Spring naar bijdragen

Even voorstellen... Nieuw


nijvzen

Aanbevolen berichten

En wederom een week verder! Het gaat goed gelukkig. Toch heb ik het idee niet helemaal tot rust te komen. Dat drankje (of vele) gaf me toch het gevoel compleet te ontspannen. Ik heb het gevoel dat elke avond hetzelfde is, een soort sleur. 

Daar ligt de oorzaak van het "probleem" dan naar mijn idee ook. Ik wandel veel en dat helpt. Sporten kan ik helaas niet i.v.m. fysieke problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel ervaren dat door de drank het leven eventjes ophoudt, even in een andere wereld. Dan slapen en 's ochtends begon het weer opnieuw. Nu gaat het door en lijkt het of je niet tot rust komt. Maar is het niet zo dat je er even aan moet wennen ook zonder drank tot rust te komen? Misschien moet je het leren? Voor mij werkt het ritueel thee voor goede nachtrust (maakt niet uit wat voor thee, maar zodra ik registreer dat het goed is voor de nachtrust werkt het), en alvast douchen en in pyama op de bank gaan zitten als ik die thee inschenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hier ook weer terug bij af. Heb bovenstaande een paar weken volgehouden. Het drankgebruik lijkt na elke stopbeurt ook alleen maar toe te nemen. Dit weekend 16 halve liters bier gedronken over drie avonden, en dan vaak nog een roseetje erachteraan. 

Op mijn werk merk ik dat ik dingen vergeet, mails die ik gestuurd heb en andere zaken. Het heeft dus zijn weerslag op het werk en dat is niet best. Ook droom ik vaak dat ik nog vergeetachtiger wordt en alles me door de vingers glipt. 

Vorige week had ik een afspraak bij de huisarts gemaakt maar eenmaal binnen heb ik een heel andere klacht genoemd dan waar ik eigenlijk voor kwam. Ik durfde het dus niet aan. Ben bang dat ze me veroordelen of direct een heel traject in gang gaan zetten. 

Vandaag weer een nieuwe poging om te stoppen maar merk in mijn hoofd dat de overgave er niet voor de volle 100% is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei nijvzen:

Hier ook weer terug bij af. Heb bovenstaande een paar weken volgehouden. Het drankgebruik lijkt na elke stopbeurt ook alleen maar toe te nemen. Dit weekend 16 halve liters bier gedronken over drie avonden, en dan vaak nog een roseetje erachteraan. 

Op mijn werk merk ik dat ik dingen vergeet, mails die ik gestuurd heb en andere zaken. Het heeft dus zijn weerslag op het werk en dat is niet best. Ook droom ik vaak dat ik nog vergeetachtiger wordt en alles me door de vingers glipt. 

Vorige week had ik een afspraak bij de huisarts gemaakt maar eenmaal binnen heb ik een heel andere klacht genoemd dan waar ik eigenlijk voor kwam. Ik durfde het dus niet aan. Ben bang dat ze me veroordelen of direct een heel traject in gang gaan zetten. 

Vandaag weer een nieuwe poging om te stoppen maar merk in mijn hoofd dat de overgave er niet voor de volle 100% is.

Wanneer komt die overgave dan? Waar wacht je op? Wat zou jou wakker kunnen schudden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat haperende korte termijn geheugen, samen met een gevoel van onverschilligheid, dat waren mijn redenen om te stoppen. Het voelde vaak of ik met mijn hoofd in een mist zat.

Ik wilde weer fris zijn en zin in de dingen hebben. Ik ben vrij 'spontaan' gestopt, nadat een vriendin met haar dronken kop van de fiets was gevallen met een hersenschudding tot gevolg, en een familielid opgenomen in het ziekenhuis door roken en drinken. Maar een echte aanleiding hoeft er niet te zijn. Ga gewoon uitproberen of het bevalt, dat niet drinken. Hoe dat voelt, 's ochtends opstaan zonder kater en schuldgevoel. 's Middags fris naar huis, zonder je af te vragen wat en hoeveel je gaat drinken. 's Avonds thee. Of een ander drankje, ga experimenteren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Sinds maandag gestopt met de alcohol. Nu al drie avonden droog. (als je het leest best triest). In de kerstvakantie ging het helemaal mis, op maandag 24 halve liters gehaald en op vrijdagavond waren ze op. Met tussendoor nog speciaalbiertjes e.d. Ik was totaal opgebrand, niks meer mee te beginnen. Mijn vrouw drinkt gelukkig niet veel maar was er ook klaar mee dus samen de schouders eronder. Het is moeilijk voor mij dat voel ik wel. Net als stoppen met roken heb je het gevoel nergens meer naartoe te leven op een dag. Is natuurlijk onzin. 

Het eerste doel is om 31 dagen niet te drinken (ben wat laat begonnen met ik pas :-) ) Uiteindelijk het liefst helemaal niet meer maar bekijk het nu maar per dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei nijvzen:

. Net als stoppen met roken heb je het gevoel nergens meer naartoe te leven op een dag. Is natuurlijk onzin. 

Nou ja onzin, daar is natuurlijk een "gat" geslagen dat je nu zelf kan invullen. Kan ik ook wel aanraden om dat echt in te vullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet elke dag hoeft te eindigen in een climax. 
Het geeft mij enorm veel rust om te bedenken dat het niet altijd leuk hoeft te zijn. Van daaruit kun je werken aan het opvullen van de leegte. Want ik denk dat iedereen die gedronken heeft (en gerookt) dat herkent. Maar opvullen met alcohol is zinloos, dan verandert er niets. Zoals Cleo al zegt, niet drinken loont.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Beste forumvrienden,

We zijn ondertussen ruim 4 jaar verder en helaas is er niet veel veranderd de afgelopen jaren. Door uitval in 2022 een aantal maanden niet gedronken, het beviel zo goed maar dan toch weer die eerste gepakt met als gevolg het grootste deel van de week weer aan de drank.

Het probleem doet zich nu voor dat black-outs steeds vaker voorkomen en ik merk dat mijn geheugen de afgelopen jaren ook achteruit is gegaan, ook de omgeving valt dit op en dat is toch wel zorgwekkend voor mijn leeftijd (begin 40).

Ik las dit voorsteltopic terug en dat begint al in 2017, daar schrok ik toch ook wel erg van. Dat dit probleem mijn leven al zo lang beheerst. Paar weken terug nog weer het boek van Allen Car gelezen maar dit heeft ook niets bij mij getriggerd. 

Enige wat iets beter gaat is dat ik 2 tot 3 avonden in de week niet meer drink, puur om bij te kunnen slapen want de nachten met drank op zijn een hel.

Ondanks dat ik hier een aantal jaren niet meer ben geweest en dus anderen ook niet heb gesteund hoop ik dat jullie mij willen helpen op een positieve manier. 

Fijn week iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi @nijvzen, goed dat je ons hier weer hebt opgeduikeld.
tja wat gaan we ver he in drinken, in worstelen en in eenzaam zijn hierin.
Misschien heb je hier wel eens het filmpje van Els Noorlander gezien?
Daarin zie je hoe schadelijk het is om het verslaafd zijn te "belonen" met
minder drinken. Het is fnuikend. En dan bedoel ik wel voor ons die hier zijn.
Waar anderen "beter" tegen drank kunnen, daar is bij frummers hier iets stuk.
Op wilskracht, door slechte ervaringen en uit schaamte kunnen we natuurlijk
best er een opdracht van maken gedisciplineerder te drinken.
Maar ons brein wordt dan wel steeds getriggerd om méér.
Ik vond dat filmpje een eye-opener.
Maar een filmpje (net als een boek)zakt weer weg en drank is altijd voorradig in de wereld.
Dus ergens zal er een knop om moeten lijkt me. Waar de jouwe zit en wanneer je die vindt?
Zolang je maar niet opgeeft is er hoop he. Voor mij hielp hier dagelijks schrijven, maar ik
weet dat dat lang niet voor iedereen zo werkt. Blijf zoeken, proberen en doen!:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei nijvzen:

Het probleem doet zich nu voor dat black-outs steeds vaker voorkomen en ik merk dat mijn geheugen de afgelopen jaren ook achteruit is gegaan, ook de omgeving valt dit op en dat is toch wel zorgwekkend voor mijn leeftijd (begin 40).

@nijvzen, dat jouw geheugen achteruit gegaan is zeer vermoedelijk alcohol gerelateerd.

Je vergeet niet echt iets, je neemt alles gewoon niet meer op als je overmatig alcohol gebruikt.
Op jouw leeftijd is dit volgens mij nog geen blijvende schade.
Kan zich allemaal weer herstellen als je stopt.

Sowieso goed eten, zalm en tonijn zijn goed voor B12.
En eventueel thiamine / B1 slikken, kan geen kwaad volgens mijn huisarts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...