Spring naar bijdragen

Een eerste nieuwe dag

Nachtbraker

Aanbevolen berichten

Ik ben een jonge god van ongeveer 45. Heb nooit veel gedronken, alleen op feesten en partijen en met mate. Mijn drinkgedrag is ongeveer 15 jaar geleden problematisch geworden (te veel, te vaak). Heeft me diverse keren problemen opgeleverd. Ik heb me, na weer een beschamende vertoning vele malen voorgenomen te stoppen. Nou ja stoppen..minderen. Is me wel eens een paar dagen gelukt maar ik ben veel bekwamer in beginnen en doorgaan (een echte diesel) dan met stoppen. Niets heeft deze bekwaamheid kunnen in tomen of afzwakken. Niet de komst van kinderen, niet mijn relatie die steeds slechter werd. Niet het voorbeeld van mijn vader die ook alcoholist was en waar ik me altijd zo aan geergerd heb. Niets heeft mij kunnen weerhouden van stevig doordrinken, redenen en aanleidingen genoeg.
Verleden jaar was mijn (ex) vrouw het zat, ondanks dat ik een behandeling gestart was. Zij had er geen vertrouwen meer in. Drinken werd nog makkelijker toen ik na de scheiding op mezelf ging wonen. Hoefde het niet meer stiekem te doen, niemand meer in de maling nemen, alleen mezelf. En dat is ook mijn kracht, dat kan ik erg goed. Verleden jaar heb ik een paar maanden weinig gedronken. Ben veel gaan sporten, gezond gaan eten voelde me geweldig. Maar hier bleek mijn bekwaamheid van diesel niet te werken. Nu ben ik het zat, ik ben mezelf zat. Ik ben de bijwerkingen van drinken zat, de kater, het vele eten (drinken en eten gaan bij mij hand in hand). Ik wil niet nog meer verliezen. De goede relatie met mijn ex niet op het spel zetten, niet het slechte voorbeeld zijn voor mijn kinderen zoals mijn vader dat voor mij is geweest. Mijn baan niet op het spel zetten. Ik ben het zat. Ondanks mijn eerdere pogingen schrijf ik vandaag voor het eerst de worden problematisch drink gedrag, alcoholist, ik ben het zat.

Ik heb een probleem, moet het alleen nog even oplossen.

Groet,

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ron,

Welkom hier. Je hebt de 1e stap gezet. Erkenning dat je drinkgedrag een probleem is.

Dat heeft bij mij ook even geduurd.

Na de erkenning kwam, de wil om er wat aan te doen.

Niet minderen, want dat werkte bij mij niet. Voor mij is het stoppen.

Het stoppen gaat met vallen en opstaan. Maar ik voel me wel steeds lekkerder in mijn vel.

Dat is zoveel waard. Alles weer helder meemaken.

Dan komt de acceptatie. Accepteren dat je dagen tegenkomt dat het niet meevalt om gestopt te blijven.

Heel veel suc6. En kijk, lees en schrijf mee onder het rubriekje dagdraad. Daar valt iedere dag weer een hoop te lezen. Het wel en wee van alle medestrijders.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ron,

Ik hoop ECHT dat het je gaat lukken !!
Je bet het waard !
En wat je zegt, Je wilt een beter voorbeeld zijn voor je kinderen, en dat niet alleen, als je kinderen bij jou zijn, zijn ze dan wel veilig ?? Met een slok op zie je dingen niet meer zo heel erg helder en maak je soms kleine foutjes. In slaap vallen wanneer dat niet zou moeten etc.
Het mag dus echt niet fout gaan !!

Dus werk aan de winkel !!

Heel veel sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ron,

Welkom op het forum.
Ik hoop van harte dat je het kunt volhouden en je leven een andere draai kunt geven.
Voor je kinderen, maar vooral voor jezelf, want JIJ moet het doen.
En je kunt het, als de knop maar echt om gaat.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke strijd,
maar let wel, JIJ bent de baas in deze strijd en niet de alcohol.

Ik heb sinds twee maanden refusal, een medicijn waarmee je niet kunt drinken,
want dan word je hondsberoerd.
Daardoor wordt het rustig in mijn koppie
en hoef ik niet te denken, zal ik vanavond toch....
Nee, het kan niet.
Ik had dit jaren eerder moeten doen.

Dus Ron als het je zo niet lukt, dan is er altijd nog een paardemiddel.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ron,

Wat je schrijft is al een hele grote stap hoor,
je bent het zat, echt zat zeg je
dat is al heel wat en nu het zo daar staat is het vaak meer werkelijkheid he.
Het zat zijn, is het grootste kado wat je jezelf kunt geven, en je bent het waard,
het mag!
Een stuk erkenning naar jezelf toe. Jij doet er toe Ron.
Je bent het zo waard om nu echt voor jezelf te gaan, voor je kinderen ook,
je weet zelf zo goed hoe het was met je vader, dat wil je niet laten herhalen ,
dat siert je !
En dat is zeker je mooie sterke kant ook. Supersterk.

Dit is de eerste stap, de moeilijkste ook,
maar het gaat je lukken, met hulp en steun, zeker weten
zet em op hoor.

Knuffel van Jane:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...