Spring naar bijdragen

niet meer dwangmatig

niwi

Aanbevolen berichten

ik heb ook de uitzending van netwerk gezien en vond het interessant omdat alcohol als een rode draad door mijn leven loopt. Ik ben blij dat ik nu niet meer dwangmatig hoef te drinken na het verderfelijke 1e glas, gewoon om de simpele reden dat ik het 1e niet meer pak. Eenmaal geproefd was de rem er af.
Doe Stille Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Theemuts,
Het verderfelijke 1e glas heb ik gepakt op 17-2-1988.
Ik ben nog wel steeds actief omdat het omgaan met alcoholisten me wakker houdt en mijn zelfkennis me heeft geleerd
dat, na enige tijd te zijn gestopt, je er makkelijker over gaat denken en zodoende ook makkelijker kunt hervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Niwi!

Goed van je!
Wanneer heb je je laatste glas gedronken dan?
Zelf ben ik gstopt op 18 juni, best kort nog dus en ik heb de internetbehandeling gedaan, net afgerond.
Nu zorgen dat we niet terugvallen!
Kom op de draad lezen en schrijven wanneer je wilt.
Hou vol!
Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Niwi,

Schrijf hier lekker van je af.

Sommigen hier zijn gestopt en sommigen hebben geminderd. Wat je ook doet het maakt niet uit. We hebben allemaal 1 doel. Iets doen aan ons drankgebruik. Voor de 1 is dat minderen en voor de ander stoppen.

Voor mij geldt stoppen. Na de 1e ken ook ik geen rem meer. Toen ik nog dronk nam ik me iedere dag voor om morgen te stoppen en elke volgende dag was er wel weer een reden om toch te drinken. 1 glaasje maar, maar helaas dat bleef niet bij 1.

Ik ben ook nog niet zo lang gestopt. Ik ben nu 3 maanden op de goede weg. Hoe de toekomst gaat. Dat weet ik niet. zoals velen zullen beamen denk ik niet in termen van nooit. Dat frustreert. Ik neem me iedere dag voor: vandaag laat ik de eerste staan. Dat is een korte termijn. Dat is overzichtelijk.

Bij trek stel ik ook de eerste uit en ga ik vroeg aan het avondeten. Ik heb gemerkt dat na het avondeten bij mij de trek weg is.

Veel suc6 hier.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...