Spring naar bijdragen

hallo ik ben nieuw

annaleonia

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum
Hoewel ik al in februari begonnen ben met de internetbehandeling
Ik ben nog niet van de alcohol af (ik drink minder maar zou liefst helemaal niks meer drinken), en ja hoor....daar staat al een andere verslaving achter de deur: ik heb ontzettend veel zin in allerlei lekkers en eet veel te veel
Wie herkent dat?
En wie kan me tips geven om niet van de ene verslaving naar de andere te hinken?
Thx!
anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Hoi anna

Klinkt erg herkenbaar...het enige dat ik je kan zeggen is je ook daar tegen proberen te verzetten , op tijd, zodat je idd niet van de ene in de andere verslaving hinkt.......Het is ook wel logisch denk ik dat je vervanging gaat zoeken maar blijf er goed mee bezig en TRAP ER NIET IN !!!! ( in een nieuwe verslaving)
Groet en sterkte Moosszz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Hi anna en Moosszz en anderen,

ook ik ben nieuw op dit forum.
ik heb afgelopen donderdag avond een botsing veroorzaakt. was nl onder invloed van alcohol (devil)
ik mag van geluk spreken dat de tegenpartij geen noemenswaardige letsel heeft opgelopen. slechts een licht gekneusde onderarm. het had veeeel erger kunnen zijn. ik wil er gewoon niet aan denken.
het is een hele belevenis geworden. ik werd nl aangehouden en moest een verklaring afleggen op het politie buro.
mijn rijbewijs hebben ze ook ingehouden en waarschijnlijk voor 2 jaar.
het zit er dik in dat ik voor het gerecht moet verschijnen.
de consequensies van mijn onverantwoordelijk gedrag zal ik hoe dan ook moeten accepteren. ik was nl helemaal verkeerd bezig.
ik ga nu door een heel moeilijke periode. mijn geweten spelen mijn parten. ik kan moeilijk concentreren en de eetlust is ook al een paar dagen helemaal zoek. ik ben zenuwachtig en weet me soms geen raad.
natuurlijk zal het overgaan, maar feit blijft dat het een heel moeilijke periode is.
alcohol heeft altijd een belangrijke plaats gehad in mijn leven. ik heb verschillende keren geprobeerd om af te kicken. maar dan wordt ik een keer uitgenodigd op een party en gaat het weer verkeerd.
ik zeg dan tegen mezelf "nou ja, een pilsje kan geen kwaad, en ik kan de hoeveelheid die ik inneem toch onder bedwang houden". inderdaad is het helemaal aan mijzelf hoe ik mijn verslaving accepteer en ermee leer om te gaan. dicipline, doorzettingsvemogen en natuurlijk de acceptatie dat ik een alcoholist ben zijn belangrijke factoren die constant een voorname plaats moeten innemen in al mijn handelingen. het vervelende is dat ik het soms vergeet, of beter gezegd...wil vergeten.
graag zou ik weer te stoppen met drinken. het is niet goed voor mijn gezondheid en het brengt alleen maar ellende voor anderen. ik ben me er nu van bewust dat het alleen niet gaat. vandaar dat ik mij heb aangemeld met de wens een steuntje in de rug te krijgen.
ik voel me ontzettend schuldig voor mijn onverantwoordelijk gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...