Mika Geplaatst 26 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2009 Hallo,Ik ben een vrouw van 32 jaar oud.Sedert enige jaren drink ik echt te veel.Het begon met een fles wijn, daarna 2 flessen sherrie op een dag. Later weer wijn. Nu 6-8 1/2 liter blikken bier.Ik wil echt stoppen, lukt me ook wel een paar dagen maar........Vooral avonden en weekenden vind ik moeilijk. Daar zit weinig structuur in, op de een of andere manier heb ik duidelijkheid nodig in wat wanneer gaat gebeuren en er moet "gewoon" een planning zijn, anders ga ik tegen de muur op. Probleem is, dat ik het zelf meilijk vind een dag planning te maken. Door de week is het simpel: opstaan, werken, voor het vee zorgen en dan.. ben je thuis.Ik probeer zo laat mogelijk thuis te komen, heb ontdekt dat er dan haast geen behoefte is aan drank. Maar toch...Ik weet dat ik een moeilijk persoon kan zijn. Op dit moment vind ik mijzelf ook moeilijk om mee om te gaan. Heb veel dingen verknald en dat alleen maar door het drinken.Als ik ga drinken, stop ik meestal niet voordat ik volledig dronken ben, stomstomstom.Tsja, dat is denk ik mijn introductie. Ik hoop dat we elkaar steun kunnen bieden, want dit is toch ook niet de manier van leven, toch?Daarnaast heb ik nu ernstige leverproblemen, dus ik MOET stoppen.Greetzz.mika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brol Geplaatst 27 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Welkom Mika,Ik ben zelf ook nieuw hier. Ik zat ook op 6-8 halve liters cq zware Belgische bieren per dag. Hoe lang drink je al zoveel? Drink je momenteel, of sta je nu droog?Groeten,Brol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 27 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Hallo Brol,Ik drink al sinds medio 2006 teveel.Momenteel probeer ik een goede dagindeling te maken, zodat ik (bijna) niet aan drank denk.De doelstelling is, om geheel te stoppen. Het is moeilijk, maar ik moet het echt doen. Ik wil het gewoon.Hoe gaat het met jou? Groetjes,Mika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 27 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Hey Mika,Tsja, 't is allemaal heel herkenbaar.'k drink niet zozeer om dronken te worden.'t is in mijn g'val echt pure verveling.Beetje internetten, kleine huishoudelijke bezigheden, videospelletjes spelen...Maar ook ik zal moeten stoppen... of ik vind een premature dood.Zo'n dagindeling zou dus ook wel iets voor mij zijn.Heb je zoiets als hulpverlening/begeleiding?Sterkte,Gunn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 27 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2009 Hoi Mika,Herkenbaar probleem.Van harte welkom trouwens.Mij heeft internethulp heel goed geholpen.Drink nu bijna 1 jaar niet meer.Dronk 4 a 5 keer in de week ook veel te veel.Soms is het nog steeds moeilijk, maar het is heel goed gestopt te zijn.Wens je veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 28 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2009 hoi ook hier Mikahet wat anders doen om een trekmoment te omzeilen doe je al goed dat is een goed begin, t later thuiskomen of een andere actie ondernemendat kan ook natuurlijkals t nog te moeilijk is een planning te maken die je na komt kan je wel met jezelf afspreken dat je iets gaat doen als je trek krijgt, wat dan ook, ff fietsen, stukkie wandelen, tuinieren, noem t maar, ff weg van t stilzitten en t hebben van trekje vind je weg er wel in hoorsamen met ons Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maggie Geplaatst 29 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2009 hoi mika,heel herkenbaar inderdaad. ook je leeftijd, hoeveelheid drank dat je dagelijks nuttig. en ook ik ben sinds 2006 een probleemdrinker. vandaag een nieuwe poging, ik ga niet meer drinken.heb jij al hulp gezocht bij een dokter? ik ben van plan om mijn huisarts te bezoeken en m'n probleem bespreekbaar maken. vind het moeilijk om daarover te gaan praten. weet niet hoe ik me ga gedragen, huilen..?succes & welkom!maggie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden