Spring naar bijdragen

Toch maar dan....ik stel me voor


Cato

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Caro, bijna 38 en al heel wat jaartjes een probleem met alcohol. Geen dagelijkse drinker, maar meer een "sociale" drinker die het regelmatig uit de hand laat lopen. Met andere woorden, ik heb geen rem of kan/wil deze niet vinden.

Gelukkig heb ik een hele lieve partner die soms aan de handrem trekt en mij heeft doen inzien dat ik wel degelijk een probleem heb met alcohol. Eigenlijk wist ik dit al jaren, maar mijn vorige partner liet het oogluikend toe. Omdat ik zelf ook wel inzie dat het een probleem is omdat ik na het nuttigen van teveel alcohol een heel ander mens wordt, meld ik me aan.

Vorig jaar heb ik trouwens een aantal keren deelgenomen aan groepsgesprekken bij de AA, maar vond helemaal geen alcohol meer ook te ver gaan. Ik kan heel erg genieten van een goed glas wijn, maar tijdens het stappen loopt het regelmatig uit de hand. Ik ken mezelf dan niet meer. De volgende dag heb ik altijd spijt en ik ben het zat om steeds sorry te moeten zeggen.

Ik hoop dat ik hier op het forum wat mee kan discussiëren en steun ervaar.

Zucht..........tis eruit.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Caro,

gezellig kom erbij!

Zo te lezen wil je minderen, in ieder geval met je slechte gedrag tijdens drinken:D hahahaha dan heb je hier heel veel kameraden gevonden.

wij schrijven elke dag op het dagdraadje, we kletsen onzin, we kletsen serieus maar het belangrijkste is dat er altijd wel iemand is als je het moeilijk hebt.
wat jou keuze ook mag zijn of worden het uiteindelijke doel is dat jij de baas wordt en blijft.

groetjes
tas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Caro!

Hee goed dat het eruit is! De gedachten plagen je al zo lang, en alleen jij zélf kan er verandering in brengen.

Partners vinden het soms ook stiekem wel leuk eigenlijk als wij gedronken hebben... dan gaan we lekker los, zijn we lollig en sexy, energiek en heel gemakkelijk in de omgang. Maar we zijn slechts dat ene chemische stukje van onszelf, en de volgende dag zijn er op allerlei manieren katers...

Sorry kan je het beste tegen jezelf zeggen, en de beste manier om jezelf te vergeven is bv wat je nu doet: erkennen dat je iets doet wat je niet okay vindt. Hoe nu dat te veranderen als je remmen kapot zijn? Even niet meer stappen? Dat kan je meteen als uitdaging zien om eens andere dingen met je dag/avond te doen... Even helemaal niet meer drinken? Niet rijden is wel de veiligste manier om niet met die kapotte remmen te worden geconfronteerd... en er zijn nog heel veel andere dingen om van te genieten dan een 'goed glas wijn'...iejak wat een term eigenlijk! maar wat dacht je van een super bruisend spaatje of een vurrukkulluk exclusief theetje ;)

Ik voel me bevrijd sinds ik niet meer drink, haal zoveel meer uit mezelf en uit het leven. Ik zie het als een avontuur, een keerpunt om dingen eens heel anders te gaan doen, na jaren van doorzakken en voorbij gaan in dezelfde, vaak toch wel destructieve roes. Het maakt daarbij niet zoveel uit hoeveel of hoevaak je drinkt: als jouw innerlijke stem je zegt dat er een probleem is, neem dat dan gerust van jezelf aan! Het leven is veel spannender puur natuur, en ik mag zijn wie ik ben: niet altijd even lollig, sexy, energiek of gemakkelijk in de omgang, maar wel mezélf! En ik doe die zelf nog dagelijks versteld staan: zoveel credits gaf ik aan die drank, maar lag niet aan de drank, het zit allemaal in MIJ.

Je hebt nu een hele mooie eerste stap gezet, probeer nu vooral in je hart te kijken wat voor jou de beste manier is om de volgende te zetten.

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Tas!

Ja tis zeker de bedoeling om de frequentie, maar meer nog de hoeveelheid die ik per gelegenheid naar binnen werk te minderen. Ik merk ook wel aan mezelf dat ik vaker de kans grijp om te drinken, bij elke aanleiding zeg maar dat het normaal is om te drinken. Feestje hier, verjaardag daar, etentje zus, of de smoes van het stressgevoel ff kwijtraken..... Meestal kijk ik er ook enorm naar uit, zo van ......nou, dan kan ik me weer lekker ff laten gaan......en zonder drank lukt dat niet.

Gelukkig zie ik wel in nu -mede door mijn partner- dat ik niet moet drinken als ik alleen thuis ben. Voorheen deed ik dat dus wel regelmatig en dan was een fles wijn zeker niet ongewoon. Meestal tot erg laat doordrinken en dan brak naar mijn werk, bah! Gelukkig heb ik ondertussen de kracht gevonden om me te beheersen als ik alleen thuis ben. Mede door de gesprekken bij de AA is me dat gelukt. Zo wil ik niet worden! dacht ik bij mezelf.

Ik ben dus wel op de goede weg, maar heb nog wel regelmatig een uitschieter.

Groet, Caro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas!

Waar kan ik antwoord vinden op mijn vragen, wie kan mij rechtstreeks bereiken?
Bijv. wat is een draadje, meeting in Amersfoort? Hoe kan ik rechtstreeks een vraag aan iemand stellen en antwoord vinden zonder dat ik te veel moet zoeken/scrollen?

Net een dag binnen maar nu al zoekende... Graag antwoorden op mijn eigen berichtendingetje, dan kan ik redelijk snel vinden, thanks.

En welkom allemaal! Dappere ons.

Liefs
Geugien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Helemaal mis!

Ik heb het niet meer in de hand lijkt het wel. Ben echt bang nu dat het niet goed gaat komen met mij.
Gisteravond weer een feestje gehad met veel te veel drank! Ik word ook ontzettend depressief van zoveel drinken. Ik schaam me rot en ben ook bang dat mijn vriendin me uiteindelijk hierom laat vallen, al zegt ze van niet.

Vanavond naar de AA. Ik heb besloten dat het tijd is om helemaal te stoppen met alcohol. Ik kan het niet, ik kan NIET met mate drinken......

Ik wil weer trots zijn om mezelf. Ik wil me niet meer zo voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Linde,

Dankje voor je reaktie.
Het was een emotionele terugkeer bij de AA (ben vorig jaar ook een aantal malen geweest).
Kheb verder geantwoord op het dagdraadje, wil proberen dagelijks een beetje mee te schrijven.

Liefs, Caro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zoals jullie kunnen zien heb ik mijn gebruikersnaam laten wijzigen in Cato omdat het misschien lastig is voor Caro en jullie dat er 2 Caro's aktief zijn op het forum.

Spreken jullie me voortaan aan met Cato? Thanx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...