Spring naar bijdragen

New on the block


lischa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik heet Lischa en ben 41 jr. Heb eigenlijk nooit een bijzondere relatie gehad met drank. Totdat 6 jaar geleden er allerlei heftige dingen hebben gespeeld in mijn leven, waardoor ik s'avonds me zat te bezatten met de whiskey. Ik ging samen met mijn fles ten onder aan de zelfmedelijden. Nadat ik een keer over een muurtje lag te kotsen was ik klaar met de whiskey. Maar helemaal geen alcohol dat kreeg ik toch niet voor elkaar. Dus van de gin-tonic (meer gin natuurlijk dan tonic) afgebouwd naar de flessen vino. Toch mooi wel minstens 7 glazen per dag. Een tijd geleden moest ik om medische redenen stoppen met roken. Mijn andere toffe verslaving. Van 45 sig. naar 0. Niemand geloofde het maar ik ben gestopt. Je zou dan toch zeggen super, maar eigenlijk baalde ik van mijn verslaving aan de drank en niet van die peuken. Nou wil ik toch heel graag ook van de drank af. Ik zal graag jullie verhalen lezen en aan het forum deelnemen. Het steunt je toch dat je weet dat je niet de enige bent die hiermee worstelt. Dus zeg ik maar: op naar een alcohol- en nicotinevrij bestaan.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lischa,

Toch vind ik het superknap dat je niet meer rookt! Ik ben zelf ook 2,5 jaar geleden gestopt en vond dat nog moeilijker dan m'n alcoholverslaving.

Toch komt er bij de laatste sociaal gezien heel wat meer bij kijken. Zo je eigen wereldje met drank. En zo iemand anders als je drinkt met anderen. Ik was altijd de leuke, spontane, vermakelijke, vrolijke, energieke... eigenlijk best wel vermoeiend, als ik het nu zo schrijf ;)

Ook ik ging van de sterke drank over op wijn: de eerlijke drank en ook nog eens sociaal geaccepteerd. Ik dronk er gewoon wat meer van voor hetzelfde effekt. Ja wat willen we nou eigenlijk met dat effekt? Iemand en/of ergens anders zijn! Zorgen verstoppen, uitstellen, lichter maken. En dan komt die Grote Zorg over je drankgebruik. En die blijft maar terug komen. De kater, de schuld, de schaamte. Gelukkig heeft de drank die Grote Zorg niet kunnen verstoppen, uitstellen of lichter maken: want het is sterk genoeg om jou nu tot aktie over te laten gaan. Good 4 you!!!

Hee een nicotine- en alcoholvrij leven voelt heel erg VRIJ. En gezond. En echt, puur. Al het heftige in je leven aangaan zoals het komt, laat je ook zien dat het niet alleen om de gebeurtenissen gaat, maar vooral om de manier waarop je ermee om gaat.

Van harte welkom hier Lischa en zet em op, je bent het waard om niet verslaafd te hoeven zijn en je haalt zoveel meer uit het leven als je niet in die roes zit, écht het loont zich ruimschoots!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...