Spring naar bijdragen

Hoi, ik zal me ook even voorstellen.

Iris

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ook ik (vrouw van 29) heb aan mezelf moeten toegeven dat ik een alcoholprobleem heb.

Vandaag ben ik precies 7 weken gestopt met drank.
Na een ongelofelijke stomme actie van mezelf kon ik het niet langer ontkennen en heb ik aan de bel getrokken. Op dit moment heb ik gelukkig al steun omdat ik al in therapie zat/zit.

Het zit bij ons in de familie en mede daardoor weet ik heel goed wat het allemaal voor ellende kan brengen.
Ik dronk niet dagelijks, tenminste de laatste jaren niet meer, maar als ik dan wel dronk dan kon ik het niet laten bij een paar glazen. Het was vaak nooit genoeg, na een paar glazen wilde ik alleen maar meer en meer.

Toch vind het nog best moeilijk om aan mezelf toe te geven dat ik wel degelijk een probleem heb. Maar het feit dat ik me hier ook aanmeld is toch best wel een goed teken :)

De therapie die ik nu volg is niet speciaal gericht op alcoholproblemen dus ik hoop hier wat erkenning en herkenning te vinden.

Groetjes "iris"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor jullie warme welkom!

@spud Bedankt voor het delen dat je stomme acties herkend, ik schaam me er nog steeds wel voor. Maar het heeft er absoluut voor gezorgd dat die oogkleppen af zijn gegaan. Het is nu al al zo dat ik veel herkenning en zelfs erkenning op deze site heb gevonden. Erg waardevol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Iris,

Je bent erg goed op weg. al 7 weken gestopt. Dikke pluim waard is dat.

Ik heb er ook erg lang over gedaan om te erkennen dat ik een drankprobleem had. Ook het niet bij 1 of 2 drankjes kunnen laten is voor mij absolute herkenning.

Daarom geldt voor mij ook STOPPEN.

Lees en schrijf mee.

Lieve groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pem bedankt voor je pluim, kan ik nu even heel hard gebruiken. Ik vind het nog steeds lastig om het te erkennen maar het dringt steeds beter tot me door. Ook waarom ik dronk. Voor nu lees ik vooral nog mee. Moet even opnieuw een drempel over om écht mee te gaan schrijven op de dag draad. Sowieso heb ik vandaag een hele moeilijke dag en voel ik me erg alleen waardoor het me nu even niet lukt om mee te schrijven. Ik krijg bijna geen steun van mijn omgeving omdat daar veel gedronken wordt en zij zelf zeker niet erkennen dat het problematisch is. Zowel familie en vrienden zijn stevige drinkers en dat is me afgelopen weekend weer even heel duidelijk geworden. Ik zal er anders mee om moeten gaan, ook als dat betekend dat ik van veel mensen, mijn vrienden, afscheid moet nemen. Ik trek het niet, en ik voel geen aansluiting meer. Gelukkig zit ik wel in therapie, 3 dagen, waardoor ik niet totaal geïsoleerd zal raken maar ik vind het enorm moeilijk allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig gefeliciteerd met de eerste 7 weken, top prestatie, volhouden. Ik hoop dat ik binnenkort (over 7 weken) ook zoveel reden heb om trots te zijn.

Stomme acties is waarschijnlijk op ons allemaal van toepassing (op mij in ieder geval wel).
Soms heb je een stomme actie en pijn nodig om echt verandering te realiseren.
Het mooie begin is er.
Succes met de therapie, de komende 7 weken, de komende 7 maanden, de komende 7 jaar.

Gr

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...