Spring naar bijdragen

Zaterdag, 10 juni 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Geen idee hoe het met de brand is, nu. Ben er hoe dan ook weer op zéér veilige afstand vandaan. Maar een alarmsignaal horen terwijl je
niet weet wat het is en waar het vandaan komt werkt erg 'je gaan afvragen wat er nou eigenlijk aan de hand is/was-erig'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mazzelaartje:  De Eerste Dag van Herstel, georganiseerd door het tijdschrift voor verslaafden LEF en in samenwerking met AA Nederland en AA België in de Grote Kerk te Breda was zeeeeeer geslaagd. Ik ben er net van thuis. Ik heb veel contacten gemaakt en gelegd, nieuwe dingen gezien en gehoord, discussies meegemaakt of verslaving al dan niet als een ziekte moet worden gezien en vooral me als een lid van een zeer grote en warme familie gevoeld. Een familie die ik eerder nooit had.
Reken er maar mee dat daar een vervolg op komt!

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jOwan, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik had niet anders van je verwacht. Zulke dagen hebben een soort magie in zich door
de overeenkomsten die al die verschillende mensen bij elkaar herkennen.
Het grappige (??) vind ik dat zelfs in een zo duidelijk aangegeven weg van herstel als de 12 stappen er nog zoveel persoonlijke
interpretaties zijn als er verslaafden in herstel zijn. En die uiteindelijk tóch overeenkomstig zijn..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier iets er van, helemaal op het einde, net voor het weer.:
http://nos.nl/uitzending/25408-nos-journaal.html

En dit wat vooraf gepubliceerd werd:
https://lef-magazine.nl/dagvanherstel/info

En dit:
http://nos.nl/op3/artikel/2177568-ketamine-neemt-je-over-als-een-soort-monster.html

 

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef niet in beeld...
Het was erg fijn en ik kon er mezelf zijn, hoefde me aan niemand uit te leggen of te verklaren.
Een beetje een sfeer asl op een conventie, maar dan sterker. Ik heb een welbestede dag gehad!

 

En ik meld me tevens droog af voor de dagpact, welterusten.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi jowan. Fijn dat je bent geweest, Lijkt me heel bijzonder. 

Mazzelaartje: wat ben je goed bezig! 

Sita: still going strong?

en Quinn, jongen waar ben je?

Ik had een goede dag. Tegenwoordig bereid ik me niet alleen voor op de momenten waarop ik het moeilijk zou kunnen krijgen met geen alcohol drinken, maar bereid ik me bewust op de gehele dag voor. Dat maakt de dagen een stuk beter en rustiger. Klinkt wellicht super tuttig, maar zo voelt het niet. 

Vanavond prima uit eten geweest met schoonouders. Inmiddels zijn zij gewend aan mijn abstinentie. Inmiddels word ik trouwens heel chagerijnig als er geen sparood in huis is..... nou dat weer:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Even een update van mij, ben inmiddels ruim 7 maanden clean en spaar de munten van AA en de penningen van CA en NA.

Voor ik de kliniek in kwam had ik nog maar lichtelijk gehoord van AA en tegenwoordig heb ik ook veel herkenning in CODA ( codependence )

Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu, woon op mezelf en er moet best nog wel wat gebeuren in huis maar heb geleerd dat rustmomenten heel belangrijk zijn en pas dat ook regelmatig dagelijks toe. Ik héb rust in mijn lijf wat er vroeger nooit was.

Ben nog steeds heel dankbaar dat ik de kans heb gekregen om de kliniek in te gaan en zo alles over mezelf ontdekt heb over wie ik ben en wat ik wil, daar borduur ik nu nog op voort.

Heb geleerd dat eerlijk naar mezelf zijn deuren opent.

Ik schrijf dit omdat jullie ook weten hoe het eerder met mij ging en dat ik dus nog steeds aan het herstellen ben van een ziekte die verslaving heet, dat is levenslang, maar fijn om te doen.

Mijn bezoek aan Lidia was weer als vanouds, dierbaar, mooi mens

Verder plaats ik tegenwoordig veel op FB, ook foto`s (wilde hier ook doen maar bestanden zijn te groot )

Ben een ander mens geworden (heeft er altijd al gezeten maar kwam er niet uit) blij met mezelf en hoe het nu allemaal verloopt

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey AR!! Fijn je nog een keer te lezen en fijn dat t zo goed gaat! 

De AA zegt me niets. Ik krijg al een punthoofd van de mensen op dit forum, meer kan ik niet hebben denk ik :D

Ik kan er niets aan doen maar t benoemen van alcoholisme als een ziekte waarvan het herstel levenslang duurt werkt waarschijnlijk voor velen in hun proces, mij klinkt t zwaar op de hand.

Alcohol is een hulpmiddel om je in een bepaalde toestand te brengen om een bepaalde reden toch? Alcohol is op zich niet t probleem. De redenen die er zijn waardoor je in een bepaalde toestand wilt zijn vormt t probleem. Daaraan werken, is gewoon werken aan jezelf in mijn ogen.

Waarom de meeste mensen t dan toch niet bij één glas kunnen houden zelfs na een lange droge periode en heel wat herstel? Geen idee..misschien omdat ze t doen om nog steeds dezelfde reden? 

Ik ben muuuug. Don't mind me

Tot morgen. Ie wordt warm! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...