Spring naar bijdragen

Verslaafd tranxenne


Anneke

Aanbevolen berichten

Echt een tip heb ik niet. Ik gebruikte dit middel ook, maar in een vele kleinere hoeveelheid, nl 5 Mg. Ik ben hier in een keer met gestopt en heb de hel gezien! Mijn verhaal kan je terug vinden bij afzien. Ik heb zelf ook veel paniekaanvallen en hyperventilatie gehad. Maar deze pillen zorgden pas echt voor ellende! Ben zoveel beter nu ik niks meer neem! Maar je moet er wel iets voor over hebben om er te geraken! Maar het is het waard! Wees voorzichtig en bouw af op je eigen tempo.  Ik hoop dat anderen je kunnen informeren rondom het afbouwen! Goed dat je er vanaf wil! Veel succes en hou in je achterhoofd dat het alleen maar zal beteren, wanneer het moeilijk is!

veel liefs,

 

Elke, Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo Anneke.

Ik heb even vluchtig gekeken naar tranxene. Het doet precies hetzelfde als wat praktisch alle benzo's doen. Het pakt op de GABA receptoren.  Diezelfde receptoren zorgen voor paniekaanvallen als ze niet in orde zijn. Een benzo kan dat tijdelijk onderdrukken maar uit eigen ervaring weet ik dat die werking ook echt tijdelijk is, na een paar weken neemt het medicijn eigenlijk de hele regie over in je brein. De receptoren liggen dan "plat" als het ware. Zijn lui geworden. Als je wilt stoppen met het medicijn zul je dat heel erg voorzichtig moeten doen. Als je Coldturkey stopt, dus ineens, dan heeft dat afschuwelijke gevolgen voor je hele zenuwstelsel. Het krijgt dan een enorme klap te verduren en je oorspronkelijke klachten zullen nog veel heviger terugkomen. Het is een lange die je moet gaan, maar ik durf je te beloven dat je uiteindelijk je veel beter zult voelen.

Ik heb ook vreselijke periodes gehad waarin ik bijna niet eens meer naar buiten durfde. Ik herken het geïsoleerde gevoel. Nu na al meer dan 2 jaar gestopte te zijn, durf ik echt te beweren dat het medicijn de grote boosdoener was. Mijn paniekaanvallen zijn zo goed als verdwenen. 

Heb je de Ashton Manual al gevonden? Dat is zo'n beetje de bijbel voor benzogebruikers. Hij is er ook Nederlandstalig. 

Verder als je het Engels redelijk beheerst, zitten er duizenden mensen op het forum van benzobuddies.org  Het enige dat je kunt doen is beginnen met afbouwen, heel erg langzaam en stapje voor stapje. En schrijf veel van je af, dat heeft mij goed geholpen.

Het is een moeilijke strijd, eenzaam en oneerlijk maar het is voor de meesten echt de moeite en ellende waard om je eigen leven weer terug te krijgen.

Liefs Gaba

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op 4/27/2017 om 00:17 zei Ellendig:

Echt een tip heb ik niet. Ik gebruikte dit middel ook, maar in een vele kleinere hoeveelheid, nl 5 Mg. Ik ben hier in een keer met gestopt en heb de hel gezien! Mijn verhaal kan je terug vinden bij afzien. Ik heb zelf ook veel paniekaanvallen en hyperventilatie gehad. Maar deze pillen zorgden pas echt voor ellende! Ben zoveel beter nu ik niks meer neem! Maar je moet er wel iets voor over hebben om er te geraken! Maar het is het waard! Wees voorzichtig en bouw af op je eigen tempo.  Ik hoop dat anderen je kunnen informeren rondom het afbouwen! Goed dat je er vanaf wil! Veel succes en hou in je achterhoofd dat het alleen maar zal beteren, wanneer het moeilijk is!

veel liefs,

 

Elke, Ellendig

Zit nu nog op 30 mg wat een hel maar langzaam  verder bedankt Elke .hoop dat t jou nog goed gaat. Zonder paniekaanvallen? Gr anneke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Anneke,

Hebben ze ooit na gekeken of die angst inderdaad te maken heeft met het minderen?

En ik zie dat je al een tijdje af en toe komt. Probeer wat vaker hier te komen dan heb je niet het gevoel dat je erg eenzaam bent. Deel je ervaringen en gevoelens. We zitten vaak bij "thema's rondom".

Het is zwaar om van medicatie af te komen.

Heel veel sterkte meis:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
Op 27-4-2017 om 00:17 zei Ellendig:

Echt een tip heb ik niet. Ik gebruikte dit middel ook, maar in een vele kleinere hoeveelheid, nl 5 Mg. Ik ben hier in een keer met gestopt en heb de hel gezien! Mijn verhaal kan je terug vinden bij afzien. Ik heb zelf ook veel paniekaanvallen en hyperventilatie gehad. Maar deze pillen zorgden pas echt voor ellende! Ben zoveel beter nu ik niks meer neem! Maar je moet er wel iets voor over hebben om er te geraken! Maar het is het waard! Wees voorzichtig en bouw af op je eigen tempo.  Ik hoop dat anderen je kunnen informeren rondom het afbouwen! Goed dat je er vanaf wil! Veel succes en hou in je achterhoofd dat het alleen maar zal beteren, wanneer het moeilijk is!

veel liefs,

 

Elke, Ellendig

Zit nu nog op 30 mg wat een hel maar langzaam  verder bedankt Elke .hoop dat t jou nog goed gaat. Zonder paniekaanvallen? Gr anneke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga nog steeds door de hel veel flauwgevallen etc zit nu op 5 mg tranxenne maar de klachten worden al beroerder .En iemand vroeg of ik meer op deze site wou komen .heel lief maar snap niet zo goed hoe t allemaal werkt (blond) hè. Hoop dat it bericht goed komt en dat ik de antwoorden kan vinden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Anneke:

Ga nog steeds door de hel veel flauwgevallen etc zit nu op 5 mg tranxenne maar de klachten worden al beroerder .En iemand vroeg of ik meer op deze site wou komen .heel lief maar snap niet zo goed hoe t allemaal werkt (blond) hè. Hoop dat it bericht goed komt en dat ik de antwoorden kan vinden .

@Anneke, ik wil je graag een compliment geven, want je zet wel door, ondanks je klachten! 
Je bent er nu bijna, dus houd vol! Als je eenmaal van de tranxene af bent zullen je klachten op den duur afnemen. Houd dat voor ogen!

Sterkte! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
46 minuten geleden zei Anneke:

Was jï ook zo duizelig tot flauwvallens toe en erge draaikolken gr anneke

Ik had geen tranxene, maar Lorazepam. Jouw verschijnselen had ik niet, maar bij mij tikt de slapeloosheid zwaar aan. Nog steeds, en ik ben "al" 4,5 vrij van Lorazepam. 
Niet iedereen ervaart dezelfde verschijnselen, maar jouw verschijnselen worden vaker gemeld en zijn bekend als afbouwsymptomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met 4.5 weken maanden ???? Fus dat flauwvallen etc heb je neer gehoord ? Als t maar níet  te lang duurt trek niet meer .wel stom misschien voor overbrugging deoxazepam.maar slaap ook niet tot een uurtje af en toe dank je cyclad 58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Anneke:

Wat bedoel je met 4.5 weken maanden ???? Fus dat flauwvallen etc heb je neer gehoord ? Als t maar níet  te lang duurt trek niet meer .wel stom misschien voor overbrugging deoxazepam.maar slaap ook niet tot een uurtje af en toe dank je cyclad 58

4,5 maanden..... ik moet ook niet via mijn telefoon typen, dan heb ik geen overzicht :-)

En oei @Anneke, jij slaapt wel erg weinig. Maar ook dat is een bekend ontwenningsverschijnsel. En Oxazepam ter overbrugging is niet zo'n goed idee, omdat ook Oxazepam een benzo is en eveneens verslavend werkt. Bovendien werkt dat dan remmend op je genezingsproces van de tranxene. 
Ik hoor wel van iedereen die benzoverslaafd was dat de klachten uiteindelijk wegtrekken. Het gaat dus over. Daar moeten we ons maar aan vasthouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben zeker te snel gegaan .als ik je bericht zo hoor .bedankt voor je antwoord. Maar heb nu tijdelijk oxazepam. Wat ook weer verslaving is natuurlijk en een ad mitrazipine. Een hel allemaal .gr Anneke Bakkum hoop nog te horen van je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...