Spring naar bijdragen

Nog een nieuwe....

Franz

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, al een jaar of 14 drink ik dwangmatig.....vooral wodka, ik kan er heel goed tegen en een halve liter per dag is voor mij geen probleem. Ik heb geen idee waarom ik smiddags rond 5 uur die behoefte krijg, aan het eind van de avond voel ik me klote en smorgens natuurlijk opstart problemen.
Ik raak bijna in paniek als er aan het eind van de dag of net voor het weekeinde niet voldoende wodka in huis is. Ik moet er gewoon van af want op deze manier word ik niet oud en ik wil nog heel veel doen in dit leven. Ik hoop bij Alcohol de Baas een steuntje in de rug te vinden en hier op het forum natuurlijk ook.
Het vreemde is dat het lichaam (nog) niet opspeelt en ik me redelijk fit voel..nou ja het geheugen laat me geregeld in de steek en ik heb bepaalde angsten die ik vroeger niet had. Maar ik MOET er gewoon van af maar ik wil nog wel gewoon een wijntje kunnen drinken bij het eten of op een feestje. Als ik dat niet meer kan en als ik een absolute no-alco door het leven moet dan voel ik me zo ongelukkig !
Alle forumleden heel veel sterkte en wie een tip of een relevante of gelijkende ervaring heeft hoor ik zo graag !

Franz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Franz,
Van harte welkom op dit forum.
Je zou kunnen beginnen met internettherapie om zo meer inzicht in je drinkgedrag te krijgen.
Ook het forum kan je daarbij helpen.
Stoppen, of minderen?
Dat inzcht komt dan op een gegeven moment vanzelf!
Als je mee wilt praten, kom dan naar ditjes en datjes.
Nogmaals welkom, en heb je het moeilijk, kom het ons gewoon even melden.
We zijn tenslotte allemaal ervaringsdeskundige:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Franz.

Drink je trouwens dagelijks een halve liter wodka of soms ook dagenlang helemaal droog? In het eerste geval ga je wellicht problemen krijgen met stoppen of minderen, maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Ik heb dit probleem ook jarenlang gehad en je moet echt minderen. Bij mij werden de angsten steeds erger en die ga je met drank onderdrukken, waardoor je angsten dubbel terugkomen... Ik ben met behulp van Librium cold turkey afgekicked en de eerste dagen zijn echt geen pretje, maar ik voelde me daarna al heel snel stukken beter.

Als je echt wilt stoppen zou ik ook zeker met je huisarts gaan praten en eerlijk zijn over hoeveel je precies drinkt.

Momenteel heb ik ook weer een wodka terugval gehad, maar vanaf gisteren weer sterk gaan minderen. Ik ben een tijd droog geweest, maar je merkt uiteindelijk toch dat drank je langzaam opeet zodra je weer begint...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...