Spring naar bijdragen

Van de ene verslaving in de andere


Tommie34

Aanbevolen berichten

Hallo,

Enkele maanden geleden ben ik klinsch afgekicht van een alcoholverslaving o.a. door het gerbuik van lorazepam. De alcohol heb ik nu onder controle maar door het niet gebruiken van lorazepam lijken de onrust- en afkick gevoelens van stoppen met alcohol weer terug te komen.

Wie herkent zich daarin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tommie en welkom hier,
Misschien is jouw verhaal niet helemaal duidelijk voor mij, want b.v. hoelang ben je nu dan van de lorazepam af?

Ik zou je aan willen raden om onrust te accepteren, wanneer dit om enkele dagen gaat.... het hoort er natuurlijk wel bij.
Tegelijk denk ik... kan ik zo niet zien hoe ernstig de onrust en afkick is.

Heb je voor jezelf geaccepteerd dat je niet meer kunt drinken?
Er speelt best veel mee: het weer tegenkomen van gevoelens (die je had verdoofd) kan ook veel naar boven halen.
Wil je er wat meer over vertellen?

En heb je het filmpje met Mw Noorlander wel eens gezien? (ze is psychiater en vertelt over de processen in je brein
bij verslaving) Typ haar naam in op youtube of kijk hier op het forum onder Tips en adviezen bij 'presentaties'.

Kalmte wens ik je. En moed en wijsheid!


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Smart,

Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb jaren met een zware alholverslaving gekampt waar ik via detox in het ziekenhuis vanaf ben geholpen. 

De laatste jaren hield ik me op de been door ' s avonds veel te drinken (heb nogal een stressvolle baan) en 's ochtends de ontwenningsverschijnselen met oxazepam te onderdrukken. Dit is jaren goed gegaan.

Sinds mijn klinische opname ben ik echter lorazepam gaan slikken (12 mg per dag) en na mijn ontslag inmiddels al weer vier weken geleden ben ik daarmee doorgegaan. Op dit moment zit ik op advies van de arts nog steeds op 3 x 2,5 mg per dag met 3 x 2,5 mg indien nodig. Op goede dagen red ik het met 3 x 2,5 mg maar er zijn ook nachten bij dat ik om 3 uur 's nachts alweer een dosis moet nemen om ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. We hebben afbouw gebrobeerd naar 1 mg per keer maar daar redde ik het niet mee (zweten, trillen, onrust etc).

Ik merk dat het nemen van de medicatie er wel voor zorgt dat ik KAN functioneren maar zowel op sociaal en frofessioneel gebied begin ik steken te laten vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tommie! Beetje jammer dat de hulpverlening dat afkicken van het ene (de alcohol) realiseert door het gebruik van een ander heftig middel. Of heb je zelf voor deze afkickwijze gekozen? 

Een beetje alsof je van het roken raakt door te gaan blowen :rolleyes: Ik ken het echter, ik ben gestopt met roken door meer te gaan drinken. Hoe gaat het inmiddels?

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...