Spring naar bijdragen

Nuchter sinds 14 januari 2009.

Moriarty

Aanbevolen berichten

Hallo.

'k Zal me even voorstellen: ben een man uit Mechelen, België en ben 36 jaar. Woon samen met mijn vriendin en haar dochtertje. Ik ben een alcoholist en ben nu sinds 14 januari dit jaar nuchter. Die dag ben ik binnengegaan voor een ontwenningskuur van 14 dagen. Sindsdien heb ik geen druppel meer aangeraakt en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Ik ga wekelijks naar de AA en pas de 12 stappen toe. Zonder dit programma kan ik me het leven niet meer inbeelden. Ik besef dat ik dit nodig heb om nuchter te blijven en om zo goed mogelijk de dag door te komen op een kalme, serene manier. In de AA literatuur spreekt men dikwijls van een "geestelijk ontwaken" en ik durf te zeggen dat dit bij mij het geval is. Nu ja, het was ook dringend nodig. Kon niet meer leven zonder of met drank. Eind verleden jaar dronk ik makkelijk 3 flessen wijn per dag en de nodige pinten bier. Ik had mijn werk verloren, leefde van een ziekte uitkering en deed feitelijk niets anders meer dan drinken, drinken en nog es drinken. Wakker worden al bevend en onmiddellijk beginnen drinken.
Nu ja, dat is verleden tijd. Gelukkig maar. Ik werk nu terug, probeer veel goed te maken tegenover de mensen die ik gekwetst heb en ben dankbaar voor mijn nuchterheid. Hoewel ik goed genoeg weet dat ik de volgende 24 uur (lees nooit meer) geen druppel alcohol meer kan/mag/wil drinken besef ik dat ik daarvoor iedere dag zal moeten blijven werken en de 12 stappen zal moeten toepassen. En daar heb ik vertrouwen in.
Zo, dat was het zo'n beetje. Heel beknopt. Ik lees hier al een tijdje meer hoor maar wou nu zelf ook es iets typen. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Moriarty,
Welkom.
En gefeliciteerd met al ruim vier maanden alcoholvrij leven.
Dat is al een hele prestatie.
Ook ik kon niet meer zonder drank en ook niet meer met drank.
Mijn leven is veranderd. Daar heb ik geen spijt van.
Je kan ook gewoon meeschrijven op onze dagelijkse dagdraad bij de Ditjes, datjes en dagdraad.
Elke ochtend wordt door degene die het eerst opstaat de draad voor de dag geopend (die heeft dus altijd de dag van vandaag). De hele dag schrijven we dan op die draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moriarty,

Van harte welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe leven :present:

Het geestelijk ontwaken is heel herkenbaar voor me: je weet pas dat je nog sliep als je ophoudt met drinken, en daarover kan ik alleen maar zeggen dat ik zou willen dat ik het véél eerder gedaan had. Maar had gedaan = geweest, en NU ben ik erg dankbaar voor een leven vrij van verslaving; het is het mooiste, puurste avontuur dat je met jezelf aan kan gaan.

Ik vind het een hele prestatie hoe jij je leven hebt omgedraaid, het zegt wat over de waarde die jij aan jezelf en de wereld om je heen hecht, beide zullen nu alleen maar mooier worden!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...