Spring naar bijdragen

FF voorstellen.


Sara

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Nu dan toch maar de stap gezet om wat te schrijven. Ik ben Sara, 51 jaar en ben me al een jaar bewust dat ik veel teveel drink. Dit is begonnen na het overlijden van mijn man en ik ben nu sinds 2 weken bezig met internetbehandeling. Zit nog in de fase van analyseren van mijn drinkgedrag en vind het soms behoorlijk confronterend. Ik dronk gemiddeld 1 liter wijn per avond, overdag drink ik niet. Nu drink ik nog ongeveer de helft maar ik ben best bang voor ontwenningsverschijnselen als ik helemaal zou stoppen. Binnenkort ga ik ook in behandeling bij een psycholoog omdat de emotionele aspekten niet genoeg door Tactus behandeld kunnen worden. Gesprekstherapie is niet nieuw voor me; ik heb een hobbelig leven gehad tot nu toe en depressies vormen daar een deel van.
Zo, nu weten jullie een klein beetje wie ik ben mocht ik de moed hebben om mee te komen kletsen op de dagdraad.
Succes en tot binnenkort,

Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sara,

Nou als jij het lef hebt om je te melden doe ik het ook :D

Ik ben Freak en heb me vandaag aangemeld voor de internet behandeling.
Ik ben 39 jaar en drink al jaren en ieder jaar werd het meer. ik redde het vaak al niet eens meer op een liter wijn.

Ik wil vandaag ( lees vanavond want ik drink nooit overdag) geen wijntje nemen.
maar men wat is het moeilijk.

Ik las net de tip pak een boek.. maar zo ontspande ik mij iedere avond met wijntje en boekje aan tafel.
Tot ik zo aangeschoten was dat lezen niet meer lekker ging en dan ging ik naar bed.

nu ben ik achterstallige klusjes aan het doen en hier aan het lezen om maar geen wijntje te pakken.

Maar ik weet dat het kan... en jij ook dus onwijs veel succes... en samen sta je altijd sterker dan alleen niet waar! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Freakie,

Dankjewel voor je eerlijke reaktie. Ik vind het super dapper van je dat je stopt! Wow, hoe durf je dat? Ik heb het al moeilijk met het halveren van de hoeveelheid. Is het je gelukt gisteravond om niet te drinken? Heb je geen ontwenningsverschijnselen en zo ja: wat doe je daartegen?
Ik ben er inmiddels zo aangewend dat ik voor de tv in slaap val dat ik me niet goed raad weet wanneer ik wakker blijf. Ik drink dan ook vooral om de eenzaamheid 's avonds niet te hoeven voelen. Gevolg is wel dat ik al tijden een idioot patroon heb: slapen voor de tv, rond 2 uur wakker worden, dan de honden uitlaten en dan toch maar naar bed. Niet goed natuurlijk want ik rust zo niet echt uit en ik ben dan ook altijd moe, zelfs al als ik opsta.
Ben benieuwd hoe het jou gisteren is vergaan. Misschien durf ik ook wel helemaal te stoppen als het jou ook is gelukt!
Sterkte en tot gauw,

Sara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen sara en freakie
welkom
jullie hebben je eerste stap gezet op het adb pad
kom mee lezen en als je wilt/durft schrijven op ditjes en datjes
nuttige tips kunnen jullie vinden onder tips en adviezen
laat vandaag de eerste staan
succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sara en Bako

YES!!!! het is me gelukt om gisteren geen wijntje te nemen... het was zwaar maar ik ging wel mega trots naar bed ( en bloedchagerijnig volgens mijn man :devil: )
Als ontwenningsverschijnsel had ik een bijna slapeloze nacht ( zelfs de slaappil deed zijn werk niet!) en het onweer werkte ook niet echt mee.
Dus ik werd alsnog hondsmoe wakker vanochtend en toen dacht ik meteen... pfff voor niets zo'n zware avond gehad...maar he dat is natuurlijk niet waar dat weetik diep in mijn hart wel.
Ik heb net de bevestiging gekregen dat ik inderdaad in aanmerking kom voor de behandeling en dat ik over 3 dagen mijn hulpverlener krijg toegewezen.

Wel heb ik last van schaamte... het liefst wil ik het aan iedereen vertellen ( net als met stoppen met roken) maar op de een of andere manier is dit met drank toch anders.

Op de sportschool gooi ik het over de ik wil nog meer afvallenkoers ( ben het afgelopen jaar op eigen kracht ONDANKS de wijntjes) 30 kilo afgevallen.

He ik hoor jullie denken dan lukt het met de wijntjes ook wel..... en dat is wat ik ook hoop.

We gaan er voor!

Dus Sara ... voor jou vanavond ook alcoholvrij... gaan we elkaar hier supporten!

Zet m op samen staan we sterk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara: welkom hier op het forum. Heftig zeg om zo jong je man te verliezen. Hebben jullie kinderen?
Ik zelf ben weer gaan drinken toen het noodlot toesloeg in onze familie.
Zoveel verdriet en pijn en ik wist er niet mee om te gaan.
Oude gewoontes komen dan terug. Nu na twee jaar ben ik zo goed als alcoholvrij.
Voorheen heb ik eens vijf jaar niet gedronken.
Heb beste is om helemaal te stoppen met drinken voor een tijd.
Zodat je lichaam al het vergif alcohol eruit kan gooien.
De eerste dagen zijn niet prettig, maar na een week, twee weken voel je je al een ander mens.
Doordrinken is pas eng zou ik zeggen.
Kom bij ditjes en datjes schrijven. Er zijn meer mensen die hun man of vrouw hebben verloren.
Mensen die ziek zijn of andere zorgen.
Leren dealen met het leven Sara, je komt er wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bij deze zal ik me als nieuwe "patient" van alcoholdebaas.nl ook even voorstellen:

Mijn naam is Jasper, wonend in het zuiden van Nederland en student bedrijfseconomie (zit nu in mijn laatste tentamenperiode van dit jaar). Sinds 8 jaar ben ik verslaafd aan alcohol, heroïne, methadon en benzodiazepinen. Ook heb ik in het verleden cannabis en cocaïne gebruikt; daar ben ik echter al ruim een jaar helemaal mee gestopt.

Enfin, omdat dit een site voor alcoholverslaving is, zal ik mijn andere verslavingen verder buiten beschouwing laten.

Op dit moment drink ik 10 à 12 halve liters bier per dag, veel te veel natuurlijk. Om mijn drankgebruik te minderen probeer ik later in de middag te drinken, vroeger naar bed te gaan en langzamer te drinken. Ik ga nu ook experimenteren of het drinken van blikjes (0,33 lt) of flesjes (0,3 lt) ook helpen om mijn alcoholconsumptie te minderen.

Net heb ik ook op het forum van ditjes en datjes rondgesnuffeld en er een berichtje achtergelaten. Zelf denk ik dat het contact met lotgenoten en de steun die je hebt aan tips een goed hulpmiddel zijn. En, last but not least... de sociale controle op de forums lijkt me toch zeker wel een stimulans te zijn om je beloften en voornemens na te komen!

Voor ieder van jullie heel veel succes toegewenst en wellicht tot een later contact op één van de forums.

Groetjes, Jasper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...