Spring naar bijdragen

Hoe verging het jullie toen je begon met roken?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag dit eigenlijk omdat ik eigenlijk best een strijd heb moeten leveren om roker te worden. Ik ben het eerste jaar echt ziek geweest van elke sigaret die ik rookte. Na eentje lag ik 2 uur op bed om bij te komen. In het openbaar durfde ik er dan ook geen op te steken, dat deed ik alleen maar thuis in mijn veilige slaapkamer. Gek dat je dat zo doet denk ik dan. Ik schaamde me eigenlijk ook wel een beetje voor dat roken. Ik deed dat echt niet om stoer te zijn of onder druk van de groep die wel rookte. Ik vond het gewoon grappig om rook uit mijn mond en neus te laten komen en daar had ik blijkbaar het ziek zijn voor over.

Toen ik van dat ziek ervan worden af was, was dat roken eigenlijk wel fijn om mezelf een houding aan te meten. Ik was onzeker en met zo een sigaret in mijn hand wist ik tenminste iets te doen met mijn handen. Uren heb ik voor de spiegel gestaan om te kijken welke manier het roken er het beste uitzag. Vond niks eigenlijk op iets trekken. Behalve kringetjes uitblazen maar daar ben ik nog steeds niet goed in en gaat meestal per ongeluk. En om eerlijk te zijn, eigenlijk ben ik nog steeds wel misselijk na een sigaret te roken, maar ben aan dat gevoel inmiddels gewoon.

Verder is mijn rookverslaving nu ook iets om dingen mee uit te stellen, zoals koken of iets te eten maken. Een paar peuken en wat koffie er tegenaan en ik voel geen honger meer. Eet ik wel daar en tegen en zit ik vol. Dan nog heb ik een sigaret nodig om mijn brein te zeggen dat ik echt vol zit. Want anders ben ik de hele avond met eten bezig.

Qua stress, ja de drang naar een sigaret is dan groot. Maar maakt mij niet rustiger, het is alleen omdat ik iets in mijn handen heb ik even pas op de plaats maak en niet zo impulsief reageer. Zonder zou ik misschien in woede uitbarsten of als een kip zonder kop beslissingen maken waar ik later spijt van heb.

Met dit allemaal, lukt het me toch niet om die peuken helemaal los te laten. Als de peuken op zijn en ik ben te lui om naar de winkel te gaan dan gaat het eigenlijk prima om een paar dagen niks te roken. Maar als ik werkelijk denk, nu stop ik ermee. Raak ik helemaal gestrest bij de gedachte alleen al.

Ben benieuwd of jullie ook zoveel moeite gehad hebben om met het roken te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...