dragonfly Geplaatst 20 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2009 Hoi allemaal, mijn naam is Peter.Ik ben een rustige en sociale jonge man van 31 maar met heb de nodige bagage in mijn rugzak en heb nogal moeite met het leven en mezelf, sinds een jaar of 14 ben ik een zware drinker.De laatste jaren is het zo erg geworden dat ik sinds kort hulp ben gaan zoeken bij het VNN.Na de Intake heb in meegedaan aan een aantal onderzoeken en krijg nu as dinsdag te horen welk behandel plan het medische team geschikt acht voor mij.Ik zelf twijfel erg tussen ambulante hulp of een opname in een kliniek want hoe kijk je naar jezelf ( als verslaafde ) en wat is de criteria voor het een of het ander, volgens VNN ben ik zwaar alcohol afhankelijk en dat weet ik ook want het gemiddelde gebruik van mij ligt tussen de 6 en 12 halve liters per dag.Een opname is nogal heftig in mijn ogen maar mischien wel nodig, een ambulante hulp dus dag behandelingen zou mischien te vrij blijvend zijn en ik ben bang dat ik dan toch weer teug zal vallen als ik savonds weer alleen in mijn eigen huis ben.Ik ben sinds december vorig jaar vijf maanden van de drank geweest en het leek goed te gaan, al dronk ik wel Bavaria malt waar 0,0 % in zit maar sinds een maand of twee ben ik terug gevallen en ben weer gaan drinken.Inmiddels ben ik weer even ver en zal ik dus ook weer de detox moeten doen om verder te komen en mogen met mijn hulp aanvraag.Ik wil echt heel graag een ander leven en weer gelukkig worden, maar het zal nog een lange weg worden waar ik doorheen zal moeten. Ik kijk aan de ene kant op tegen de dingen die komen gaan maar iets in me geeft me de kracht om door te gaan, ik hoop dat ik het volhoud en de rust ga vinden die ik al zo lang en hard zoek.Allemaal heel veel sterkte en tot spreeks,Groetjes Peter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Hoi Peter, welkom op het forum.Dat zie je goed, je hebt een lange weg te gaan, maar dat hoeft heus geen vreselijke weg te zijn.En er zijn maar weinig mensen die het in EEN keer lukt en elke dag niet gedronken is weer een 'leerdag' erbij. Dus nu niet wanhopen. Het begin moet je inderdaad weer maken, je lichaam ontgiften.Dat kan ook best thuis mits je voorlopig zonodig je huis drankvrij maakt.Uiteindelijk moeten we toch leren te leven tussen de drinkende mensen, want het lijkt wel of er meer alcohol dan melk en limonade wordt gedronken.Het moet een nieuwe gewoonte gaan worden. Het niet normaal vinden wanneer je drinkt.Voor dat drinken moet het beste iets anders in de plaats komen.Een studie, een huisdier of een of andere hobby! SUCCES. Tot ziens bij ditjes en datjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hubert Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Beste Peter,Heel goed dat je bij de VNN hebt aangeklopt.Als ik je verhaal zo lees - alleen, wel degelijk talenten,het verlangen naar een beter leven, een tijdje niet gedronken,maar altijd weer die halve liters bier - dan denk ikdat een langere opname voor jou heel geschikt is.Je bent op een leeftijd waarop je nog lang nietvolgroeid ben. Je hebt nu de kracht voor veranderingen ontdekking. DOEN! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Peter,Ik hoop dat je nu de kracht kunt vinden om van de alcohol afteblijvenen dat je kunt gaan genieten van het leven.Het is de moeite waard om te stoppen met alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esponge Geplaatst 21 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2009 Hoi Peter, Klinkt best een beetje bekend ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jasper151283 Geplaatst 22 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2009 Hey Peter,Zelf heb ik ook enkele zware verslavingen, waaronder alcohol. Hiervoor ben ik in het verleden ook enkele malen opgenomen geweest. Ik begrijp je angst voor opname en je onzekerheid of het allemaal wel gaat lukken als je weer in je eigen woonomgeving zit.Mijn ervaring is echter dat juist een klinische opname een belangrijke stap is om uit je dagelijkse verslavingspatroon te komen. En het klopt dat je slechts tijdelijk in deze veilige omgeving zult vertoeven. Daarentegen leer je tijdens je klinische behandeling om te gaan met zaken als zucht, terugvalpreventie, probleemoplossing, sociale vaardigheden enz. enz. Het uitzicht op een klinische opname is beangstigend en confronterend. Vragen als "zal ik in de groep passen?", "Gaat mijn ontwenning zwaar worden" en dergelijke wegen wellicht zwaar. Mijn ervaring is echter dat deze angsten en onzekerheden voorbarig zijn en in de praktijk enorm meevallen. Mijn advies naar je zou zijn eens een kijkje te gaan nemen als dat mogelijk is en je goed voor te laten lichten. Uiteindelijk telt je gezondheid en je levensplezier toch het zwaarst!Heel veel succes met je keuze en sterkte!Groetjes, Jasper. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dragonfly Geplaatst 24 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2009 Allemaal reuze bedankt voor de berichten en het mee leven en denken!Ik heb gister te horen gekregen dat ik door mag voor de opname en de aanmelding word nu dan ook gedaan dus ik ga de berg beklimmen! De Detox opname zal tussen nu en acht weken zijn en daarna verder .. De laatste tijd gaat het allemaal wat erg op en neer kwa drinken en gemoeds toestand dus vandaar mn wat late reactie! ( Excuses bij deze ! )verder las ik het een en ander aan reacties waar ik wel dingen in herkende en goed kon plaatsen, Jasper vooral jou laatste reactie was wel erg op een lijn met hoe ik er tegenaan kijk.Ik denk zelf ook dat het idd een lange en moeilijke weg zal zijn maar niet onmogelijk en voor mij idd wel de beste!Ik wens jou en alle andere heel veel sterkte toe en kracht!! En nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de lieve en bemoedigende berichten!!!Groetjes en tot gauw spreeks, Peter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden