Spring naar bijdragen

de eerste dag


cactus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen.

Ik ben 53 jaar en drink nu al 30 jaar.
Op mijn 23ste ben ik op me zelf gaan wonen (van een provincie plaatsje naar Amsterdam verhuisd)
Als kind al werd ik aangetrokken door alcohol, op zeer jonge leeftijd nam ik al stiekem slokjes uit de fles sherry van mijn ouders. In Amsterdam ging het meteen goed mis, en het is mis blijven gaan al die tijd.
Er waren periodes dat ik het iets rustiger aan kon doen, maar meestal was het gewoon erg, zo erg dat ik een hele nacht door kon zuipen.
De laatste tijd werd het zo erg dat ik geregeld blackouts had, en ik heb ook de laatste paar dagen vrijwel niets gegeten.

Dus ik heb er vandaag een punt achter gezet. Ben vanmiddag naar mijn stamkroeg geweest en ben maar eens aan de appelsap gegaan. De kroegbaas was sympathiek, hij vroeg mij heel discreet en belangstellend of ik van de drank af was, dus in mijn vaste honk wordt er alvast rekening mee gehouden.
Dus het begin is er nu volhouden.

Liefs en vriendelijke groet
Cactus

PS heb vanmorgen dit forum gevonden en ben vrijwel de hele dag aan het lezen geweest, het lijkt me een geweldige steun om ervaringen en tips uit te kunnen wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cactus,

helemaal goed dat je dit besluit hebt genomen!
Het lijkt mij heel moeilijk om tóch naar je stamkroeg te blijven gaan...ik zou díe verleiding maar een paar weken schrappen!
Maar misschien, hopenlijk, heb ik ongelijk, en lukt het jou om wel van de drank af te blijven!

In ieder geval succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,

ik ken me zelf, als ik mijn leefstijl te drastisch omgooi gaat het niet lukken.
Nu kan ik de zelfde dingen blijven doen, in mijn vertrouwde leefpatroon. Ik heb inderdaad vergeten te vertellen dat ik ruim 20 jaar geleden een jaar droog heb gestaan, toen heb ik het op de zelfde manier gedaan.
Het voordeel is dat ik nu alleen maar van drinkgewoonte hoef te veranderen, van bier naar appelsap dus. Bovendien dronk ik thuis nog het meest. Nu wandel ik volkomen nuchter uit de kroeg naar huis, en heb dan thuis ook niet meer zo'n behoefte aan drank. Maar ik besef heel goed dat iedereen zijn persoonlijke gevecht levert met koning alcohol! Dus iedereen zal zijn eigen strijdplan moeten maken.

Ik kruip nu onder de wol en dan is dag één zonder drank een feit!

Bedankt allemaal voor de aanmoediging.

Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi cactus,

ik moest even lachen om je verhaal....

ook ik ben een kroegtijger, maar op het moment dat ik een sinas bestelde werd een wenkbrauw opgetrokken en sindsdien krijg ik alleen fris..
geen vragen, niet opdringerig, het werd gewoon geaccepteerd!
daar ben ik nog steeds dankbaar voor en ondertussen is het een heel normaal gesprek geworden, niet alleen ik had een probleem maar nog vele klanten, eigenlijk is het meer een vriendenclub geworden dan alleen maar stamgast zijn.
Zeldzaam!

maar goed, kom er bij, vraag je vragen, stel je open, verwonder en laat je verwonderen

welkom :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cactus,

Welkom hier! Schrijf en lees mee.

Ik lees ook meer dan dat ik schrijf. Ik heb zelf veel steun aan het forum. Ik leer veel van wat anderen schijven.

Wat is er uit je intake-gesprek gekomen?

Lieve groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PEM,

bedankt voor je berichtje.
Uit het intake gesprek is voorlopig alleen de conclusie gekomen dat ik nooit meer een sociale drinker kan worden, gezien mijn verleden. Voor de rest is het afwachten, want vakantie tijd.

Groet

Cactus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...