lies Geplaatst 28 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Zoals ik al schreef in ditjes@datjes,lees ik al weken mee,en vind het tijd om mij voortestellen.Ik ben een alholiste van 45 jaar,en sta nu al een aantal jaren droog.Ik heb stevig gedronken gedurende 10 jaar en ben flink medicatie verslaafde geweest(benzo van ieder soort wel iets gehad ivm paniekaanvallen).Heb meerdere malen getracht ambulant met allebei te stoppen.Al het aangebodenen zoals de AA,boeken,therapie bij Brijder gevolgd.Alleen mijn mankement was altijd aan iets beginnen en het niet volhouden.Ik ben nu opgenomen geweest gedurende drie weken in Brijder,daar goede gesprekken gevoerd en eindelijk een diagnosetiek ondergaan.Daaruit blijkt dat ik ADHD (de vorm ADD) voor volwassen heb.De puzzel viel in elkaar.Ik heb er ontzettend veel over gelezen,en wat herkenbaar.Van de medicatie(benzo)ben ik af en ik drink ook niet meer en sinds de afgelopen weken,nu ik thuis ben,komt het er op aan.Ik heb gelukkig een stabiel thuisfront,al ben ik door mijn verslaving wel het gezag over mijn kind,nu 14 jaar,kwijtgeraakt,hij woont bij zijn vader.Laat het AUB nooit zover komen.Ik lees hier omdat ik veel herken in sommige,steun ervaar en het helpt mij,de blik vooruit in te stellen en te lezen hoe men omgaat met een leven zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lies Geplaatst 28 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 Sorry niet al jaren droog maar weken.Lies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 29 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 29 mei 2009 hoi lies welkom hier, je bent op t goeie pad, ik ben ook nog maar weekjes droog maar we gaan ervoor, samen leven zonder drank, dat is veel beter, we houden straks tijd over groetjes Henk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 30 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2009 Hoi Lies, Welkom hier en welkom thuis!Al een paar weken droog, good 4 you! Het zal wel even wennen zijn zo thuis zonder die verslavende gewoonte, red je het een beetje allemaal?Wat verdrietig te lezen dat jouw zoon niet meer thuis kon zijn... zo is het nu, maar alles is veranderlijk en ik ben ervan overtuigd dat alles er alleen maar beter op wordt als je zo goed met jezelf bezig bent als jij nu doet!Fijn dat bij jou de goede diagnose is gesteld, dat geeft ook moed om er wat aan te doen en daarmee je leven niet meer te hoeven ondergaan, maar het juist aangaan!Welkom hier, hou vol & liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden