Spring naar bijdragen

angst-paniekaanvallen


sailor

Aanbevolen berichten

Hi everybody,
Ik ben nieuw op dit forum,3jaar geleden voor het eerst serieus begonnen met afkicken alcoholverslaving,verscheidene malen terugval en opname detox,nu een jaar droog,maaar,krijg nu af en toe zulke paniekaanvallen,dat ik helaas toch weer een paar maal naar de fles heb gegrepen,en daar krijg ik dan weer nog heftiger aanvallen van!
Wie herkent zich hierin,en wat doe jij eraan?
Help! het ging juist zo goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He sailor!

Misschien kun je hiermee naar de huisarts gaan? Ik ben bekend met dit probleem door mijn vriend. Er zijn speciale therapie groepen die je kunnen helpen bij dit probleem, vaak gaat dit gepaard met het uitschrijven van medicijnen die kalmerend werken, zoals oxazepam. Deze zijn wel verslavend, en je moet er dus zorgvuldig mee omgaan. Als de therapie langere tijd bezig is, zul je het ook weer gaan afbouwen, totdat je geleerd hebt ermee om te gaan...

Hopelijk maak je snel een afspraak met je arts, want alcohol is echt niet de juiste remedie. Het is ontzettend knap van je dat je een jaar gestopt ben, en het zou eeuwig zonde zijn als je nu weer begint door dit! Zoals je zelf al zegt: alcohol werkt paniekaanvallen eerder in de hand (vooral de dagen na excessief drankgebruik), dan dat het je uiteindelijk helpt. Terwijl er goede alternatieven zijn.

Dus bel je huisarts!

Liefs Noa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sailor,

Welkom!

Ik herken mezelf wel in paniekaanvallen, maar sinds ik niet meer drink zijn ze helemaal weg. Ik ben het met Noa eens dat drank het alleen maar erger maakt, en dat het geen overbodige luxe is om je huisarts of een psycholoog om raad te vragen; erover praten en er aktief en met hulp mee bezig zijn maakt het wat controleerbaarder. Ik kan me trouwens best heel goed voorstellen dat je naar de fles grijpt als je zo totaal out of controle bent, maar niet meer doen hoor!

Een jaar droog is niet niks, dat mag toch moed geven en zelfvertrouwen, pak de draad gewoon weer op en doe het niet alleen, het gaat heus weer goed komen!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Sailor: zeer herkenbaar en voor mij de grootste reden om te stoppen met drank.
Ik durfde op een gegeven moment niks meer.
Hyperventilatie aanvallen, paniekaanvallen zelfs midden in de nacht, dat ik dacht dood te gaan.
Zenuwachtig, bang. Wat over bleef was de angst voor de angst.
Ook heel lastig. Sinds een paar maanden 'denk' ik dat ik ervan af ben.
Je merkt dat ik daar nog niet zo vastberaden over durf te schrijven.
Toch nog steeds angstig dat het misschien toch terug komt.
Ik ben totaal anders gaan leven.
Ben gestopt met drinken,
toen met roken en nu eet ik ook geen suiker meer.
Succes, het lukt je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Sailor: zeer herkenbaar en voor mij de grootste reden om te stoppen met drank.


Ik durfde op een gegeven moment niks meer.


Hyperventilatie aanvallen, paniekaanvallen zelfs midden in de nacht, dat ik dacht dood te gaan.


Zenuwachtig, bang. Wat over bleef was de angst voor de angst.


Ook heel lastig. Sinds een paar maanden 'denk' ik dat ik ervan af ben.


Je merkt dat ik daar nog niet zo vastberaden over durf te schrijven.


Toch nog steeds angstig dat het misschien toch terug komt.


Ik ben totaal anders gaan leven.


Ben gestopt met drinken,


toen met roken en nu eet ik ook geen suiker meer.


Succes, het lukt je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...