Spring naar bijdragen

Eindelijk gestopt voor de zoveelste keer


TripleR

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik weer gestopt met gokken. Dit na weer een zelfdestructieve 3 daagse die mij € 3400,- heeft gekost.

De zoveelste dure les.

Ik snap het niet meer. Waarom ik zo nodig moet gokken. Ik heb een goede baan. Kan ruim rondkomen, tenminste als ik niet gok.

Ik hoop dat dit forum, mij iets brengt. Steun van mede lotgenoten. Misschien tips.

Het is een akelig geheim. Ik ben een 40 jarige man die zijn vriendin niet meer recht in de ogen kan kijken.

Ik hoop dat het van mij afschrijven en het krijgen van reacties zal helpen om te blijven stoppen. Ik kijk uit naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan niet zien wat jou naar het gokken bracht en brengt in een terugval, ik kan je wel vertellen hoe het voor mij was...

Bij mij was het een coping mechanisme, ik kon niet met het leven overweg (problemen, stress, emoties en gevoelens) en als ik gokte of middelen gebruikte had ik daar geen last van. Bij mij is het begonnen met gokken en ook ik wist toen niet waarom ik gokte, pas toen ik hulp ging zoeken kwam ik erachter waarom ik gokte. Pas toen ik echt accepteerde dat ik verslaafd was aan gokken en middelen ging het met mij de goede kant op. Na meerdere behandelingen en terugvallen kan ik nu zeggen dat ik al bijna 1,5 jaar clean en nuchter ben, en nog langer vrij van gokken.

Mijn advies is toch je geheim te onthullen aan je omgeving, geef aan dat je een probleem hebt en hulp wil. Je kan geen hulp krijgen als je het probleem niet aangeeft en zonder dat is het verschrikkelijk moeilijk om uit die cirkel te komen. Geheimen houden je ziek geloof dat. Ook wil ik je aanraden naar meetings te gaan er zijn diverse GA (Gamblers Anonymous) meetings als ook AGOG (Anonieme Gokkers Over Gokken) meetings door heel Nederland.

Zelf ben ik een GA begonnen in Apeldoorn weet niet waar je woont maar je bent meer dan welkom uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wilco1973, bedankt voor je bijdrage en tips. Het gokken is bij mij begonnen met een gulden toen ik kind was. De lichtjes en geluiden van.de machine vond ik geweldig. En toen won ik ook nog geld. Die spanning ben ik altijd blijven najagen. Maar nu is het is het voor mij een vlucht geworden uit het dagelijkse bestaan, uit mijn gevoel. Hoe meer ik verlies des te slechter en depressiever ik mij voel. En in dat gevoel lijk ik me op dat moment ook thuis te voelen. Een soort rush. Pas na de rush komt de spijt.

Herken jij of iemand anders dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei TripleR:

Hallo Wilco1973, bedankt voor je bijdrage en tips. Het gokken is bij mij begonnen met een gulden toen ik kind was. De lichtjes en geluiden van.de machine vond ik geweldig. En toen won ik ook nog geld. Die spanning ben ik altijd blijven najagen. Maar nu is het is het voor mij een vlucht geworden uit het dagelijkse bestaan, uit mijn gevoel. Hoe meer ik verlies des te slechter en depressiever ik mij voel. En in dat gevoel lijk ik me op dat moment ook thuis te voelen. Een soort rush. Pas na de rush komt de spijt.

Herken jij of iemand anders dit?

ja dat herken ik zeker... Maak van je hart geen moordkuil en geef gewoon aan dat je een probleem hebt en hulp wilt. Dat is heel moeilijk, ik vond dat ook vreselijk om te doen maar eenmaal gedaan valt er een last van je schouders, en ik kreeg alleen maar positieve reacties. Alleen is dit niet te doorbreken (is mijn ervaring)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vrees dat je gelijk hebt. Ik heb het in het verleden wel tegen haar gezegd. Toen heb ik een laatste kans gekregen. Die is nu voorbij. Als ik wederom hiermee kom, na al het gelieg, dan is mijn relatie voorbij. Ik moet het alleen doen. MAAR dan lukt niet. Daarom ben ik ook begonnen op dit forum. Hopelijk is dit een bron van kracht en steun. 

MAAR je hebt gelijk, eerlijkheid is nodig. Ik ben alleen te laf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is mijn eerste dag van een gokvrij leven. Maar zonder geld is alles makkelijk. De 24ste komt het geld weer binnen, dan wordt het zwaar.

Ik denk dat ik in 24 jaar gokken toch zeker 120k heb verloren. Met winsten dus nog veel méér verspeeld. 

Ik word zo moe van mezelf en mijn zwakke gedrag. Hoe kan je nog trots of tevreden over jezelf zijn, als je door het gokken al je mogelijkheden verpest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei TripleR:

De 24ste komt het geld weer binnen, dan wordt het zwaar.

Als je nu eens een deel van het binnenkomende geld automatisch naar een rekening over laat maken waar je het niet zomaar van op kunt nemen en op die manier een kapitaaltje bijelkaar spaart? Dan bouw je niet alleen wat op, maar krijg je op den duur ook iets meer het gevoel dat je wel degelijk in staat bent verstandiger met je geld om te gaan dan je vroeger deed. Je moet denk ik de vicieuze cirkel doorbreken waar je in beland bent. Je wordt moe van je eigen zwakke gedrag en de opwinding van het gokken verdrijft die moeheid even kortstondig, maar zo zak je er wel steeds dieper in weg en daar baal je dan weer van. De truc is denk ik om steeds kleine stapjes in de goede richting te blijven maken en daar ook een goed gevoel bij op te bouwen.

Je kunt ook denken aan investering in crowdfunding. Dat geld krijg je in termijnen met rente terug, maar je kunt het niet tussentijds opnemen. Met een beetje googelen vind je zo een aantal instanties die daar in bemiddelen. Zoek er een die betrouwbaar overkomt en probeer het eens met een klein startbedrag.

Meer in het algemeen is mijn advies: Verleg je aandacht naar verstandige manieren om met geld bezig te zijn en ga daar een deel van je tijd aan besteden. Houdt je niet alleen krampachtig bezig met gokvrij leven want dat levert vooral frustratie en negatieve gevoelens op, maar zoek ook een positieve benadering door alternatieven te bedenken en daar tijd en aandacht in te stoppen. Met een beetje geluk wordt gokvrij leven dan uiteindelijk een vanzelfsprekendheid voor je, waar je niet eens meer zo bij stil staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nieuw op dit forum. zal me even kort voorstellen. ik ben getrouwd en moeder van 3 kinderen. Bij mij is het ongeveer 5 jaar geleden begonnen. Destijds hadden we wat geldproblemen en zocht ik op internet 'gratis geld verdienen'. logischerwijs kwam ik natuurlijk op goksites met gratis welkomstbonussen. met 1 van die bonusses  won ik 500 euro. daarna begon het storten en was het einde zoek. uiteindelijk na een tijd toen ik alles had vergokt betrapt door mijn man die boodschappen met mijn pasje wilde doen. heb destijds bij AGOG en Trubendorffer een behandeling gehad. en toen ging het goed....  Tot ongeveer een half jaar geleden. Geen financiële problemen. maar toch weer begonnen. vreselijk veel geld gewonnen maar uiteindelijk alles kwijt! want dat is het met ons. Een gokverslaafde wint nooit. weer betrapt door mijn man. Gelukkig heeft mijn man me goed opgevangen, wel pas nadat ik alles had opgebiecht. Ga nu weer opnieuw in behandeling. Dit mag echt niet meer gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-2-2017 om 14:10 zei TripleR:

Ja ik vrees dat je gelijk hebt. Ik heb het in het verleden wel tegen haar gezegd. Toen heb ik een laatste kans gekregen. Die is nu voorbij. Als ik wederom hiermee kom, na al het gelieg, dan is mijn relatie voorbij. Ik moet het alleen doen. MAAR dan lukt niet. Daarom ben ik ook begonnen op dit forum. Hopelijk is dit een bron van kracht en steun. 

MAAR je hebt gelijk, eerlijkheid is nodig. Ik ben alleen te laf.

Dit is een nuttige website maar geen magisch middel. Zoek hulp zonder dat blijft het voor de meesten zonder behandeling gewoon een jo jo effect ze stoppen en willen dat ook volhouden maar gaan vroeg of laat weer voor de bijl. dan stoppen ze weer enz enz.

Ik herken het enorm en heb jaren lang hetzelfde gedaan en bleef maar onderuit gaan. Tot ik echt hulp zocht en nu ben ik bijna 1,5 jaar clean en nuchter en nog langer gok vrij. Dat kan jij ook, maar het komt niet vanzelf aanwaaien.

Ik denk niet dat je laf bent, ik denk dat je bang bent, maar geloof mij als ik je zeg dat een klinische opname niet is wat ik wilde, en toch heeft het mijn leven gered. De beste oplossing is zelden de makkelijkste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei TripleR:

Hallo Wilco, welke hulp heb jij ingeschakeld?

ik heb meerdere trajecten gehad. De kliniek waar ik heb gezeten bestaat helaas niet meer. Er zijn diverse goede 12 stappen klinieken en  dat zou mijn aanbeveling zijn naar jou. Dan ben je er even helemaal uit en kan je tot rust komen. vandaaruit kan je verder bouwen aan je herstel en een fijn leven opbouwen zonder gokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ik snap het niet meer. Waarom ik zo nodig moet gokken. Ik heb een goede baan. Kan ruim rondkomen, tenminste als ik niet gok"

Inderdaad die ken ik ook, "als" ik niet gok. Maar dat is net het lastige ervan. Een maand lukken gaat wel, 6 maanden ook wel eens, maar daarna gaat het weer mis, waardoor je weer opnieuw mag beginnen. Uiteindelijk moet je overal doorheen breken en dit is extreem lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hallo Japie123,

Tot voor kort, vorige week, ging het goed. Niet gegokt. Op dit moment ga ik een moeilijke periode door. Ik sinds 7 dagen toch 4 keer de verleiding niet kunnen weerstaan. Ondanks dat het kleine bedragen waren, max 45 euro, voel ik me weer bij het begin. De teleurstelling dat ik niet sterk genoeg ben geweest en het schuldgevoel ten opzichte van mijn vriendin wegen zeer zwaar. Jouw bericht/vraag komt dan ook zeer goed op tijd en is zeer welkom. Het geeft mij in ieder geval het gevoel dat ik niet alleen ben in deze strijd. 

Bedankt. 

Hoe gaat het met jou? Kan jij de verleiding weerstaan? Ik weet dat iedereen zegt en aanraad dat ik mijn omgeving er bij betrek. Maar dat kan ik niet. Ik heb al genoeg op het bordje van mijn omgeving, vriendin en familie gelegd. Ik ben namelijk manisch depressief, hetgeen misschien nog zwaarder is voor mijn omgeving dan voor mijzelf. Hier heb ik natuurlijk wel hulp voor van een psychiater, die ook van mijn verslaving afweet.

Vriendelijke groet en de beste wensen voor jou en iedereen op dit forum.

 

Tripler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi triple,

Dit klinkt als de eerste paar druppeltjes die een voorbode zijn van een grote bak geld die je op ieder moment kan gaan vergokken. 4 x klein bedrag in een week vergokt klinkt zo herkenbaar. En nu wil dat kleine monstertje eruit/gevoed worden. Nu wil je gewoon even heerlijk die lange sessie doorgokken, de boel de boel laten en even in het nu leven. Dat het je later weer een enorme bak ellende gaat opleveren wordt overruled door je drang/zucht om nu te willen gokken.

Goed dat je het herkent dat alle alarmbellen rinkelen. Aan jou om nu in het moment te leven en dan niet in het moment van het gaan gokken, maar in het moment van het niet gokken: minuut voor minuut, uur voor uur. En zo de dagen weer weken te laten worden van niet gegokt hebben.

suc6 en mega veel sterkte !, zet hem op !

gr, lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lex, bedankt voor jouw reactie. Je slaat de spijker op zijn kop. De zucht naar meer is voelbaar aanwezig en wordt steeds sterker. Ik neem zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen. En hoop dat deze storm in mijn hoofd snel verdwijnt. Ik heb mijn betaalpas doorgeknipt, draag zo min mogelijk contanten met me mee. En laat mijn tancodes op de mobiel van mijn vriendin binnenkomen. Voorzorgsmaatregelen die hopelijk genoeg zijn tot dat akelige gevoel weer verdwijnt. 

Het allerbeste toegewenst, 

Tripler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 2/19/2017 om 16:39 zei Timberland:

"Ik snap het niet meer. Waarom ik zo nodig moet gokken. Ik heb een goede baan. Kan ruim rondkomen, tenminste als ik niet gok"

Inderdaad die ken ik ook, "als" ik niet gok. Maar dat is net het lastige ervan. Een maand lukken gaat wel, 6 maanden ook wel eens, maar daarna gaat het weer mis, waardoor je weer opnieuw mag beginnen. Uiteindelijk moet je overal doorheen breken en dit is extreem lastig. 

Trap ik er zelf ook weer in :(

bewerkt door Timberland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er vandaag ook weer ingetrapt. €25,- in € 350,- winst. Nou ja, daarna natuurlijk nog even door, :angry: Alles kwijt.

Het verlies van de winst maakt mij niet uit. Die kan me gestolen worden. 

Het geen controle hebben over mijn gedrag vind ik verschrikkelijk. 

Het mijzelf ompraten in mijn hoofd. Ach t is maar € 25,- dat kan toch geen kwaad. Nu ben ik weer bij af. En start ik een nieuwe poging. 

Dank voor jullie reacties, het is voor mij een enorme steun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Timberland:

Blijven bikkelen, heb mezelf ook opgeladen.

Je hebt gelijk, gewoon doorgaan. Niets anders werkt. Wel merk ik dat het delen, mij in ieder geval, goed helpt. Gedeelde smart, zeg maar. Succes Timberland en hopelijk tot horens. Prettige avond nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...