Spring naar bijdragen

Vandaag hier voor t eerst


Leet

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Vandaag hier voor t eerst dus....Ook aangemeld bij ADB vandaag!
Gister huisarts geweest....Overspannen!
Mijn alcohol gebruik is altijd wel al veel geweest. Als eens eerder hulp gehad maar weer in het oude vervallen. Gelukkig altijd wel een rem gehad en ook nooit in de auto gestapt met drank!

Gister 3 gewone :beer: op. Vandaag tot nu toe 2 lightjes ( en heb er nog maar 1 in huis!)
Met voorbedachte rade gehaald vandaag zodat ik niet in de verleiding kom om er meer te drinken maar vond het heeeeeeel moeilijk om er niet meer te halen! (normaal drink ik zo'n 5 a 6 halve liters per dag gemiddeld) Ik ben best trots op mezelf dat ik de verleiding heb weerstaan om meer te halen voor vandaag. Elke dag is er 1. Doe rustig aan en hoop met hulp van ADB en dit forum en mijn partner mijn leven te beteren.

De wil is er! Het is alleen zo verdomd lastig!:huh: Hoop dat ik ooit gewoon een biertje voor m'n plezier kan drinken maar ben bang dat dat er niet in zit.

Veel liefs,

Leet:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leet,

Welkom op het forum van mensen met een overeenkomstig defect.
Als we de eerste vatten kunnen we de laatste niet meer tellen.

Heel goed van je om al op de rem (ook al heeft die alcoholrem waarschijnlijk net als bij mij en vele anderen een versleten remvoering) te trappen.
Het is verstandig niet meer dan een dag vooruit te kijken, een voornemen als "ik drink nooit meer" klinkt zwaarder dan "ik drink vandaag niet".
En als je iedere volgende dag de balans opmaakt van de vorige nuchtere dag geeft het je kracht om weer voor een alcoholvrije dag te gaan.

Je geeft het zelf al aan, sociaal drinken is er voor ons niet meer bij.
Dat is een verwerkingsprocess waar je een lange tijd voor nodig hebt om dat te accepteren.
Er zijn vele theoriƫn over waarom wij alcoholisten niet meer sociaal kunnen drinken maar in de praktijk is een vingerhoedje alcohol al de trigger om voor een emmer alcohol te gaan.

Als je niet meer drinkt zal je ook een nuttige opvulling van je tijd moeten vinden, want met drinken gaat veel tijd verloren.
Probeer, zeker op moeilijke momenten, jezelf te ontspannen middels het lezen van een boek, tv kijken of lekker te wandelen.
En als de weg van vallen en opstaan te moeizaam is kan je altijd nog bij je huisarts vragen om een middel als Refusal.
Met Refusal is drinken onmogelijk geworden.

Veel sterkte in je strijd tegen onze beste vriend de alcohol en schrijf of lees (ik) mee op de dagdraad.

Romualdus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Leet,

Lees (en schrijf evt.) lekker mee. Pak eruit wat je gebruiken kunt.

Ik doe dat zelf ook. Ik probeer altijd iedere dag even te laten weten hoe het met me gaat. Op moeilijke momenten schrijf ik wat meer van me af. 1. dat lucht op. 2. mensen hier begrijpen je heel goed en helpen je er doorheen.

Daarnaast lees ik veel. Er komen veel tips en adviezen langs. Die schrijf ik voor me zelf op in mijn "alco" schriftje. Dat lees ik regelmatig door. Dat helpt mij om de eerste te laten staan. Het is idd geen gemakkelijke weg. Maar het is wel een goede weg.

Wat mij ook helpt is de volgende (schijnt een kreet van de AA te zijn)

"1 glas is te veel en 1 fles is te weinig."

Veel suc6.

Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...