Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 januari


Aanbevolen berichten

Ik heb soms de indruk dat er mensen zijn die denken dat  het forum iets verplicht is, hulp verlenen, steunen. Het forum als papa of mama.  Dat schept wellicht te hoge verwachtingen. Want wie zijn die papa of mama dan?  Hebben we er recht op dat 'het forum' reageert?   Hoezo?  (quote via Etty)

 

Ja dat is een valse verwachting. Ik heb ook wel eens een paar x meer verwacht van het forum; maar uiteindelijk staan we er toch alleen voor. Daar zit je dan: achter je pctje thuis alleen te zijn, bang en zonder dat je een re. krijgt.

Niet te vergeten dat een band opbouwen hier ook best belangrijk is voor het juiste contact onderhouden, vind ik. Dat je weet wat je tegen wie zegt.

Als iemand iets dropt, iets negatiefs roept en dan weer weg is... wie heeft daar wat aan? Dat geeft beklemming en vage schuldgevoelens.... bahh.

 

Zo gebeurt dat echter wel eens. Ik ben dan ook bang dat niet ieder logisch na weet te denken over hoe te communiceren. Niet ieder is daartoe capabel.

En dat vind ik dan lastig, vooral als iemand dan niet ook nog andere stappen onderneemt om zijn of haar situatie te verbeteren. (of drinkt ja)

Een forum is te beperkt, en mensen zijn ook beperkt. Laten we dat maar als gegeven nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook beperkt. Een forum. aangezien je alleen de getypte tekst hebt. Niet de intonatie of gezichtsuitdrukkingen etc....

Maar neemt niet weg dat we er wel wat aan elkaar kunnen hebben. Maar beetje rekening houden met elkaar en met de beperkingen van een online forum zou toch moeten kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een forums zijn enerzijds beperkt en anderszijds voor mij nog steeds iets geniaals. Wie had 25 jaar geleden kunnen denken dat we zo gemakkelijk lotsgenoten, speelkamaraadjes of technische informatie zouden kunnen vinden. Kennisuitwisseling pur sang.

Maar er zijn ook specifieke nadelen. Trollen is er daar een van. Niet zo zeer als een fake identiteit, maar meer in deze zin: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

Daar moeten we mee om leren gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de site die Meya opgeeft:
quote:
"Een veelvoorkomende waarschuwing en preventiemiddel voor trollen is om de trollen "niet te voeren". Omdat trollen een reactie proberen uit te lokken, is het een goed idee om dus geen reactie te geven op trollen en ze te negeren. Wanneer gebruikers wel reageren, wordt de trol aangemoedigd om daar vervolgens weer op te reageren en dus nog meer te trollen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fleurtje

In mijn ogen toonde je alle begrip in je reactie van vandaag voor de persoonlijke aanval van Vlokje gisteren tegen iemand die ik erg graag mag. Je doet alsof je er van alles van af weet maar je begrijpt er niks van (als ontmaskeren refereert waarnaar het denk ik refereert)

Wat het er toe doet of je bezopen bent hier op het forum? Is dat serieus een vraag? Als je nuchter bent dan schrijf je een stuk over dat je bang bent voor de onzekere toekomst waarin kanker teruggekomen is, een verhaal puur over jezelf en niet al dat drama er om heen. Wat het met je doet, wat je kwijt wil, waarover je boos bent..... en daar zou ik heel serieus alle aandacht voor hebben. Vlokje heeft helemaal niet gelijk dat er een tijd was dat mensen bezig waren met ontmaskeren en dat dat een reden is dat er geen aandacht voor haar verhaal zou zijn. Ze heeft frustraties in zichzelf waar ze dingen bijsleept die totaal niet relevant zijn en waar ze mij kwaad en verdrietig mee krijgt want juist naar MG is die aanval zo ontzettend onterecht! Zo jammer! En ja in mijn ogen is er een wereld van verschil tussen een nuchtere zelf die iets vertelt en wanneer dit niet het geval is.

En ik heb spijt dat ik schreef over bezinnen over dit forum. Dat klinkt als dreigen en daarmee mijn punten kracht bij willen zetten. Dat bedoel ik niet zo, maar toch. Dat moet ik niet zo doen. Ik wil ook niet meegaan in de drama's die hier ontstaan. Ik leer van jullie persoonlijke verhalen en ken mensen hier die ik graag mag. Maar please niet zulke aanvallen hier naar zulke behulpzame mensen als MG. Dat is zo onverdiend en dat roept bij mij een gevoel op van onrechtvaardigheid en daardoor reageer ik zoals ik deed.

En nu ga ik weg.....ecstatic dance, 2 uur lang dansen op blote voeten zo vrij als ik maar dansen wil. Heerlijk.

Nou dan las je het hoe je het zelf lezen wou zeker? Ik schreef dat ik me deels kon herkennen in haar reactie. Moet ik verantwoording afleggen ofzo?

Ik zou het aardig vinden moest je niet steeds schrijven dat ik de dingen niet begrijp of er niets van af weet.

Wie ben jij om mij te corrigeren?

MG is je vriend en iemand haalde naar hem uit dus jij gaat met alle recht vooruit..zitten we in de kleuterschool? Misschien moet je verder dan dat kijken. Verdient enkel MG jouw furie tov anderen omdat het juist iemand is die je waardeert. Liefde maakt duidelijk blind.

Je zegt dat het niet waar is dat er een periode was dat mensen meer met het ontmaskeren van mensen bezig waren dan wat anders? 

Nou...je vergeet vlug. Ik heb het persoonlijk zo ervaren.

Of als dat niet is dat je je kan herinneren...ben je de situatie rond Lars vergeten misschien? 

God wat kom jij superieur over nu. Dus als iemand schrijft zoals jij het aardig vindt, is hij of zij je aandacht waard? 

 

Ik ben er bij deze klaar mee.

Niet met het forum. 

Zoveel geluk kan een mens niet hebben

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sbs onder andere: quote:
"Een trol (mv.trollen) in een internetomgeving is een persoon die op Usenetfora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] opzettelijk verkeerde informatie (desinformatie) te geven of zichzelf expres anders voor te doen.[2] Het gebruik van het woord trol in deze zin, is afkomstig van de vroege uitsluitend Engelstalige internetgemeenschap."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jowan. Dat had ik ook al gelezen. Snap dus wel wat het betekent etc... maar HOE herken ik dan hier dat iemand dat doet. Dat iemand dus verkeerde info geeft of info geeft met als doel de boel op te hitsen.

Ik heb ook geen zin om ieder bericht hier te wantrouwen dat is toch ook geen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En behalve trollen en flamers bestaat de volgende ook.

Münchhausen by Internet is een gedragspatroon op internet waarbij iemand zich in een chatboxinternetforumweblogmessengere-mail en andere online communicatiekanalen ziektes voorwendt om zo aandacht en sympathie te trekken van andere gebruikers. Het patroon is in 1998 geïdentificeerd door de psychiaterMarc Feldman, die het in 2000 de benaming 'Münchhausen by Internet' gaf, naar analogie met het Münchhausensyndroom en Münchhausen by proxy. Het gedrag valt (evenals Münchhausen by proxy) in de vierde revisie van het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV-TR), indien toepasselijk, onder de omschrijving nagebootste stoornis.

Evenals bij het Münchhausensyndroom en Münchhausen by proxy is er sprake van een nagebootste stoornis. Münchhausen by Internet is hiermee niet zozeer een stoornis op zichzelf, maar ziet meer op de wijze waarop deze zich uit. Omdat de patiënt zich hier anders voordoet dan hij is om zo sympathie te kweken, is er hier ook sprake van een faker.

Münchhausen by Internet kan leiden tot hevige online discussies tussen de personen die de patiënt nog geloven en personen die de patiënt openlijk afvallen. Soms leidt het tot een schisma in een online gemeenschap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sbs:  Natuurlijk niet! Je wil gewoon rustig en met een open geest hier lezen. Maar we leven in 2017, en dit is een openbaar forum op Internet......

Ik ken mensen hier op dit forum al geruime tijd. Die wijs je talloze malen op het begin van een mogelijke oplossing. Zo gauw dat lijkt dat ze het snappen, stappen ze uit "de scene" en komen in geen tijd weer terug met iets anders, iets nieuws. Vaak kenmerkend is dat het emotioneel en sociaal vaak net op het randje is. Het grootste kenmerk is drama, veel drama. Daarnaast komt zelfmedelijden en een sterk appél om mee te lijden vaak voor. Vragen om bevestiging:"O, dank je wel dat je dat tegen me zegt!"

Het grootste kenmerk en voor mij het meest frustrerende is dat het niets opschiet met wat je aanreikt. Niet alleen de scenario's veranderen, de problematiek ook. Als een paling in een emmer ....

Als dat allemaal niet helpt, komen ze terug met een nieuwe naam, desnoods met een nieuw account.

Dit is helemaal mijn idee, wat ik er hier over schrijf. Ik heb de wijsheid niet in pacht, maar dit is waar ik het mee doe. Ik kan je geen handleiding geven hoe jij het zou moeten/kunnen doen.

Ik voer de trollen niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...