libertetoujours Geplaatst 25 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2009 Ben Hans 55 jaar en vandaag gestart met de therapie. Door mijn drankgebruik en tolerantie is het echt fout gegaan. Zijn pas verhuisd alles gezellig, maar dan weer eens teveel gedronken. Dit heeft al meerdere malen tot escalaties tussen mij mijn vriendin en de kinderen geleid.Ik heb een half jaar geleden een psychotherapie gevolgd en dat werkte redelijk goed, een aantal weken niet gedronken, maar het gebruik sloop er weer een beetje in. Nu na weer een incident afgelopen maandag hebben we besloten uiteen te gaan, ben druk zoekende naar woonruimte en teveens een nieuwe baan. Was Senior Account Manager maar door de recessie wserd mijn contract niet verlengd.Heb al jaren stevig alcohol genuttigd, mijn ouders hadden vroeger een kroeg en thuis was er ook altijd drank (met de paplepel ingegoten) Na mijn middelbare schooltijd dienstplichtig wachtmeester en daar werd ook altijd stevig gedronken. Mijn vorige relatie is hierdoor ook stukgelopen 5 jaar geleden. Sindsdien heb ik ook nagenoeg geen contact meer met mijn dochters, met mijn zoon gelukkig wel goed contact. Ik hoop door het volgen van de therapie echt van het drinken af te komen, en weer met mezelf in het reine te komen. Heb me nooit ziek gemeld door drankgebruik en katers zijn mij vreemd, komt denk ik door de gewenning, ben vanaf maandag weer alcoholvrij en hoop dat zo te kunnen volhouden.Mijn omgeving heeft niet veel vertrouwen in de therapie die ik ga volgen, het is echter mijn keuze en hoop over een tijd weer respect te krijgen van mijn omgeving. Verbeter de wereld begin ik bij mezelf en komt alles over een tijd hopelijk weer goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2009 Hallo Libertetoujours( wat een lange naam)Welkom hier op het forum.Zo te lezen heeft de alcohol al veel kapot gemaakt bij je.Je hebt een goede stap genomen en ook al vanaf maandag droog, klasse.Ik hoop van harte dat het je gaat lukken.De dagelijkse dingen bepraten we altijd bij ditjes en datjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 27 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Hé Libert, mag ik je hier even mee afkorten?Weet je, zelfs al geloven de mensen in je directe omgeving je niet, het gaat erom dat JIJ WEL van de drank af kan blijven!Volgens mij weet je dat zelf ook goed, anders had je je hier niet zo kwetsbaar opgesteld, en vervolgens aangemeld!Libertetoujours, (doe ff wat aan die naam! ), welkom, hier staan heel veel mensen voor je klaar!En dan bovendien mensen die hetzelfde meemaken als jij, die ook nét zo verslaafd zijn als jij!Die herkenning kan je vast helpen!Liefs, Trees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden