Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam


Piet611

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei Dubie:

Oh oke Robbin ga kijken of het me lukt ik heb de verslaving zorg gebeld  hun zeiden precies zoals jij zegt Diazepam niet  dat ik aan jou twijfel hoor maar ben zo radeloos dat ik dacht misschien moet ik me maar daar aanmelden hij zei twee keer 5mg  ik wil zaterdag beginnen jij had het over omzetting  hij zegt je voelt er niks van  maar ik zei  dat ik heel gevoelig ben met veranderingen in mijn lichaam dus ja hoe ga ik dit omzetten  groetjes Anja 

Als je gevoelig bent kan het omzetten ook in meerdere stappen, dat is geen probleem. Is je huisarts er ook van op de hoogte dat je zaterdag wilt beginnen? Welke verslavingszorg heb je gesproken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Robbin:

Als je gevoelig bent kan het omzetten ook in meerdere stappen, dat is geen probleem. Is je huisarts er ook van op de hoogte dat je zaterdag wilt beginnen? Welke verslavingszorg heb je gesproken?

De brijder stichting  hier in mijn woonplaats  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dubie lieve Anja, houd er  rekening mee dat je, omdat je soms 40 mg op een dag neemt je mogelijk niet genoeg hebt aan 10 mg Diazepam als omzetting. De Nederlandse artsen houden daar een nogal laag equivalent voor aan. Wanneer je uitgaat van de onderzoeken van professor Ashton dan is het de helft van wat je nodig hebt, gerekend vanaf 40 mg. Mocht je je na de omzetting dus heel ziek voelen, kan het ook komen doordat je dan te weinig krijgt. 

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Dubie lieve Anja, houd er  rekening mee dat je, omdat je soms 40 mg op een dag neemt je mogelijk niet genoeg hebt aan 10 mg Diazepam als omzetting. De Nederlandse artsen houden daar een nogal laag equivalent voor aan. Wanneer je uitgaat van de onderzoeken van professor Ashton dan is het de helft van wat je nodig hebt, gerekend vanaf 40 mg. Mocht je je na de omzetting dus heel ziek voelen, kan het ook komen doordat je dan te weinig krijgt. 

Heel veel sterkte!

Dankjewel voor de tip  ik heb nu toch besloten om bij de oxa te blijven en met de tappering strips af te  bouwen máár wel heel langzaam zoals ik heb gelezen    

Liefs Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kannietmeer:

@Dubie lieve Anja, houd er  rekening mee dat je, omdat je soms 40 mg op een dag neemt je mogelijk niet genoeg hebt aan 10 mg Diazepam als omzetting. De Nederlandse artsen houden daar een nogal laag equivalent voor aan. Wanneer je uitgaat van de onderzoeken van professor Ashton dan is het de helft van wat je nodig hebt, gerekend vanaf 40 mg. Mocht je je na de omzetting dus heel ziek voelen, kan het ook komen doordat je dan te weinig krijgt. 

Heel veel sterkte!

@Dubie mocht je toch omgezet worden, dan zou ik hier niet van schrikken. Oxazepam is een benzo die in Nederland heel veel wordt voorgeschreven. Een omzetting van dit middel naar Diazepam komt ook veelvuldig voor, en dat gaat volgens mijn huidige arts altijd prima met de normale omrekentabel. Voor 30 mg Oxazepam staat 9 mg Diazepam en voor 40 mg Oxazepam 12 mg Diazepam. 

Ik lees dat je besloten hebt het te gaan doen op Oxazepam. Heel veel succes hiermee! En hou ons op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Robbin:

@Dubie mocht je toch omgezet worden, dan zou ik hier niet van schrikken. Oxazepam is een benzo die in Nederland heel veel wordt voorgeschreven. Een omzetting van dit middel naar Diazepam komt ook veelvuldig voor, en dat gaat volgens mijn huidige arts altijd prima met de normale omrekentabel. Voor 30 mg Oxazepam staat 9 mg Diazepam en voor 40 mg Oxazepam 12 mg Diazepam. 

Ik lees dat je besloten hebt het te gaan doen op Oxazepam. Heel veel succes hiermee! En hou ons op de hoogte.

Dankjewel Robin  ja ik ga het via tappering strips doen wel 8 maanden heb Paul Harde gesproken omdat ik heel gevoelig ben heb ook fybroyalgie en pas geopereerd aan de endeldarm kanker en stoma nu dus is beter wel n hoop geld máár ja wat is belangrijker me leven terug krijgen ze gaan eerst de nacht vervangen met tappering strip voor 2maanden dan  ? Ochtend als laatste  alles twéé maanden als goed gaat misschien kan het sneller  ? 

We zullen het zien. Dankjewel hou jullie op de hoogte  

Gr Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Dubie:

wel n hoop geld máár ja wat is belangrijker me leven terug krijgen ze gaan eerst de nacht vervangen met tappering strip voor 2maanden dan  ? Ochtend als laatste  alles twéé maanden als goed gaat misschien kan het sneller  ? 

Ik weet niet hoeveel maanden je erover gaat doen @Dubie, dat kan niemand je vertellen. Of je misschien sneller kunt gaan is ook lastig te voorspellen, dat moet jezelf aanvoelen. Ik zelf ben voorstander van overgaan op Diazepam en dan afbouwen, zeker als je al zoveel last hebt zou ik liever daarin investeren. Maar er zijn hier nog meer mensen die op Oxazepam afgebouwd hebben, en met de taperingstrips gaat het langzaam, dus ik hoop dat alles goed gaat. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anja @Dubie, je hebt besloten om met Oxazepam af te bouwen. Als dat voor jou het beste voelt is dat de juiste keuze. Vertrouwen doet ook heel veel tijdens de afbouw, als je met de taperingstrips het vertrouwen hebt dat het goed komt dan is dat het beste voor je. 8 maanden is ene lange tijd, maar beter iets te langzaam dan iets te snel. Je hebt al heel wat voor je kiezen gekregen, ik gun je daarom ook dat het snel beter met je gaat. Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Ik weet niet hoeveel maanden je erover gaat doen @Dubie, dat kan niemand je vertellen. Of je misschien sneller kunt gaan is ook lastig te voorspellen, dat moet jezelf aanvoelen. Ik zelf ben voorstander van overgaan op Diazepam en dan afbouwen, zeker als je al zoveel last hebt zou ik liever daarin investeren. Maar er zijn hier nog meer mensen die op Oxazepam afgebouwd hebben, en met de taperingstrips gaat het langzaam, dus ik hoop dat alles goed gaat. Sterkte!

Dankjewel Robbin  wordt n lange weg maar als maar licht is einde van de tunnel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve Anja @Dubie, je hebt besloten om met Oxazepam af te bouwen. Als dat voor jou het beste voelt is dat de juiste keuze. Vertrouwen doet ook heel veel tijdens de afbouw, als je met de taperingstrips het vertrouwen hebt dat het goed komt dan is dat het beste voor je. 8 maanden is ene lange tijd, maar beter iets te langzaam dan iets te snel. Je hebt al heel wat voor je kiezen gekregen, ik gun je daarom ook dat het snel beter met je gaat. Succes en sterkte! 

Cyclad  ja daarom liever langzaam  zonder problemen  duurt wel lang als maar licht is einde van de tunnel  ik heb ook gezegd heb fybroyalgie dus heel veel prikkels daarom beter heel langzaam  zijn hier nog meer mensen afgebouwd via tappering Anna87 dat weet ik  maar ben benieuwd naar meer mensen? 

Veel liefs Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-8-2019 om 17:24 zei Cyclad58:

Lieve Anja @Dubie, je hebt besloten om met Oxazepam af te bouwen. Als dat voor jou het beste voelt is dat de juiste keuze. Vertrouwen doet ook heel veel tijdens de afbouw, als je met de taperingstrips het vertrouwen hebt dat het goed komt dan is dat het beste voor je. 8 maanden is ene lange tijd, maar beter iets te langzaam dan iets te snel. Je hebt al heel wat voor je kiezen gekregen, ik gun je daarom ook dat het snel beter met je gaat. Succes en sterkte! 

Ja hele lange tijd mischien kan het sneller ? Dankjewel  liefs Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Dubie:

Ja hele lange tijd mischien kan het sneller ? Dankjewel  liefs Anja 

Nee, ik zou het niet sneller doen. Te snel is niet goed, dan kunnen de klachten veel heftiger zijn. Het kenmerk van tapering is dat je het in een prettig tempo doet, waarbij je zo weinig mogelijk klachten ervaart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, ik zou het niet sneller doen. Te snel is niet goed, dan kunnen de klachten veel heftiger zijn. Het kenmerk van tapering is dat je het in een prettig tempo doet, waarbij je zo weinig mogelijk klachten ervaart. 

 

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, ik zou het niet sneller doen. Te snel is niet goed, dan kunnen de klachten veel heftiger zijn. Het kenmerk van tapering is dat je het in een prettig tempo doet, waarbij je zo weinig mogelijk klachten ervaart. 

Heb jij ook ervaring met tappering  ? Ik móet morgen ook naar het ziekenhuis Psycholoog psychiater  ik merk dat ik nog teveel angsten heb vanmorgen ook weer  misschien dat ik toch aan de antidepressiva moet om dit onder controle te krijgen voor n periode hoe zit dat met de oxazepam weet jij dat misschien want normaal wordt dat in begin behandeling opstart gedaan maar ja ik zit er al vanaf 26juni aan nu  oxa  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf mijn afbouw van de Lorazepam via eigen tapering gedaan. Niet via taperingstrips, maar zelf heel langzaam met behulp van vijl en weegschaal.

Als je met AD begint dan is het wellicht handig om tijdens het inwerken van de AD (duurt 2 tot 6 weken) niet af te bouwen met Oxazepam, anders krijg je het misschien dubbel voor je kiezen. Nog beter is om niet aan AD te beginnen, maar dat kan ik hiervandaan niet beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik heb zelf mijn afbouw van de Lorazepam via eigen tapering gedaan. Niet via taperingstrips, maar zelf heel langzaam met behulp van vijl en weegschaal.

Als je met AD begint dan is het wellicht handig om tijdens het inwerken van de AD (duurt 2 tot 6 weken) niet af te bouwen met Oxazepam, anders krijg je het misschien dubbel voor je kiezen. Nog beter is om niet aan AD te beginnen, maar dat kan ik hiervandaan niet beoordelen.

Ja dat denk ik ook het wordt ook gebruikt in begin opbouw  AD  als die goed aanslaat  dan afbouwen oxazepam maar dan vraag ik me af want normaal wordt oxazepam in begin in gezet  en ik nu veel langer moet afbouwen zal dat dan weer niet tegen werken ? Wat n vragen hè  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dubie:

Ja dat denk ik ook het wordt ook gebruikt in begin opbouw  AD  als die goed aanslaat  dan afbouwen oxazepam maar dan vraag ik me af want normaal wordt oxazepam in begin in gezet  en ik nu veel langer moet afbouwen zal dat dan weer niet tegen werken ? Wat n vragen hè  

Wel knap dat jij dat zo gedaan hebt  echt!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dubie:

Ja dat denk ik ook het wordt ook gebruikt in begin opbouw  AD  als die goed aanslaat  dan afbouwen oxazepam maar dan vraag ik me af want normaal wordt oxazepam in begin in gezet  en ik nu veel langer moet afbouwen zal dat dan weer niet tegen werken ? Wat n vragen hè  

Nee, dat gaat niet tegen je werken. Zo lang je de Oxazepam niet verhoogt is het goed. Als de AD is ingewerkt kun je de tapering weer oppakken. Het geeft niet als dat dan een paar weken langer duurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, dat gaat niet tegen je werken. Zo lang je de Oxazepam niet verhoogt is het goed. Als de AD is ingewerkt kun je de tapering weer oppakken. Het geeft niet als dat dan een paar weken langer duurt.

Dus gewoon beginnen met de tappering of wachten? Paul Harde die wil mijn op 8 maanden afbouw zetten steeds n maand stabiliseren  duurt dat niet te lang dan  ik voel me n beetje opgelaten dat ik je zoveel vraag   mijn Excuus hier voor ben zo blij dat ik hier terecht ben gekomen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dubie:

Dus gewoon beginnen met de tappering of wachten? Paul Harde die wil mijn op 8 maanden afbouw zetten steeds n maand stabiliseren  duurt dat niet te lang dan  ik voel me n beetje opgelaten dat ik je zoveel vraag   mijn Excuus hier voor ben zo blij dat ik hier terecht ben gekomen  

Nee, ik denk dat Paul Harder wel gelijk heeft. Je kunt wel snel willen gaan, maar tussentijds stabiliseren is geen verkeerd idee. 

Als je een maand hebt getaperd kun je, als je de tapering goed verdraagt misschien meteen doorgaan. Tijdens het inwerken van de AD kun je echt beter niet taperen, maar even stabiliseren, bv een maand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, ik denk dat Paul Harder wel gelijk heeft. Je kunt wel snel willen gaan, maar tussentijds stabiliseren is geen verkeerd idee. 

Als je een maand hebt getaperd kun je, als je de tapering goed verdraagt misschien meteen doorgaan. Tijdens het inwerken van de AD kun je echt beter niet taperen, maar even stabiliseren, bv een maand

Ja dat lijkt me inderdaad een heel goed idee maar maakt dus niet uit dat het zolang duurt kwa antidepressiva? dan  die dan zo lang wel steeds iets minder  maar alsnog in je lichaam zit en de antidepressiva doet dan toch ze werk?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dubie:

Ja dat lijkt me inderdaad een heel goed idee maar maakt dus niet uit dat het zolang duurt kwa antidepressiva? dan  die dan zo lang wel steeds iets minder  maar alsnog in je lichaam zit en de antidepressiva doet dan toch ze werk?  

Nee Anja, dat maakt geen verschil. Het kan zelfs zo zijn dat de AD als het ingewerkt is de afbouw vergemakkelijkt. Het gaat goed komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-8-2019 om 21:24 zei Dubie:

Oke  Cyclad  heel fijn om te horen  dankjewel  voor de info  hele fijne avond nóg.  

Groetjes Anja  

Goedemiddag Cyclad  ik ga antidepressiva krijgen Zoloft als ik het goed gehoord heb schijnt de mildste te zijn moet met 50mg  beginnen  psychiater had het gisteren gefaxt  naar de Apotheek  máár niks was aangekomen  daar dus maandag  bellen  is hier iemand bekend met Zoloft   ik heb de tappering even niet door laten gaan 

 

Groetjes Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...