Suffertje Geplaatst 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2009 Hallo allemaalOok ik begin er maar aan, want mijn overmatige biergebruik brengt me te vaak in de problemen. Nu ook weer, mijn partner is het na 7 jaar zat en gaat verhuizen met mijn kinderen. 65 km file verderop! De laatste jaren verliepen al wat moeizaam omdat ik een aantal dingen van haar zat was en zelf overwoog om te stoppen. Nou, nu doet zij het en zegt ze te willen latten. Als ik beter (met name mijn alcoholisme) dan wil ze in de toekomst na weer rust gevonden te hebben (er speelt meer) weer samen, maar niet meer hier. De problemen kwamen niet door de alcohol, maar mijn heftige reakties (uitsluitend verbaal en niet ordinair, maar wel zwaar) kwamen absoluut door het vele bier. Dit jaar al vele pauzes ingelast van 1 tot 3 weken, maar zij zag dat als mislukte stoppogingen. Dat was niet zo. Nou ja, ik had beter moeten weten, ik heb al eerder een prachtige relatie verloren door het bier.Soms problemen op het werk (heb leidinggevende functie, nog wel), Ema cursus gehad en rijontzegging in het verleden en een pittige waarschuwing 2 jaar geleden in het ziekenhuis dat mijn lever iets beschadigd was nadat ik daar was voor een hersenschudding na een black out. Mijn partner heeft diverse keren gewaarschuwd dat ik te weinig met de kids doe, zij zich alleen voelde en te weinig aandacht kreeg. En dat de boodschap van de dokter belangrijk was.Begrijp je nou waarom ik suffertje heet? Stom, stom, stom! Ben er nu wel achter dat ik veel van haar houd en natuurlijk stom dat ik niet alles voor mijn kinderen altijd kon doen door dat biertje. (varieerend van 5 tot 10 halve liters per dag, jarenlang)En weet je wat gek is? Dat ik meerdere keren bewezen het gewoon te kunnen laten staan, er niet naar verlang en me beter voel, beter slaap, beter concentreer etc. Maarrrr, waarom doe ik het dan? Ik vind bier lekker. Nou ja, nu maar niet meer doen en werken aan de relatie en haar overtuigen. Ze zag geen kans om te blijven en me dan de kans te geven. Ze geloofde het niet meer.Groetjes, bedankt voor het lezen en sterkte allemaal. Jullie helpen mij er doorheen he? Ik ga in ieder geval ook de AA bezoeken donderdag.Gr., Suffertje:beer: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2009 Welkom suffertje op dit forum,Pff is wel veel wat je nu mee maakt, ik wens je dan ook heel veel suc6666666666maar ook wel dapper van je dat je het nu zelf beseft dat je er vanaf moetIK zie je wel op de dagdraad daar ontvang je heel veel steun Sterkte en groetjes van Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nachtbraker Geplaatst 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2009 Succes donderdag bij de AA. Hoop dat het je helpt.GrRon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 13 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2009 Hallo Sufferdje,Allereerst niet zo negatief over jezelf. Uiteraard is het niet nx wat zich nu bij jou afspeelt. Maar negatief over jezelf zijn gaat net helpen.Wees trots dat je eea nu inziet. Het is nog niet te laat. Je vrouw geeft je toch nog een kans. Zij het op afstand. Pak die kans. het is het meer dan waard.Btw, welkom hier en suc6 met alles.Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden