Spring naar bijdragen

vanaf 01 mei gestopt

wilstoppen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben sinds vandaag hier ingeschreven om wat antwoorden en hulp te krijgen, want het stoppen met alcohol , zeker in het begin is zwaar.:huh:
Ben op 1 mei gestopt met drinken, was een echte binge-drinker, om de dag dus volle patat drinken 5 halve liters bier, om de dag erna helemaal bekaf te zijn, en dit al zijn 25 jaar.
Doordat ik steeds zware depresies kreeg, en men mij vertelde dat dit ook door de alcohol kwam besefte ik dat ik radicaal moest stoppen.
De eerste dagen ging het goed, maar daarna kwam de man met de hamer, ben de hele dag door moe, en zou het liefst in mijn bed kruipen de hele dag, maar ik heb mijn dieren, waar ik stapel op ben, en die moeten perfect verzorgt zijn.
Verder heb ik veel last van hoofdpijn, ben snel geirriteerd, heb spierpijn, en durf de straat niet op, dit laatste had ik al voordat ik stopte.
Heb van mijn huisarts temesta 1 mg gekregen, maar voor de rest wilde ze niks geven, wel een antidepressiva , maar na de eerste tablet viel ik zowat in coma dus die heb ik niet doorgezet, ik ga dus maar eerst met mijn alcoholprobleem aan de slag.
Heeft iemand hier ook zoveel last van dat stoppen? En hoelang kan dit alles gaan duren? Dacht gelezen te hebben 7 tot 10 dagen maar ik heb er al 15 dagen droog opzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wilstoppen!
Volgens mij ben je al gestopt toch? Het kan een tijdje duren. Je lichaam heeft tijd nodig om 25 jaar drank uit het systeem te gooien. Gezond leven, water drinken, bewegen etc. Misschien moet je eens langs bij de huisarts? In ieder geval ben je van harte welkom om bij ditjes en datjes te komen schrijven!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je al zo lang gedronken heeft is t wel zaak lief voor je lever te zijn, in de morgen op je nuchtere maag een beker lauw water met t sap van 1 citroen ontgift je lever en savonds vitamine b is ook goed voor je lever, veel drinken zodat t lichaam veel afvalstoffen af kan voeren en actief zijn wil ook wel helpen, t moe zijn kan wel even duren maar dat kan je verwachten na 25 jaar drinken, t herstel heeft wel even nodig maar hou vol dan komt t er wel, geniet maar vast van de kleine verbeteringen die je merkt, succes

groetjes Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Bedankt An en Henkie, denk ook dat het lichaam zich aan het herstellen is en dat dit inderdaad nog wel even tijd nodig heeft, ben vandaag bij mijn huisarts geweest en deze vertelde me precies hetzelfde :)
ze heeft me wel sipralexa voorgeschreven zodat de depressie geheel gaat verdwijnen, maar veel van de depressie zou al wegggaan als je de drank gewoon laat staan. Vandaag dus voor de eerste keer sinds heel lange tijd alleen weg geweest, op de fiets naar mijn huisarts, geen angst of zweet, dus deze dag is een perfecte dag voor mij geweest. Hoop dat iedereen hier zulke dagen mag beleven.
Ben sinds 1 mei geheel AV dus hoera
groetjesss en bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wilstoppen,

Ik herken jou patroon van drinken helemaal. Ik dronk ook om de ene dag, alleen werden de 5 halve liters bij mij geleidelijk meer.
Ik sta nu 10 dagen droog en heb nu 5 dagen refusal. Het is een goede stok achter de deur, want als je drinkt met dat medicijn, dan word je doodziek.

Ik slaap wel beter in ieder geval en hoop de nodige kilo's kwijt te worden, want na het binge drinken, was ik de volgende dag haast een binge eter.

Sterkte en welkom op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Nog steeds geen drang om te drinken, ben zeker te druk bezig geweest met de antidepressiva die ik vandaag voor de eerste keer (weer) moest gaan slikken, heb een halve genomen vanmorgen ipv een hele die ze voorgeschreven had, en jammer genoeg was het mooie moment van gisteren, toen ik me heel goed voelde verdwenen, was wat wazig en moe maar oke probeer toch door te zetten met de sipralexa in de hoop dat ik de depressie en afkickverschijnselen tegelijk kwijt ben.
Vindt het overigens knap hoe iedereen hier doorzet met het stoppen met drank en ook nog eens de tijd neemt om te antwoorden of te reageren op de problemen van anderen, iets dat ik nog nooit heb meegemaakt omdat de meeste mensen druk met zichzelf bezig zijn.

Alvast groetjes en sterkte aan iedereen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilstoppen,
Welkom en gefeliciteerd met 22 dagen alcoholvrij.
Heel goed dat je je huisarts hebt ingeschakeld.
Niet met antidepressiva stoeien. Hierin moet je goed het voorschrift van je arts opvolgen.
Er wordt dagelijks een draad geopend door degene die het eerst wakker is. Daar schrijven we dan de hele dag op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

het stoppen met drinken gaat me echt gemakelijker af dan ik dacht, heb er totaal
geen zin in, zelfs niet op deze zonnige dag. Gisteren bracht een kennis mij alcohol vrij bier mee
heb daar 2 blikje s van geronken , maar las op internet dat er altid iets in zit, verderrie dacht ik
sta ik é" dagen droog, helemaal geen zin in alcohol en nu, zonder dat je het weet toch iets naar
binnen gekregen :huh:.
Ben hard aan het werk geweest de laatste dagen, dus het zal er wel weer uit zijn, maar dan toch.
De antidepressiva heb ik niet meer genomen werd er doodziek van, en kreeg me een loei van een
abces in de mond, nee ik probeer zonder en dat gaat beter.
Soms nog wat duizelig en moe maar dat gaat steeds beter, hoop dat jullie zich ook allemaal
beter voelen zonder ons duiveltje :beer:;
Voor degene die een biertje zoeken echt zonder iets in, er bestaat 1 merk in Belgie
het heet Meas zero, echt zonder alcohol.
Ben in ieder geval superblij dat ik deze site heb gevonden , het helpt me echt vooruit.
een fijne avond nog en tot..................
groetjesssssssssss aan iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilstoppen,

Wat fijn dat je zo gemotiveerd bent en het je zoveel gemakkelijker af gaat dan je dacht, ik denk ook dat ervoor staan, die eerste stap daadwerkelijk nemen, moeilijker is dan er in zitten en er voor gaan.

Nu je daar dan al 26 dagen bent :present: wens ik je dat het je alleen maar beter en beter en beter zal gaan. En vergeet niet dat je niet perfekt hoeft te zijn en dat je heel veel zelfvertrouwen mag hebben als je je verslaving aan het overwinnen bent, dat werkt nog heel lang op heel veel vlakken door, dus geef het de tijd okay?!

liefs & welkom hier & blijf je tong uitsteken naar dat duiveltje :P;)
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...