Spring naar bijdragen

Ik stel mij voor

Arend

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben Arend en ik lees al een paar weekjes af en toe mee op dit forum zoals ik bij wel meer forums doe.
Mijn doel is om zonder alcohol fris en vrolijk door het leven te gaan .Niet afhankelijk te zijn van alcohol zoals zovelen op verschillende forums. Ik houd mijn doel heel strak voor ogen en vind dat daarbij alle middelen zijn toegestaan ,zoals op meerder forums rondsnuffelen ,om overal informatie op te doen over hoe ik kan stoppen en blijvend stoppen op dit moment lees ik het boek van Erik Stofferis'De grote verdoving' is buitengewone hulp in nood. Ik lees over jullie ervaringen en maak daar dankbaar gebruik van. Ik was een hartnekkige gewoontedrinker,dronk nooit overdag maar bij thuiskomst aan het eind van mijn werkdag zo 16:30 uur precies begon ik aan mijn fles port of iets anders en die ging koste wat kost leeg. Na het eten effe een uurtje snurken en dan nog een aantal biertjes en als er nog iets sterkers was dan begon ik ook daar nog even aan als mijn partner toch al te bed was. Dit gedrag vertoonde ik jaaaren lang Feestjes zou ik er voor afzeggen als dat mogelijk was of anders dronk ik alvast wat "in" het voor uit. Ik was bereidt iedereen te besodemieteren als ik maar mijn lekkere drankje zou krijgen . Jullie herkennen dit vast wel. Op een dag besloot ik te stoppen Ik maakte het overal bekend en kreeg de zenuwen al als ik aan de datum dat ik zou stoppen dacht. Maar het is me gelukt Ik drink al vanaf begin 2009 niets maar dan ook helemaal niets meer en ja ,je voelt je beter je functioneert op alle fronten beter . Dat is duidelijk, maar toch blijft er bij mij nog zoiets van de achterdeur op een kier. Vandaar dat ik blijf lezen en meepraten op forums ik hoop hier ook weer de goede dingen die ik ook hier lees te gebruiken voor mijn doel : volledig alcoholvrij te zijn ,nee niet vol te houden maar het gewoon helemaal niet meer willen niet meer naar

Dus voortaan lees en antwoord ik met jullie mee, met jullie goedvinden.

Liefs
en vriendelijk groet

Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Arend,

Je bent goed bezig. Lees en schrijf vooral mee. Ik lees ook veel mee met name voor de tips en adviezen. Maar ook voor het van je afschrijven op moeilijke momenten. Dan is er alijd wel iemand die er voor je is. Ik ga ook voor volldig stoppen. Ik ben nog niet zo lang gestopt hoor, maar ik ga ervoor.

Schrijf mee op de dagdraad.

Suc6.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pem,
Dankjewel voor je reactie.
Ja die tips en adviezen zijn interresant ik las die Cirkel van Van Dijk dat is een steengoeie.
Ik ga hem helemaal uitprinten en uitpluizen ,ik heb inmiddels al een hele verzameling alcoholweetjes ,zo noem ik het maar even . Als het zo uitkomt zal ik die hier wel eens gebruiken.

Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Arend en welkom hier!

Je verhaal is zeer zeer herkenbaar, wat ongelooflijk knap van je dat je die gewoonte al hebt weten om te keren en dus al bijna een half jaar droog staat!

Ja die achterdeur... die kier kan steeds groter worden naarmate die eerste euforie van "yes ik drink niet meer!" een beetje geluwd is, maar jij voelt het tochtje en daarmee realiseer je je dat stoppen met drinken 1 is, maar dan komt nog het hele proces daarna en het volhouden ervan.

Voor mij was/is het echt een avontuur in mezelf, met pieken en dalen, nooit geweten dat het zo veel invloed op alles had, dat drinken... maar voel me zoveel beter nu, niet altijd, maar wel heel écht, geen geestelijke/ lichamelijke/ /sociale katers meer, VRIJ... nu na ruim 1,5 jaar denk ik er veel meer niet dan wel aan, heel af en toe mis ik nog even dat gevoel van los gaan, maar dat ebt dan weer rustig weg, zoals er ook niet altijd een taart in de koelkast staat als ik daar zin in heb. En ik ken mezelf heel goed: als ik 1 puntje neem... diep in m'n hart weet ik dat 1-2 glaasjes geen meerwaarde hebben (daar word ik alleen maar loom van en verlangend naar meer), dat ik me weer zal verheugen op een volgende keer, dat ik excuses ga zoeken en goede argumenten vind om maar weer te kunnen drinken, dat ik niet de illusie heb dat mijn remmen het ineens na een tijd onthouding weer doen... aan de ene kant jammer dat ik zo in elkaar zit, aan de andere kant ben ik heel blij met die zelfkennis, die dat achterdeurtje zo af en toe weer even dichtzet als ie eens een beetje wringt! Wees voorbereid op dat achterdeurtje, blijf em in de gaten houden, blijf jezelf erop betrappen want zolang je em ziet, kan ie niet zomaar ongemerkt keihard openwaaien.

Hee Arend ga vooral zo door, al is het alleen maar om eens uit te vinden wat er allemaal gebeurt in en met jou als je het langer volhoudt, zowel bij mezelf als bij vele anderen hier op het forum zie ik hoeveel het met een mens kan doen, hoeveel rijker het leven er van wordt!

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Kaya ,
Ja je voelt aan of weet feilloos op welk punt ik ben belandt.
Het stukje tekst van je citeer ik even :

Ja die achterdeur... die kier kan steeds groter worden naarmate die eerste euforie van "yes ik drink niet meer!" een beetje geluwd is, maar jij voelt het tochtje en daarmee realiseer je je dat stoppen met drinken 1 is, maar dan komt nog het hele proces daarna en het volhouden ervan.

Het is zeker interresant om te ervaren hoe een en ander zal verlopen, soms vraag ik me wel eens af hoe ik zal reageren als ik in grote moeilijheden zou verkeren. Zal ik meteen een stuk in mijn kraag zuipen? of reageer ik rustig en kalm en kan ik juist dan van de borrel afblijven (dat heeft mijn voorkeur) ik probeer zoveel mogelijk in rustig vaarwater te blijven niet te veel narigheid naar me toe trekken . Ik wil dit jaar vol maken ( kijk daar zet je meteen de deur al aardig op een flinke kier) En wil dan trots op mezelf zijn en voor een totaal alcoholloos bestaan kiezen.

Jij staat al 1 1/2 jaar droog hoe was dat bij jouw toen je er een heel jaar op had zitten? Overigens heel knap van je Ik lees dat je jezelf goed kent ,je weet dat je niet een drankje kunt nemen . Ik heb het zelfde probleem. Ik probeer dat ook niet uit.

Ik ben er van overtuigd dat de zogenaamde gevoeligheid voor alcohol niet een ziekte is en niet in je genen zit . Het zit in je hoofd daar kan je een verandering bewerkstelligen ,maar het is absoluut geen gemakkelijke weg.

Wat is dat toch met die alcohol?
Het eerste wat we dan zeggen ,het is lekker! Als we voor de eerste keer alcohol proberen ervaren we dat als Bah, vies. Wat vinden we dan nu zo lekker aan alcohol? Het is het effect dat het op ons heeft het is de roes dat vinden we lekker even niet de werkelijkheid onder ogen zien , we durven meer, we zijn losser in de omgang en hebben daar later weer spijt van omdat we soms niet eens meer weten wat we gedaan of gezegd hebben. Alcohol het is een wonderlijk iets , of zijn we zelf ook een beetje wonderlijk?
Dat geloof ik voor mezelf veel meer ,het is toch wonderlijk dat ik weet dat iets heel slecht voor me is en dat ik er toch heel goed mijn best voor moet doen om eraf te blijven. Is dat niet wonderlijk?

Liefs
Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Arend

Hallo Allemaal,

Ik ben Arend en ik lees al een paar weekjes af en toe mee op dit forum zoals ik bij wel meer forums doe.

Mijn doel is om zonder alcohol fris en vrolijk door het leven te gaan .Niet afhankelijk te zijn van alcohol zoals zovelen op verschillende forums. Ik houd mijn doel heel strak voor ogen en vind dat daarbij alle middelen zijn toegestaan ,zoals op meerder forums rondsnuffelen ,om overal informatie op te doen over hoe ik kan stoppen en blijvend stoppen op dit moment lees ik het boek van Erik Stofferis'De grote verdoving' is buitengewone hulp in nood. Ik lees over jullie ervaringen en maak daar dankbaar gebruik van. Ik was een hartnekkige gewoontedrinker,dronk nooit overdag maar bij thuiskomst aan het eind van mijn werkdag zo 16:30 uur precies begon ik aan mijn fles port of iets anders en die ging koste wat kost leeg. Na het eten effe een uurtje snurken en dan nog een aantal biertjes en als er nog iets sterkers was dan begon ik ook daar nog even aan als mijn partner toch al te bed was. Dit gedrag vertoonde ik jaaaren lang Feestjes zou ik er voor afzeggen als dat mogelijk was of anders dronk ik alvast wat "in" het voor uit. Ik was bereidt iedereen te besodemieteren als ik maar mijn lekkere drankje zou krijgen . Jullie herkennen dit vast wel. Op een dag besloot ik te stoppen Ik maakte het overal bekend en kreeg de zenuwen al als ik aan de datum dat ik zou stoppen dacht. Maar het is me gelukt Ik drink al vanaf begin 2009 niets maar dan ook helemaal niets meer en ja ,je voelt je beter je functioneert op alle fronten beter . Dat is duidelijk, maar toch blijft er bij mij nog zoiets van de achterdeur op een kier. Vandaar dat ik blijf lezen en meepraten op forums ik hoop hier ook weer de goede dingen die ik ook hier lees te gebruiken voor mijn doel : volledig alcoholvrij te zijn ,nee niet vol te houden maar het gewoon helemaal niet meer willen niet meer naar verlangen.

Liefs

en vriendelijk groet

Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Arend

Hallo Allemaal,

Mijn doel is om zonder alcohol fris en vrolijk door het leven te gaan .Niet afhankelijk te zijn van alcohol zoals zovelen op verschillende forums. Ik houd mijn doel heel strak voor ogen en vind dat daarbij alle middelen zijn toegestaan ,zoals op meerder forums rondsnuffelen ,om overal informatie op te doen over hoe ik kan stoppen en blijvend stoppen op dit moment lees ik het boek van Erik Stofferis'De grote verdoving' is buitengewone hulp in nood. Ik lees over jullie ervaringen en maak daar dankbaar gebruik van. Ik was een hartnekkige gewoontedrinker,dronk nooit overdag maar bij thuiskomst aan het eind van mijn werkdag zo 16:30 uur precies begon ik aan mijn fles port of iets anders en die ging koste wat kost leeg. Na het eten effe een uurtje snurken en dan nog een aantal biertjes en als er nog iets sterkers was dan begon ik ook daar nog even aan als mijn partner toch al te bed was. Dit gedrag vertoonde ik jaaaren lang Feestjes zou ik er voor afzeggen als dat mogelijk was of anders dronk ik alvast wat "in" het voor uit. Ik was bereidt iedereen te besodemieteren als ik maar mijn lekkere drankje zou krijgen . Jullie herkennen dit vast wel. Op een dag besloot ik te stoppen Ik maakte het overal bekend en kreeg de zenuwen al als ik aan de datum dat ik zou stoppen dacht. Maar het is me gelukt Ik drink al vanaf begin 2009 niets maar dan ook helemaal niets meer en ja ,je voelt je beter je functioneert op alle fronten beter . Dat is duidelijk, maar toch blijft er bij mij nog zoiets van de achterdeur op een kier. Vandaar dat ik blijf lezen en meepraten op forums ik hoop hier ook weer de goede dingen die ik ook hier lees te gebruiken voor mijn doel : volledig alcoholvrij te zijn ,nee niet vol te houden maar het gewoon helemaal niet meer willen niet meer naar verlangen.

Liefs

en vriendelijk groet

Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
PEM

Welkom Arend,

Je bent goed bezig. Lees en schrijf vooral mee. Ik lees ook veel mee met name voor de tips en adviezen. Maar ook voor het van je afschrijven op moeilijke momenten. Dan is er alijd wel iemand die er voor je is. Ik ga ook voor volldig stoppen. Ik ben nog niet zo lang gestopt hoor, maar ik ga ervoor.

Schrijf mee op de dagdraad.

Suc6.

Liefs Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hubert,
Ik ben hier ook nog maar pas, maar om op een bericht te reageren hoef je alleen maar op antwoord te klikken dan komt er een leeg veld en kan je je verhaal doen daarna klik je op : op discussie antwoorden en zie daar is je antwoord . Ik zal morgen op je bericht antwoorden ,nu wil ik naar bed .

Groeten
Arend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...