Spring naar bijdragen

Voorstellen Cathy


Cathy

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum. Ik ben alcoholiste een maand geleden gestopt en onder behandeling bij verslavingszorg. Omdat er in deze tijd veel gebeurd is, heb ik vragen. Vragen over wat ik voel en ervaar emotioneel, de reacties uit mijn omgeving en zo nog veel meer.

 

Ik hoop hier een luisterend oor te vinden en mensen die mij kunnen helpen omtrent de zaken die mij bezig houden.

 

Als je vragen hebt, stel ze aub, want ik weet niet goed wat ik verder moet zeggen....

 

Cathy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cathy,

Welkom. Mooi dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Wat Lars zegt. Er is veel te lezen. Op de dagdraad kun je je dagelijks aanmelden voor het dagpact. Een afspraak die dag niet te drinken. Deze steunt velen. Daarnaast bestaan er nog andere pacten. Ik hoop dat je veel hebt aan het forum. Schrijf vooral veel. Het kan enorm helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cathy, welkom op dit forum. Al een maand gestopt dus. Dat is heel mooi, maar vertel eens iets meer als je wilt, bijvoorbeeld of die beslissing vanuit jezelf kwam en hoe je er nu in staat. Alleen wat je kwijt wilt, hoor.

Hey Bob,

 

Ik heb al eerder bij hulpinstanties aan de bel getrokken en ook ambulante hulp ontvangen. Dat was allemaal behoorlijk vrijblijvend, of mss was dat ook wel wat ik toeliet. Ik was deze keer klaar voor crisisopname. Een familielid was met me mee en ik had mn koffertje al in de auto liggen. Omdat er geen plaats was heb ik het met medicatie zelf gedaan. Een week streng medisch toezicht en daarna gestart met vragenlijsten om de rest van me in kaart te brengen. Later deze week krijg ik te horen wat mijn behandelplan wordt.

 

Ik heb mazzel met mijn werkgever, want ik krijg van hun de ruimte om mijn werktijden en rooster aan de behandelingen aan te passen en als het nodig is mijn aantal uren dat ik in een week werk. Ik ben open geweest naar hun toe omdat ik mijn management vertrouw. En dat gevoel is juist geweest en scheelt me nu heel veel stress.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een bof met zo'n werkgever!

En fijn dat er een stevig plan aan zit te komen !!

Hai Smart,

 

een stevig plan moet ook. Anders ben ik bang dat ik het er niet onder krijg. Ik worstel er al jaren mee, en heb ook geleerd hoe vernuftig een verslaving is.

 

Ja, met de werkgever heb ik geluk. Mijn kinderen zijn nu mijn volgende zorg. Ze zijn tijdelijk (zoals het er nu voor staat) bij familie in de buurt ondergebracht omdat ze bang zijn dat ik weer verval. Ik snap dat ze nu elders zijn, dat dat door mijn gedrag komt en mijn herstel het enig antwoord kan zijn. Ik heb er wel echt verdriet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel heftig dat je je kinderen nu niet in je nabijheid kunt hebben, maar mooi dat er aan de kant van de de werkgever geen onnodige blokkeringen liggen. Ja, dat geeft wel een duidelijker beeld. In elk geval zijn er een aantal heel belangrijke en goede stappen gezet en zoals je zelf ook aangeeft is er alle reden voor om het nu heel serieus te zien als iets dat maar beter niet alweer moet gaan mislukken. 

 

Zo'n worsteling die jaren kan duren kennen we hier allemaal wel, denk ik. Wat ik mezelf nog erg goed herinner is dat alle besluiten die ik 's morgens vol overtuiging nam diezelfde middag al weer overruled werden, door mezelf of door iets in mij wat we hier ook wel het duiveltje plegen te noemen. Op enig moment vond ik echter iets dat me echt bleek te motiveren en toen ging naar mijn gevoel pas de knop echt om. Een goede en blijvende motivatie die echt vanuit jezelf komt kan het verschil uitmaken. Bij mij was het mijn levensverwachting op iets langere termijn, bij jouw zou het je verhouding tot je kinderen kunnen zijn.

 

Heel goed dat je een traject van professionele behandeling ingaat en je ook hier op dit forum gemeld hebt. Van beide kanten kun je hulp van essentiële betekenis verwachten. Maar eigen motivatie is ook heel belangrijk. Die verhoogt de kans van slagen enorm. Ik wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel heftig dat je je kinderen nu niet in je nabijheid kunt hebben, maar mooi dat er aan de kant van de de werkgever geen onnodige blokkeringen liggen. Ja, dat geeft wel een duidelijker beeld. In elk geval zijn er een aantal heel belangrijke en goede stappen gezet en zoals je zelf ook aangeeft is er alle reden voor om het nu heel serieus te zien als iets dat maar beter niet alweer moet gaan mislukken. 

 

Zo'n worsteling die jaren kan duren kennen we hier allemaal wel, denk ik. Wat ik mezelf nog erg goed herinner is dat alle besluiten die ik 's morgens vol overtuiging nam diezelfde middag al weer overruled werden, door mezelf of door iets in mij wat we hier ook wel het duiveltje plegen te noemen. Op enig moment vond ik echter iets dat me echt bleek te motiveren en toen ging naar mijn gevoel pas de knop echt om. Een goede en blijvende motivatie die echt vanuit jezelf komt kan het verschil uitmaken. Bij mij was het mijn levensverwachting op iets langere termijn, bij jouw zou het je verhouding tot je kinderen kunnen zijn.

 

Heel goed dat je een traject van professionele behandeling ingaat en je ook hier op dit forum gemeld hebt. Van beide kanten kun je hulp van essentiële betekenis verwachten. Maar eigen motivatie is ook heel belangrijk. Die verhoogt de kans van slagen enorm. Ik wens je heel veel succes!

 

Worsteling is een begrip wat de alcoholisten bijna allemaal wel herkennen denk ik. Het machteloos staan tegenover de verslavingsziekte de meeste ook wel.

 

Voor mij zijn het iedere dag weer babystapjes om vooruit te komen uit dit dal wat ik uiteindelijk zelf veroorzaakt heb :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy, welkom! Hopelijk lezen we je veel hier, heb het idee dat je veel nuttige dingen kan melden!

Dank je. Heb het forum nu vooral nodig om mezelf wat op de been te houden en ook te snappen waar ik nu allemaal emotioneel door ga. Volgens mij is ontwennen van drinken 1 ding maar dat lijkt ook wel een soort van sluier over mijn waarneming weg te nemen. Ik weet nog niet goed hoe ik dat moet zeggen. Daar wil ik nog een ander topic over starten, maar dat moet nog even 'rijpen' in mezelf zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Je dronk niet voor niets en er komt nu iets tevoorschijn dus? Helderheid die niet altijd fijn is, maar waar je mee aan de gang kunt. Dat kan niet met drank en wordt alles alleen minder mooi nadat de verdoving is uitgewerkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-2-2017 om 13:15 zei Vasja:

Je pakt het goed aan zo te horen! :D

Erg pijnlijk van je kinderen inderdaad :( hoop dat jullie snel weer herenigd worden!!

Ik ben erg blij. Mijn oudste slaapt vanavond voor het eerst weer een nachtje thuis. Volgende week komt hij ook 1 of meerdere nachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...