Spring naar bijdragen

Even voorstelen

Eureka

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik ben een vrouw van 47 jaar, alleenstaand, met een verleden (het bekende rugzakje). Waarin alcohol drinken mijn uitvlucht was om de onrust in mezelf te verdoven. De problemen weg drinken, voor iedereen hier zeer herkenbaar? Ik heb al een paar berichten op het forum gelezen.
Ik heb dit jaar een periode van 1 maand (juni) niet gedronken. Voelde mij goed in mijn vel, dronk veel water, gezond eten. Ik verloor hierdoor paar extra kilo's, helemaal geweldig!
Door de bekende sociale evenementen toch weer gedronken, onverschilligheid van mijn kant, zo van het moet toch kunnen af en toe lekker uit je dak gaan? Niet dus, ik verval weer in mijn oude gedrag/gewoontes, thuis ook bier en wijn drinken, om mij ontspannen te voelen. Stress situaties die ik zelf opzoek (ex-vriend die ook heel veel drinkt, en problemen heeft) die mij uit mijn evenwicht brengen.
Ik heb het contact verbroken, stop tegen mezelf gezegd!
Ik heb mezelf bewezen dat ik ook zonder alcohol kan, nu weer de kracht vinden om ervan af te blijven.
Daarom mij aangemeld op dit forum, voor steun en feedback, die ik ook wil geven.

Liefs Demelza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Demelza, of Eureka, hoe wil je genoemd worden?

Maakt ook niet uit, goed dat je er bent, en dat je het lef neemt om wat aan je verslaving (want dat is het toch) te doen!

Lees mee, we zijn te vinden op een "dagelijkse dagdraad", een soort huiskamer waar er van alles voorbij komt....
het lijkt soms onbenullig, maar alles kan helpen om je gedachtes van de drank af te houden...
En heb je gewoon even écht hulp, of aandacht nodig, roep dat dan gewoon, dan is er altijd wel iemand die je door moeilijke periodes heen kan helpen!

Welkom dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eureka! Wat goed; je hebt "het" dus ontdekt.
Welkom op het forum, lees en schrijf vooral mee op de dagdraad.
Heb je al overwogen om ook andere hulp te vragen, bijvoorbeeld de internetbehandeling?
Zelf ben ik een vrouw, net de 50 gepasseerd en....zoals je ziet: ook met een rugzakje.
Het vluchten in de drank ken ik ook, het heeft me alleen maar verder van huis gebracht.
Wens je veel sukses, sterkte en tot ziens op de draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...