Spring naar bijdragen

Films


Lika

Aanbevolen berichten

Ja Etty, dan vergis ik me inderdaad! 

Maar Rikfa Lodeizen is echt heel prominent, ik denk dat ik hem je dan niet zou aanraden. (Tonio heb ik niet gezien.)

Ik heb net trainspotting 2 gezien, als je van 1 hield krijg je bij 2 lekker nog meer van hetzelfde.

ik heb erg gelachen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best vermakelijk, naar naar links kijken was ook erg leuk. Blijft grappig om een overtuigd pacifist schiet hem dood te horen mompelen ;)

Maar vermakelijk, absoluut. Grote aap, Brits accent, mooie meid en Samuel L in één film, winning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De grote aap had een Brits accent? :D

Ik heb laatst Logan gezien, ook al wist ik dat deze film geen happy end zou hebben. Ben een all time Marvel-en vooral Wolverine fan en dit was een volwassen versie van het superhelden genre. Wolvie aan de drank en aan lager wal (herkenbaar) Professor X zonder zijn waardigheid. Muziek van Johnny Cash. Mooi! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet zo zeer wil ik zeker ook gaan zien, zal veel herkenbaarheid bij me oproepen.

Lion vond ik al snel een kabbelfilm :)

Pas gezien: Loving en Hidden figures, beiden interessant maar niet bijzonder.

Laatste echt goede film vond ik Fences.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanavond in een dorpshuis vlakbij een Arabische avond meegemaakt
in het kader van inegratie, een band uit Syrie met een beroemde zangeres die prachtig zong, ook 2 aandoenlijke Nederlandse liedjes met een prachtig accent.
En later een Arabische film over Arab Idol, waargebeurd en ook tijdens die film klapte het publiek enthousiast mee op de leuke/mooie momenten en gaven een staand applaus bij de aftiteling, zo heel anders dan wat wij Hollanders gewend zijn. Idol was de titel, film uit 2015 meen ik. Misschien wel op youtube te zien nog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika, fijn is dat al;s je helemaal blij wordt van een film he? Ik had dat bij La La Land, meerdere keren gaan zien, heerlijk die muziek en dat bitterzoete eind.

Fences word je niet blij van, integendeel, maar het is wel een film die me raakte. Omdat je maar 1 enkel leven hebt, en dat leven al verpest kan zijn als je nog maar heel jong bent. En omdat je niet alleen je eigen leven dan weggooit in zekere zin, maar ook dat van de mensen die van je houden. Maar ook over de grote kracht van liefde en de mogelijkheid tot helen. Tenminste, dat haalde ik er uit.

Meer mensen hier die Fences gezien hebben?

En American Honey, is dat wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verjaarscadootje; dus vriendin zocht de film uit. Ik meld het nog.

Etty, je kent vast wel meditatieoefeningen om los te raken van dat buikgevoel?
Waren het de identificaties dan?
Ik had het pasgeleden ook. Ben er van afstand naar gaan kijken. Wilde het niet wegduwen.
Ik had kaartjes liggen: schoonheid, vreugde, avontuur.
Na de meditaties en het ademen kwam de nadruk ineens op avontuur te liggen ipv op
negatieve spanning. Best apart.

Hoop dat het inmiddels weg is bij jou...


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Etty; films mogen ook wel confronteren (wat je niet kunt zien zie je toch niet :face-icon-small-shocked: ).
Soms maakt het je ergens op een 1 ! plekje wakker.

Bij American honey dacht ik eerst dat mijn leeftijd de fout moest zijn.... haha. Maar toch ook gaaf dit. Over jonge mensen.
Ik houd ervan wanneer de beelden bijna amateuristisch zijn dwz, zo plots overgaan van harde muziek in een bus en dan plots het beeld van een detail uit een landschap tonen.
Ik merkte dat er veel HIER en NU was en dat er weinig oordelen waren (is vaker zo in films, dat laten ze graag aan de kijker zelf over). Gewoon jongeren die op een of andere manier in hun levensonderhoud willen voorzien. Goed/niet goed? En dan Star (mooie rol !! Sterke meid!) die haar eigen gang in dat wereldje gaat.
Veel van de andere personen bleven oppervlakkig... maar de ingrediënten waren er verder wel: machtsdynamiek, liefde, liefdesverlies, geld/arm/rijk, maar ook de inborst van mensen.... er ging veel goed, waar de spanning bleef van: als dit maar goed gaat! (mooie vrij-scene's ook trouwens)
Beetje de blauwdruk van het leven.... geen duidelijke uitkomst.

Wat apart was dat we met zijn 2en in de bioscoopzaal waren en luidop konden kletsen.
Een lange film. Was die tijd nodig; ik geloof van wel.

Ik vond de film meer dan aardig!

 

Toevoeging: zou veel vaker naar de film willen......

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...