Spring naar bijdragen

Ik hoop hier wat steun te kunnen vinden


esponge

Aanbevolen berichten

Hallo lezer ...

Al vanaf jonge leeftijd drink ik (te) veel, in de loop van de jaren is dat steeds erger geworden en uiteindelijk schrok ik niet meer van een kratje bier (of meer) op zomaar een een dag.
Het gekke is dat ik prima functioneerde, sterker nog met 1 vinger in de neus maak ik nog ICT 'carriere' ook ... let wel met de nodige smoesjes tusendoor na zo'n kratje bier!!
Zo'n beetje anderhalf jaar geleden ben ik dus 'gewoon' gestopt met drinken ... ben net als altijd naar alle feestjes gegaan, lekker zeilen, gezellig avondjes spelen in een jazz band .... etc etc .... was allemaal geen probleem, ik was net zo gek als altijd maar dan met een SISI;) aan m'n bakkes.

Op de een of andere manier ben ik weer een biertje gaan drinken en gelegenheid gaan zoeken toen ik begin dit jaar voor een redelijk onbenullig dingetje naar het ziekenhuis moest.
Duss ... ik ben de afgelopen maanden weer aan het stoeien met die drank en begint m'n leven nu zo te beheersen dat ik er een beetje bang en moedeloos van word!!

Het vreemde is dat ik er gewoon dagen mee kan 'stoppen' maar dan toch die rotzooi weer pak en er meteen 12 tot 18 blikken in gooi op een dag... veel te veel dus.
Ik schrijf dit momenteel na een optreden met een jazzband waar ik voor het eerst weer meegedaan heb met een 'biertje' :(

iig ... hou je haaks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier al een hoop meegelezen, maar waarom reageert nou niemand op dit bericht??
Moet je dan eerst gezegd hebben dat je helemaal stopt, en dat je dan steun krijgt?? Waarom ook niet iemand steunen die zoiets zegt als esponge???
esponge, ik leef met je mee, zit in hetzelfde schuitje, ben er heel erg mee bezig, maar ga ook steeds maar weer de fout in. Kan alleen maar zeggen dat ik het gebruik meer onder controle heb dan in het verleden....helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier zelf ook nog maar net. Denk dat de anderen allemaal al slapen. Zullen vast morgen reageren. Ik ben een slechte slaper al mn hele leven en ben nu bijna 43 dus lees vaak snachts.
Ik ben poosje geleden een week gestopt maar helaas terug gevallen, en behoorlijk. Mijn dagelijkse inname is anderhalf tot 2 liter wijn.
Vandaag mn intake gehad en kreeg dan ook een brief voor mn huisarts met het advies me een aantal medicijnen voor te schrijven.
In elk geval jullie ook veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo esponge,

het is niet niks wat je allemaal zo beschrijft maar je kunt het dus wel stoppen met drinken dan is er elke dag dat je nu weer stopt ook weer een nieuw begin en als je op dit forum komt zul je heel veel steun krijgen daar ben ik van overtuigd ikzelf ben 5febr j,l gestopd en heb hulp gezocht en gekregen bij de ADB dat helpt me enorm maar elke dag dat je stopt of minder drinkt is wel een nieuw begin voor je

hou je haaks groetjes van meeeeee

PS zelf heb ik een een rotnacht achter de rug en dan helpt dit forum me enorm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

esponge
soms krijg je niet direct antwoord
dit geldt ook voor meisje 66
er word altijd wel gereargeerd
bij deze
welkom allemaal
de eerste stap op een moeilijk pad is door jullie gezet
geweldig, gefeliciteerd met deze beslissing
iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen
je zal hier niet veroordeeld worden en je kan rekenen op een helpende hand
handvatten zullun je aangereikt worden
maar het is en blijft jouw strijd
zelf drink ik nu 8 maanden niet en het bevalt mij prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Esponge,

Welkom hier. Goed van je om deze stap te nemen. Alcohol is een sluipende "drug". Pas ervoor op. Goed dat je er wat aan wilt doen. Ik vind hier steun. Soms ben ik ook teleurgesteld dat anderen niet meteen of niet op mij reageren. Maar op iedereen persoonlijk reageren is erg moeilijk maar daarnaast erg tijdrovend en we hebben allemaal nog andere dingen naast dit forum.

Laat het je vooral niet ontmoedigen. Want echt als je het moeilijk hebt en je schrijft dat hier zijn er altijd wel medegenoten, die je meteen door het moeilijke moment heen slepen. Er wordt vaak zelfs "speciaal voor jou" ingelogd om je te helpen.

suc6 hier en ik hoop je soms ook te kunnen lezen op de dagdraad.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...