Spring naar bijdragen

Donderdag, 25 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Sterkte Asterix :( lijkt me erg moeilijk allemaal :(

Heel wat dagdraadjes gemist. Het ging voor mij te snel, teveel reacties, kan het niet bijhouden. Waar is Lars?!?! :o what happened??? 

Wat een prachtige dag is het ^^ Wat een heerlijk weer :lol:

Fijne avond allen ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, Asterix, moet ze van zichzelf keukenkastjes schoonmaken? Ik vind het zo rot voor jullie! Zeg ik elke keer en schiet je niets mee op, maar toch. Is er iets, maar dan ook iets waar ze echt van geniet?

Fleurtje, ik ben heel trots op je! Het kan echt, maar ik vond stoppen met roken één van de moeilijkste dingen die ik ooit heb gedaan. Nu alleen nog soms en ik rook pas 7 maanden niet. Volhouden is het devies. Voor jou nu en voorbij af en toe ook nog. Niet toegeven aan die ene, net zoals dat geldt voor de drank.

Ik krijg opvallend veel complimenten dat ik er goed uit zie. Uitgerust, andere oogopslag, huid, ontspannen... dat komt deels doordat de burn-out verdwijnt, maar ook door niet roken en niet drinken. Volgens mijn dochters, die een foto zagen van 10 (!) jaar terug, ben ik mooier geworden. Dus Fleur, voor de eeuwige jeugd en het oil-of-Olaz effect: ga door!!!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, al die likes biij mijn geslaagde afmelding:) geeft me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta. Waar zijn de afmeldingen van mijn medepacters? Wordt dat niet meer gedaan? Dat vind ik juist de kracht van het dagpact.

Ik kan me mijn stopdatum nog goed herinneren, toen kreeg ik ook likes bij mijn afmelding en dat deed me écht wat. Ik voelde me gesteund en dacht ja, ik ga er weer voor! Of dat toen doorslaggevend was om door te zetten weet ik niet maar dat zou heel goed kunnen. 

Welterusten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Rosa. Ik voel ook een enorme steun hier. 

Herlijke avond gehad en wat ik heel fijn vind: zonder alcohol kom je in ieder geval beter uit je woorden. Geen draad kwijt geraakt, zinnen door elkaar gehusseld of totaal niet weten waar ik eigenlijk naar toe wou praten. Doet goed. Verder zien we wel weer.

welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe Keukenkastjes schoonmaken is natuurlijk niet iets wat je voor je plezier doet, maar ze wilde zien of ze nog opgewassen was tegen kleine huishoudelijke taken, amper dus.
Naar het bos heb ik ook wel voorgesteld, maar dat is een bug te ver, ze heeft zo'n eng en naar gevoel in haar hoofd dat ze vreemd de wereld in kijkt.

Als er dan een angstaanval aan komt waaien dan zakt ze bijna door haar hoeven.
Het lijkt ook wel te maken te hebben met het afkicken van de benzo´s.

Nu hebben ze het afbouwschema weer bijgesteld, 2mg per 2 weken er van af ipv per week.
Lijkt mij langzaam genoeg, maar nu lees ik weer op de benzodraad van Ellendig dat dit veeeel te snel is, tja, als je een halve mg per 2 weken er af haalt ben je over  2 jaar nog bezig, dan heb je wel erg lang last van het afkicken, lijkt mij.

@Lika Nee, ze kan op dit moment nergens meer van genieten, dat maakt haar ook zo sip....en mij erbij.
"Was ik maar nooit geboren" hoor ik wel eens, "Dan had ik deze ellende niet mee hoeven te maken.

Ze wilde gisteren thuis blijven slapen, maar durfde dit later toch weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix hoi,

Bedank voor het verduidelijken. Ik hoop dat er spoedig een verbetering optreedt.
Dit soort soort omstandigheden zijn slopend. zowel voor je partner als voor jou.
Het hebben van angst is een drama. ik kan me ook wel inbeelden wat ze doormaakt.
Zelf ben ik ooit na een medicijnvergiftiging in een psychose met wanen terecht gekomen,
hetgeen werd gevolgd door een lange en diepe depressie met angst en
manische randverschijnselen. Medicatie die me notabene in een alcohol kliniek
werd verstrekt. Echter een verkeerde combi.

Daarna een temestaverslaving met seresta en drank tussndoor. Dus ja angst is fnuikend!
Het stoppen met de benzo's zou ik inderdaad rustig, zeer rustig aan doen.
Mijn ervaring is, dat wanneer je gaat versnellen er snel een moeilijk punt komt,
waarop weer meer geslikt wordt. Vaak veel meer om even 'lekker' te dempen. en
weer is er verhoogde afhankelijkheid.

Asterix, tijd is cruciaal wanneer men zo is weggegleden. Als men diep zit kan het een tijd
duren voor men eruit is. Ze zal er echt wel weer uitkomen maar geef het tijd.

Asterix sterkte en vergeet ook jezelf niet. Ongetwijfeld houd je van haar, maar ook jij moet door.

Sterkte. Goed dat je er niet bij drinkt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soothe, 

Bedankt voor je antwoord, daar heb ik wat aan!

Aanvankelijk hielden ze het officiële schema van de KNMP aan, dus afbouwen in 6 weken, dat lijken echter 6 weken, maar week 1 is 100% en week 6 is 0%, dus die tellen eigenlijk niet mee, 4 weken effectief dus.
Dit doen ze bij Tactus ook en die hebben er voor gestudeerd.

Wat vind jij een rustige afbouw?

Ze hebben de diazepam+oxazepam omgezet naar alleen diazepam zoals ze dat altijd doen en kwamen uit op 24mg, dat kreeg ze 3 dagen en daarna naar 75%, dus 18mg.

Nu zit ze dus al op 14mg diazepam.

Ik zou me voor kunnen stellen dat het afbouwen eenvoudiger is voor iemand die bij aanvang niet angstig is maar dat was zij dus al wel, dit wordt dus alleen maar vergroot.
Aan de andere kant wil ze er wel dolgraag van af, want al die troep fukt met haar brein.
's avonds gaat er dus die diazepam in, tegelijk met 15mg mirtazapine en dan ook nog 2 keer 2,5mg olanzapine per dag (Zyprexa, waar je op onverklaarbare wijze dood van kunt gaan, weet je nog? ;) )

Ze heeft het gevoel dat ze depressief werd toen ze met de diazepam is begonnen in 2015, ik heb dat elders ook wel gelezen, maar ik moet wel waken dat ik niet alle verhalen serieus moet nemen die op het www staan.

Aan een nog langzamere afbouw willen ze vast niet bij de GGZ...(dan pas ik zelf het schema wel wat aan, oxazepam paraat)

Ik drink niet nee, vreemd eigenlijk, ik heb zelfs die behoefte niet eens, das ook niet goed toch? Haha.

groets, Asterix

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Asterix.

Ik ben niet zo erg aan het rekenen geweest en ben vrij veel kwijt. Ik spreek over meer dan tien jaar terug. 
Wat ik weet is dat ook ik op valium werd gezet vanwege de lange halfwaarden tijd. En dát werd afgebouwd.

Het waren tabletjes van 2 mg. Zes of acht. Per twee weken ging er een halve af. Ik weet niet of dat teveel was.
Het ging in ieder geval niet onopgemerkt aan me voorbij. Gemeen spul is het. Toen zat ik op een gegeven
moment op 1mg en dat moest ik stoppen. Ik kreeg het knap moelijk. Of ik mezelf iets wijsmaakte of iets anders
is me niet echt duidelijk. Ook door de halfwaarde kom je jezelf niet direct tegen ,dat duurt een tijdje.

De mevrouw in de Jellinek zei tegen mij, je lijkt wel eem methadon verslaafde, "soms zijn ze er bijna vanaf maar het
laatste staartje met nauwelijks nog therapeutische werking kunnen ze moelijk loslaten."
Via de huiarts werd het weer 2x2 mg zonodig. Om de twee weken deed ik een kwart van 2mg eraf = 0.50 mg

Nu heb ik nog slechts 2 mg wat ik bij crises inneem. Ach Asterix, ik rook en drink niet en ben niet meer piepjong,
het zal mijn tijd wel uitdienen. Ik heb er vrede mee.

 

Kerel het is niet nix.Echt niet.    

Het beste voor jullie beiden en ik hoop dat je het een beetje kan volgen.;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-5-2017 om 09:29 zei Asterix:

 

Nu hebben ze het afbouwschema weer bijgesteld, 2mg per 2 weken er van af ipv per week.
Lijkt mij langzaam genoeg, maar nu lees ik weer op de benzodraad van Ellendig dat dit veeeel te snel is, tja, als je een halve mg per 2 weken er af haalt ben je over  2 jaar nog bezig, dan heb je wel erg lang last van het afkicken, lijkt mij.

 

Ik wil toch even reageren. Misschien is het al ergens genoemd hoor want ik heb niet uitgebreid bijgelezen.

Ben je bekend met taperingsstrips? Dan bouw je niet per twee weken de doserering af maar per dag. In minimale hoeveelheden. Google er anders maar even op.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Taperingstrip

bewerkt door Mupke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Asterix 

Quote

Ze heeft het gevoel dat ze depressief werd toen ze met de diazepam is begonnen in 2015, ik heb dat elders ook wel gelezen, maar ik moet wel waken dat ik niet alle verhalen serieus moet nemen die op het www staan.

Unquote

Staat ook in de bijsluiter hoor, soms voorkomende bijwerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, taperingsstrips zijn bekend, maar bedankt voor je reactie.

Soothe, ze heeft zich ook suf gelezen op het www, zowel op Diazepam als Mirtazapine, daardoor zit ze mede op de plek waar ze nu zit.
Ze heeft zich al die berichten zo aangetrokken dat ze niet meer op eigen houtje met de Mirtazapine durfde af te bouwen.

Nu mijdt ze het www als de pest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...