Spring naar bijdragen

avond/nacht eten


Aanbevolen berichten

Hoi, 

Sinds een tijdje heb ik de gewoonte om 's nachts te gaan eten. Ik word dan midden in de nacht wakker en kan alleen nog maar aan eten denken. Ik weet dat het met emoties te maken heeft ik slaap slecht en heb last van paniekaanvallen. Eten is om de een of andere reden dan een manier om rustig van te worden. Overdag ben ik mij ervan bewust dat ik niet wil eten maar dan 's nachts wordt de drang naar eten zo groot dat ik het vaak wel doe. De volgende ochtend voel ik me uiteraard slecht en schuldig. Het is momenteel van grote invloed op mijn geluk. Ik wil er daarom ook graag van af. Heeft iemand tips en advies hoe ik dit kan doen?

C. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Charlotte,

Hartelijk bedankt voor je bericht en je vraag. Als ik het zo lees dan heeft de functie van het eten voor je gekregen om de emoties te dempen en er rustiger van te worden. Heb je weleens met de huisarts gesproken over de klachten en de paniekaanvallen die je ervaart? Wanneer is dat begonnen? Heb je zelf een idee waar de paniekaanvallen door komen?

En eet je overdag wel voldoende? Kan er ook sprake zijn van fysieke honger? Of heeft het met de paniekklachten te maken?

Het lijkt me verstandig om deze klachten te bespreken met je huisarts.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...