Spring naar bijdragen

daar gaan we dan


jeannette

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, mijn naam is jeanet, en ik ben nieuw hier.

Ben een stevige drinker, zo'n 12 wijntjes op een avond, soms meer, soms minder en ik wil stoppen.

althans, ik ben gestopt, vandaag (wat een laaaaaaaange dag).

ik heb gemerkt dat mijn lichaam dit niet meer wil, ben de dagen naar de nachten aan het verzetten, en mezelf een beetje aan het verwaarlozen...niet naar de kapper, geen nieuwe kleding, dikker worden, van de alcohol...jammer.

Ik wilde eigenlijk graag in detox maar kan zo lang niet van huis weg.


dus nu probeer ik het online.

groetjes van jeanet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeannette heel moedig hoor om vandaag te stoppen.

als je het moeilijk hebt denk er dan eens aan om te kletsen bij ditjes en datjes, veel antwoorden kun je daar krijgen op al je vragen en `t is nog gezellig ook

neem je zelf voor om het per dag te bekijken en iedere dag de eerste niet te nemen
hou vol hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou jongens, het is me niet gelukt...ben toch weer gaan drinken.

maarrrrr; wel een hele stuk minder dan voorheen, en eigenlijk vind ik dat ook wel best. Ik hou het nu gematigd, zelfs bij een feestje, wat ik inmiddels gehad heb; 4 eenheden, terwijl dat voorheen weleens uitliep op een stuk of 20.
dus in die zin heb ik wel vooruitgang geboekt.

de trek is nog net zo sterk, maar op de één of andere manier kan ik die beter weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanette ik denk dat ReneS bedoelde dat we dat allemaal geprobeerd hebben, minderen, maar dat het maar voor weinigen van ons is weggelegd.. oftewel hou je jezelf niet voor de gek?

Als dat niet zo is dan zeg ik you go girl maar anders is het misschien stof tot nadenken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai jeanette,

ik heb me een tijdje geleden aangemeld op dit forum, na een lange tijd meelezer te zijn geweest. afgelopen maand ben ik hier niet geweest.. omdat ik nog steeds denk dat ik het zelf ook wel kan. Wou alleen even zeggen.. dat ik van de zo'n 20 nieuwe mensen heb uitgekozen om de jouwe te lezen ""daar gaan we dan". Dat sprak me aan. Voor de rest heb ik geen goede raad want ben zelf nog zoekende. Ik drink niet elke dag.. maar het lijkt wel alsof ik steeds minder keuze heb tussen niet drinken of veel drinken.

Sterkte, Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wow, minderen... wou dat ik dat kon! Bij mij is het alles of niets. Meestal heb ik de dag erna zo'n kater (niet eens lichamelijk) dat ik dan nix drink, en de dag erop weer veel teveel drink. Alsof ik op een boot werk of in de nachtdienst zit: 1 dag op, 1 dag af ;-)
En soms lukt het me om 3 of 4 dagen niet te drinken, zoals de laatste 2 weken. Maar als ik begin, ga ik door, heel hard door.
Heb heel lang m'n hoop en gedachten gehad op minderen.. maar dat is voor mij niet weggelegd moet ik helaas constateren. Maar helemaal stoppen is ook weer zo radicaal.. al is het waarschijnlijk de enige oplossing.

Kortom,ik wou dat ik dat kon! Het goede behouden en de nadelen weg... Als je dat echt lukt ben ik heel trots op je! en jaloers natuurlijk ;-)

Liefs, Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De katers vindvond ik niet zo erg.. wel het gebrek aan energie de dag erna. De dag is veel leuker als je fris opstaat :-) Hoef je ook niet de hele dag slechte tv-programma's te kijken, omdat je verder tot niks anders in staat bent ;-)

Ook mij helpt het lezen hier heel erg. Ben soms met de kont tegen de krib, maar toch deepdown.. erg fijne site :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...