een veel groter geheel .. anyway, ik loop nu bij een verslavingsdeskundige. Stoppen is voor mijj nooit zo'n probleem geweest, heb wel eens ruim een jaar droog gestaan, of 3 maanden .. het vólhouden blijkt de kunst. Na jarenlang geploeter in mijn eentje , heb ik dus toch maar eens aan de bel getrokken bij een deskundige. Sta nu een week droog , vanmiddag pillen (refusal) gehaald bij de apotheek .. twijfel nog of ik ze ga gebruiken, na het lezen van alle bijverschijnselen ..Mijn excuses voor deze langdradige binnenkomer, ik ga hier vaker rond neuzen en wellicht spreken wij elkaar .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geugien Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Dag zatkop,Hier Geugien, ook een jarenlange drinker, ook niet zo veel inderdaad als ik de site bekijk. Het ergste is dat ik door tegenslagen stiekem ben gaan drinken. Dat moet eerst weg. Dan mijn slaappatroon aanpassen en dan maar weer eens verder kijken.Ik ben Geugien, vrouw van 49 jaar, 2 kids en een stuklopende relatie om vele redenen waarvan mijn drinken er een van is.Sterkte en spreek je,Geugien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zatkop Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2009 Hai Geugien,dank je voor je anwoord en ik wens jou ook sterkte .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 14 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Hoi en welkom Zatkop (ik hoop je binnenkort toch wel anders te gaan mogen noemen!),Blijkbaar ben je het zat-zijn zat...Ook bij ging ging het rond m'n 17de mis... ik wilde steeds iemand en ergens anders zijn. Nu ik bijna 1,5 jaar droog sta, weet ik steeds meer waarom. Nu is het tijd om te groeien in wie en waar ik werkelijk ben. Hier ook ploegendiensten en ontkenning van mijn alcoholisme omdat ik niet 'smorgens al begon en in m'n nachtdiensten niets dronk. Ik dronk doordeweeks 'slechts' 1 fles wijn per dag, en wijn is toch een eerlijke drank? Zo gingen er ruim 25 jaren veelal in een roes voorbij. En er was al heel lang een irritant doch doordringend stemmetje, die mij zei: je hebt een alcoholprobleem. Toen mijn lever pijn ging doen, ben ik zo geschrokken dat ik ook via google'en op deze site terecht kwam. En het heeft me zoveel steun en herkenning gebracht, dat gun ik jou ook!Mijn relaties liepen ook allemaal stuk omdat ik altijd onder invloed van het een of ander was. Ik nam het allemaal niet serieus, had irreele eisen en ging voornamelijk voor de lusten. Daarom heb ik nooit iets bestendigs op kunnen bouwen. Nu bouw ik eerst maar eens aan mezelf. En bekijk ik al wat op mijn pad komt met andere ogen, onzeker en onwennig, maar wel heel écht.Door niet meer te drinken, krijg je jezelf weer terug. Dat is lang niet altijd zo'n mooi plaatje, maar wel een echt plaatje en eentje om op te kunnen bouwen. Met een goed gevoel, zonder zorgen, schuld, paranoia, kater, enz.You can do it! Vanaf vandaag die eerste laten staan. Dag voor dag. Ga het avontuur met jezelf aan, het is zoveel spannender en lucratiever dan je leven in die roes aan je voorbij laten gaan. Voor nu een welkom en liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zatkop Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Hoi Kaia,dank voor de warme woorden .. ik zal hier zeker vaker komen, herken veel in de verhalen van anderen ..Door mijn herhaalde stop-pogingen ben ik er al van overtuigd dat een leven zónder alcohol veel prettiger en rijker is. Ook nu, na anderhalve week droog, ondervind ik al weer de voordelen van droog staan. M'n kop i helderder, angsten zijn verdwenen, ik kan weer ergens aan werken en zie toekomst . (ben wel een beetje erg moe, dat moet het befaamde ontgiften zijn ..)Tja, mijn probleem doet zich dan meestal voor , zo na een week of 3, of ook wel na een paar maanden .. die andere persoon in mezelf, die mij er van probeert te overtuigen dat het bést een goed idee is , om weer eens een biertje te drinken .. :-) Nou ja, deze keer heb ik hulp, en ook medicijnen in huis. Vooralsnog zeg ik : ik drink niet meer ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden