Spring naar bijdragen

Ik ben er klaar mee!


Shahire

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Wie had ooit verwacht dat ik me hier nog eens zou aanmelden :D

Ik heb bewust in mijn titel het woord 'poging' weggelaten aangezien ik deze keer er zò klaar mee ben

net als (destijds) de alcohol levert het roken mij ook niets positiefs op.

Na ruim 40 jaar :face-icon-small-shocked::face-icon-small-shocked: roken en 1001 pogingen om te stoppen heb ik besloten om een ruggensteuntje te gaan gebruiken.

Mijn laatste poging was afgelopen november, een maand volgehouden maar toch 1 sigaretje uitgeprobeerd

gevolg: binnen een week weer aan een pakje per dag!

Bij de huisarts heb ik Champix gevraagd  welke ik nu gebruik en over toch ook niet al te lange tijd wil ik deze afbouwen.

Voor nu ben ik een week gestopt, gaat me goed af en heb ook geen trek om te roken.

Ik ga ervoor, het zal me gaan lukken om ook van deze verslaving af te komen!

 

Groetjes Sha :rose:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Suikertje,

Nee sta ook van mezelf te kijken om hier weer eens te komen en te schrijven :)

Ik had gehoopt dat er ook een onderwerp bij thema's zou staan over Champix aangezien daar nog wel verschillende meningen en ervaringen over zijn

de meeste doen het op eigen kracht, e-sigaret of iets anders.

Ik ga hier nog wel eens rondkijken.

 

Ik hoop dat het met jou tegenwoordig goed gaat en dat je daar zit qua matigen/stoppen van je verslaving waar je op had gehoopt.

Jij ook veel succes!

 

Sha :rose:

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Hub,

In de bijsluiter las ik ook allerlei neveneffecten waaronder wat jij hierboven beschrijft.

Gelukkig ben ik nuchter genoeg om me niets aan te laten praten en dat bij ieder medicijn wel dingen in de bijsluiter staan

die we liever niet willen lezen. Ik had in ieder geval van te voren al wel besloten om mezelf goed in de gaten te blijven houden de eerste dagen.

Grappig hoe jij zegt dat de Champix bij jou niet werd afgebouwd, mijn huisarts adviseerde me juist om het langzaam af te bouwen tegen die tijd.

Gezien mijn lange rookervaring leek haar dit juist verstandig.

Momenteel heb ik opgebouwd tot een volle dosering van 2x daags 1 mg, zelf ben ik sinds zaterdagavond een halve ipv hele tablet gaan slikken,

dit vanwege het 3 tot 4x wakker worden per nacht door de bizarre dromen. Ik heb dit later nog even met de HA overlegd, het was niet echt wenselijk aangezien het filmomhulde tabletten zijn maar ik kon bij haar aangeven dat ik geen last van mijn maag had gekregen dus ik mag ermee doorgaan.

Ondanks dat het in de avond nu 0.5 mg minder is zijn de nachten stukken beter, de dromen zijn er nog wel maar die heb ik er toch voorlopig wel voor over om van het roken af te komen.

Eind april heb ik pas weer een gesprek bij de HA, tot die tijd blijf ik gewoon deze dosis slikken, daarna kijken we verder en ik zal zeker niet te snel ermee gaan stoppen, desnoods nog een tijdje 2x daags 0.5 mg, alles in overleg uiteraard.

Tot heden kost het me weinig moeite om niet te roken, taal er ook niet naar en ik heb me zeker voorgenomen dit vol te gaan houden!

Al 13 rookvrije dagen erop zitten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Deze week vervolg afspraak maken bij de huisarts, wat wel of niet aan de champix is te wijten weet ik niet maar de nachten breken me af en toe flink op.

Wel een paar keer wakker per nacht, liggen woelen en 101 keer van links naar rechts draaien om nog steeds geen prettige houding te vinden of bizarre dromen hebben.

Vervolgens gaat dan 's morgens de wekker en kan ik er nauwelijks uitkomen :face-icon-small-shocked:

of mijn vrije dag bijna wegslapen vanwege vermoeidheid.

Ik slik nu 1mg in de ochtend en 0.5 mg in de avond, in overleg wil ik gaan kijken of ik voorlopig niet op 2x daags 0.5 mg kan.

Ik durf het nog niet helemaal zonder aan, heb nog even dat steuntje in de rug nodig merk ik maar...tot heden gaat het me eigenlijk goed af en heb ik geen trek :)

 

37 dagen rookvrij :)

708 sigaretten niet gerookt :face-icon-small-shocked:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...