Spring naar bijdragen

Nieuw op dit forum


Hupla

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft in overleg met een verslavingsarts besloten om in een keer te stoppen met drinken na jaren lang zo'n 12 bier en links en rechts een glas wijn per dag te hebben gedronken (uitschieters buiten beschouwing gelaten!).
Dit gaat komend weekend thuis gebeuren, de eerste dag moet hij drie keer 50mg oxazepam slikken en binnen een week tijd afbouwen naar 10mg in de avond.

Ik vind het nogal een spannend vooruitzicht om het maar zo te noemen en vroeg me af of jullie (uit ervaring?) advies of opmerkingen hebben over deze (heftige) aanpak.
Misschien heeft iemand een tip om het allemaal zo plezierig mogelijk te maken die eerste dagen: Behalve een koelkast vol lekker eten en drinken, een stapel dvd's...?

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi loes,

ik kan dan maar één tip geven!

laat hem zelf inschrijven op het forum, hij is tenslotte diegene die het moet doen.

in ieder geval heel veel sterkte komend weekend en ik weet zeker als de "wil" er is dat het ook goed zal gaan.
de eerste week heeft hij ondersteuning van de oxa, hier zal hij rustig van worden en waarschijnlijk veel slapen. in ieder geval onderdrukt het de ergste ontwenningssymptomen.
overigens wil het helemaal niet zeggen dat er ontwenningsverschijnselen zullen optreden maar je weet het nooit he!

maar,

let je ook op jezelf? natuurlijk ben je samen en wordt het ook tot jouw probleem gemaakt maar je moet de dingen wel laten waar het hoort!
ondersteuning is goed, wees liefdevol maar ook hard voor hem, anders red JIJ het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit er nog even over na te denken,

het is goed om een datum te nemen maar persoonlijk ben ik van mening dat je er niet zoveel heisa van moet maken.
gewoon doorgaan met leven en niet uur voor uur afwachten wat er gaat gebeuren.

vul voor de rest inderdaad lekker de koelkast en ga leuke dingen doen ter afleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je loes om hier te informeren. Maar uiteindelijk moet je vriend het zelf doen. Ik heb de (over) bezorgheid soms als onprettig ervaren. Ik zag het als een aanval. Ik ervaarde het als dat ik het niet zelf kon, met alle gevolgen van dien. Ik gooide de hakken in het zand.

Maar als de wil er is komt het goed. Maar de wil moet er wel zijn. Ik heb zelf een hoop aan het forum. Lekker van je afmopperen. Verhalen aanhoren van medegenoten. Soms kom ik er namelijk voor wat betreft het stoppen met drinken er met mijn partner niet uit. We begrijpen elkaar niet. Hier weten mensen waar je doorheen gaat, ze begrijpen je gevoel van onmacht, verdriet ed. Dat is erg prettig. Alleen een harde hand van een partner of juist het tegenovergestelde lief zijn kan soms erg averechts werken.

Ik merk dat ik door hier te praten ik langzaam wat losser naar mijn partner wordt. ik leer over mijn probleem praten. Als mijn partner erover begon zag ik dat als een aanval. Nu steeds minder.

Ik wil je niet depri maken, ik vertel je alleen wat voor uitwerking de goede zorgen op mij hadden.

Veel goeds samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is drie keer 50mg niet te veel dan? Als iemand dan niet eens meer in staat is een dvd-tje te kijken? En trappen op helpen.... klinkt vrij heftig.
Maar indedaad, niet een te grote heisa maken van het moment en gewoon doorleven en niet bemoeizuchtig worden.
En nee, mijn partner heeft zich hier niet aangemeld, hij is meer van "ik zie het wel hoe het gaat", ik ben degene die zich afvroeg wat er zoal kan gebeuren (geestelijk en lichamelijk) in zo'n proces van detoxen. In grote lijnen weet ik dat natuurlijk wel, maar info van ervaringsdeskundigen is nooit weg!

Ik heb zelf een periode (zo'n drie jaar) behoorlijk mee gedaan aan het drinkgelach maar heb een paar maanden geleden het roer omgegooid. Het viel nog niet zo gemakkelijk om van twee flessen wijn per dag over te gaan op wat ik normaal altijd dronk; gewoon een glas of 3. Zeker niet met iemand naast me die vrolijk door ging met de drank.
Ik weet dus wel dat je heel erg onrustig kan worden, met een unheimisch gevoel de dag doorstuiteren, maar lichamelijke ongemakken heb ik niet gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

loes,

heb je al hulp gezocht voor jezelf?
er zijn ook forums en instanties die speciaal voor de familie is bedoeld, misschien dat je daar meer tips en ondersteuning kan vinden.

niet direct denken dat ik je weg wil hebben maar dit forum is meer bedoeld voor de alcoholisten zelf, indien in nood kan altijd hulp geboden worden op de dagdraad.
ik kan eigenlijk alleen maar spreken voor mijzelf maar niet voor mijn omgeving, die reageert toch anders en zien de dingen anders.

blijf goed op jezelf passen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...