albatros Geplaatst 21 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2013 Goeie morgen allemaal, Een tijdje al lees ik mee. Nu wil ik me graag aan julie even voorstellen. Ben een 35 jarige man die op 1 juni al gestopt is met alcohol. De sociale kring waar een groot deel van mijn vrije tijd aan opgaat, is er een waar het vrij normaal is om alcohol te drinken. Niemand ziet het als problematisch gebruik maar eerder als een sociaal gebeuren. Ontelbare keren ben ik na een avondje op cafe miserabel wakker geworden. Ooit wekelijks, ooit 'slecht' 1 keer per maand. In vergelijking met anderen hier, is dat waarschijnlijk 'klein bier' :-) Het waren echt binge drinking toestanden. Vanaf een paar biertes, is er geen rem meer. En ook dat mag beschouwd worden als problematisch, vandaar. Al vaker speelde het idee om de alcohol maar te laten voor wat het was. De gewoontes en gebruiken in mijn sociaal leven maken dat echter niet gemakkelijk. Komt daar nog bij dat ik een goede job heb, graag en regelmatig sport, ... Ogenschijnlijk dus niet echt reden om te stoppen. Naast het regelmatig moeten missen van een dagje door een kater en het daarmee gepaard gaande depressieve gevoel, denk ik op deze leeftijd toch ook al wel eens aan later. Oud worden begint op jonge leeftijd wordt wel eens gezegd. Lichamelijk heb ik geen klachten behalve een klein beetje overgewicht. 1 juni heb ik bewust gekozen. Die dag werd ik wakker met een kater. Voor mezlf maakte ik het voornemen om er op m'n 35e maar eens mee te stoppen. Het is een mooie periode geweest maar nu is het tijd voor wat anders. Verjaardag is pas effectief op het einde van de maand. Dan zijn er al 4 weken achter de rug en is het begin al gemaakt. Het werken aan de kilo's komt volgende maand ook op gang. Wil het rustig aanpakken want nieuwe gewoontes aankweken lukt mij best stap per stap. Het is nl. kwestie om de juiste balans te vinden en het vol te kunnen houden he. Soms vrees ik wel eens voor de sociale druk. Als ik lang genoeg volhou, dan gaan de vrienden wel gewoon raken aan het idee dat ik niet meer drink. Toch is dat even een periode waar ik door zal moeten. Dus als jullie tips hebben, dan zijn die altijd welkom. Verder wens ik iedereen succes met zijn/haar voornemens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 21 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2013 hoi albatros, welkom!!! ik doe ook mee met het kilo draadje. ik probeer een balans te vinden. zo wel lichamelijk als fysiek. matigen met alles wat niet goed voor me is. zo ook onbevredigende vriendschappen mensen die me leeg trekken nee, dat ik me laat leegtrekken. het is een zoektocht, een puzzel. maar ik heb geduld.... sterkte en ik hoop je op de dagdraad te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden