Spring naar bijdragen

Don, 22 jaar.


Don22

Aanbevolen berichten

Beste Lezer,

Na weer een ruzie met mijn vriendin waarbij ik voor de zoveelste keer naar me hoofd kreeg geslingerd:'Drink nou eens wat minder', begon er eindelijk, meer veel te laat, een lichtje bij mij branden. Ik ben verslaafd aan alcohol. Op internet ben ik gaan zoeken naar meer informatie over een alcoholverslaving, dat was schrikken, alles wat daar stond dat was precies ik. Maar na vrijdag die ruzie te hebben gehad was voor mij de maat vol, als ik echt iets van me leven wil maken moet ik er nu mee stoppen. Het is nu maandag op dinsdag nacht en nog steeds heb ik niks gedronken, aan de ene kant ben ik hier heel trots op maar aan de andere kant heb ik het er ook verschrikkelijk moeilijk mee. Ik kom slecht in slaap, ik rook 2 keer zoveel dan normaal, ben futloos en er kan geen lach van mijn gezicht afkomen. Graag zou ik op dit forum mijn verhaal delen met anderen en het liefst met mensen die net zoals mij net gestopt zijn.
Ik ben zelf wel erg blij dat ik inmiddels goed inzie dat ik een duidelijk probleem heb, wat een hoop energie gaat kosten om er vanaf te komen, ik schaam me, verschrikkelijk, zo jong en dan al zo een probleem (ik heb het hier over soms wel 50 pils in een week).
Dit is in het kort mijn verhaal!

Gr. Don

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Don,
Goed dat je je probleem toegeeft. Schamen? Trots kun je op jezelf zijn. Ik heb er elf jaar over gedaan om het aan mezelf (en anderen) toe te geven. En mede door alcohol ligt mijn hele leven op z´n gat. Ik heb al vaak op dit forum zitten spieken en volgens mij helpt het om je gedachten, moeilijkheden etc. met mede verslaafden te delen. Ik heb me vanochtend aangemeld. Het forum is op ´Ditjes, datjes...`actief.
Ik ben nu gestopt op 18 juli en zoals je op het forum kunt lezen, is (in)slapen in het begin moeilijk, maar ik bekijk het graag van de positieve kant: ik heb de volgende ochtend niet het gevoel in een coma te hebben gelegen en weet tenminste nog wat ik de vorige avond heb gedaan. En als je nu denkt: o, maar ik herinner me alles altijd.....tja, dat had ik ook vroeger. Zonder nu als een betwetende midlifer te klinken: als je zo doorgaat met drinken wordt het alleen maar erger: blackouts, genante momenten/gebeurtenissen, verlies van je sociale omgeving, verlies van gezondheid en ga zo maar door. Iedereen heeft denk ik zo z´n redenen (gehad) om zoveel te drinken, maar het is nooit een oplossing: het brengt je alleen maar verder van huis.
Sterkte en zie ik je op ´Ditjes en datjes...`?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don, goed van je dat je je hier aangemeld hebt en dat je wat aan je drankgebruik wilt doen.

bekijk het per dag, iedere dag het eerste glas niet nemen, dat is te overzien
drink veel lees heel veel water op een dag ook al heb je geen dorst en thee helpt ook.
slecht slapen is heel normaal (en kan ook nog wel een poosje aanhouden)je lichaam moet nu wennen aan zelf slapen gaan in plaats van verdoofd te zijn door alcohol.
toch sta je op een gegeven moment fitter op `s morgens dan met drank op
Ervaar alles wat er met je lijf gebeurt nu als van voorbijgaande aard, er kunnen diverse verschijnselen optreden als gevolg van ontwenning.

Kom regelmatig lezen en meeschrijven bij ditjes en datjes, dat is de dagdraad waar we elkaar kunnen steunen, helpen en je kunt er ook terecht met je vragen.

Succes en laat iedere dag de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...