Toxic Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Hi,Ik ben 35 jaar oud en heb (nu terugdenkende) al vanaf mijn 20e een alc probleem. Ik gebruik het als 'medicijn' om angsten te onderdrukken en, hoe ironisch, het vroeger andersom was. Toen kreeg ik paniekaanvallen van een klein slokje alcohol.Ik ben eind 2008 accuut gestopt met behulp van Librium en dat werkte voor mij erg goed. Ik was enkele dagen wel verschrikkelijk bang voor alles en iedereen en enge dromen afgewisseld met slapeloze nachten.Sinds de jaarwisseling weer begonnen met een wijntje, champagne, etc. Ik hou namelijk enorm van goede wijnen.Enkele weken geleden was ik op een luxe vakantie in een all-in resort. Een eigen bar op de kamer met een batterij flessen aan sterke drank. Overal drank en barren om mij heen... Achteraf gezien natuurlijk geen goed idee. Ik mocht van mijn vrouw drinken wat ik wilde die vakantie (ze weet dat ik een probleem heb), maar ik ga niet zielig doen. Het is MIJN verantwoordelijkheid. Ik mocht drinken die vakantie, maar daarna moest ik kappen en hooguit een wijntje in het weekend. Het was dus de kat op het spek binden en na flinke shots en een fles Rum (daarna Bourbon) was ik zo verschrikkelijk misselijk dat ik weer met de neus op de feiten werd gedrukt. Ik heb sindsdien ook gemerkt dat Bourbon Whiskey een echte killer is en je katers de volgende dag dodelijk zijn...Dus weer overgestapt op de vertrouwde vodka tijdens de vakantie. Dat drank puur gif is merk je op deze momenten als je kotsend boven de wc en wasbak hangt en de stank en alles. Als je dan niet ziek wordt van de kater, dan is het wel als je jezelf in de spiegel bekijkt en je weet dat je zo niet langer kan doorgaan.Na enkele dagen liep het echt uit de hand en ik dronk de halve bar leeg. Ik had gelukkig wat Librium bij me en ben toen weer radicaal gaan minderen. Dat ging 'redelijk', tot ik weer naar werk ging en ik weer gestressed raakte. Dus weer meer drinken om de stress te onderdrukken en daarna slecht slapen en elke dag slechter en slechter voelen...weer meer drinken en terug in de cirkel.Mijn vrouw is erg lief, maar noemt me ook geregeld een kansloze loser en vuile alcoholist. Overigens heb ik nooit een kwade dronk gehad, ik ben juist enorm teruggetrokken en rustig maar ontzettend lui maakt de drank je. Een alc ben ik dus en realiseer mij dat nu steeds meer. Maar een loser niet. Drinken is keihard werken. Na deze hoeveelheden drank toch nog prima functioneren op werk, dat zie ik haar niet doen .Maar dat gaat natuurlijk fout op de termijn.Deze week vakantie genomen en detoxen of in ieder geval extreem minderen zodat ik weer in mijn ritme kan komen. Ritme van goed doorslapen, sport, rust, stressvrij en absoluut de alcohol controleren. Het grappige is dat ik steeds gemerkt heb dat ik na enkele dagen sterk minderen me zoveel beter voel. Zo goed dat ik een feestje geef voor mezelf en daar hoort natuurlijk champagne bij en het ontkennen van het probleem. En dan begint het weer.Morgenochtend zal weer 1 vd zwaarste dagen uit mijn leven worden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Hallo Tocic,Welkom op dit forum het is goed dat jij je hebt aangemeld tjonge is wel heel heftig en tja is je eigen verantwoordelijkheid he om te drinken Een alcoholist ben je wel maar VIES dacht het niet he wel grof om zoiets te zeggenGoed dat je er van los wilt maken van de alcoholslaaf IK wens je heel veel suc6666666666666666 voor morgenGroetjes van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Toxic,Welkom!Kom vooral morgen op het forum meepraten bij ditjes en datjes.Je zal gesteund en begrepen worden.Dat zal je helpen om de dag wat minder zwaar te maken.Veel succes, we hopen van je te horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Welkom, Toxic!ik heb een advies: (oooooo, nu krijg ik het halve forum over me heen....): gewoon morgen, nee NU stoppen!Hup, alles ritueel door de wc, je hoeft netgens meer over na te denken, niet meer te rekenen, of op je horloge te kijken...want je drinkt niet meer!makkelijk gezegd, ik weet het....In ieder geval succes, op wat voor manier je het ook doet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 quote: Originally posted by: TreesWelkom, Toxic! ik heb een advies: (oooooo, nu krijg ik het halve forum over me heen....): gewoon morgen, nee NU stoppen! Hup, alles ritueel door de wc, je hoeft netgens meer over na te denken, niet meer te rekenen, of op je horloge te kijken...want je drinkt niet meer! makkelijk gezegd, ik weet het.... In ieder geval succes, op wat voor manier je het ook doet! In deze ga ik trots naast je staan, Trees. Toxic,Welkom en doe alle drank het huis uit. Helaas is het voor de meeste alcoholisten (ik niet uitgezonder) zo dat 1 glas te veel is en 10 veels te weinig. Ook een 'goede' wijn is taboe voor de alcoholist. Hij/zij weet deze toch niet op prijs te stellen, wat hij/zij zich ook wijsmaakt. Het gaat de alcoholist om de alcohol. En ja, juist de 'kwaliteitswijnen' hebben doorgaans een hoog alcoholpercentage. Ik was ook een wijnliefhebber.Succes met het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lara Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Mij krijg je niet over je heen Trees.Welkom Toxic.Ik kwam op het forum als een vrouw die niks durfde te zeggen, aan de drank, dik aan de drank.begin met hulp vragen , heb ik ook gedaan, en het forum. je krijgt hulp al lees je alleen maar.Type je wel zijn er genoeg die je begrijpen .Sla de goede weg in.Sterkte!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 1 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2009 Hallo Toxic;ook van mij welkom!Zelf ben/was ik ook een wijnliefhebber maar heb gelukkig niet zulke heftige ervaringen als jij.Ben een maand geleden begonnen met internetbehandeling en scharrel zo nu en dan op het forum wat ik je echt kan aanraden.Het is niet leuk te horen wat je vrouw zegt maarre..... soms is het ook wel eens goed een schop onder de kont te krijgen en/of met je neus op de feiten gedrukt te worden. Zelf ben ik alleen en ik verzeker je dat het dan nog makkelijker is om "stiekem" in oude gewoontes te vervallen.Hoop dat je alle steun krijgt die je nodig hebt en wens je héél veel succes!Sara. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toxic Geplaatst 1 juli 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juli 2009 Bedankt voor alle reacties.Ik heb vandaag flink geminderd en kan niet goed omschrijven hoe ik me nu voel, alleen dat ik enorm nerveus ben. Ik denk ook dat het een combie is van een lichte overspannenheid in samenhang met dagen slecht slapen momenteel. Ik heb een zeer drukke baan en denk ook dat de club zonder mij niet verder draait (allemaal excuses, ik weet het...). Ik kom uit een goed nest, vaak was het op de zondagochtend champagne ontbijt. Bij mijn ex om 10.00 al aan de cognac om de open haard. En een opvoeding van een vader die je constant op je fouten wijst en alles afkraakt en steeds maar weer zegt dat je niets kan.Ik wil niet overkomen als een slachtoffer of zielig figuur, maar ik weet wel dat deze zaken een rol spelen in mijn verslaving. @Sara,Dat klopt wat je zegt. Als je alleen bent mis je toch een soort van 'sociale controle'. Ik moet in ieder geval doorzetten, de 1e kleine stap is nu gezet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 1 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2009 Welkom Toxic Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden