Spring naar bijdragen

eindelijk..


peterbaars

Aanbevolen berichten

Beste Allen.

 

Ik ben een man van 35 en ik ben mij leven al verslavingsgevoelig..ik begon op mijn 13 met blowen en drinken.

Heb tot mijn 23 elke dag geblowd en bijna elke dag gedronken.

Mijn drugs heb ik aan de kant gegooid omdat ik er heel erg hartkloppingen en paniekaanvallen van kreeg.

 

Helaas heb ik de drank nooit kunnen laten staan..port bier  ,sterke pure drank..wijn alles..

Elke dag standaard 7-12 biertjes en in het weekend ook elke dag fles port erbij of vieux wodka

 

Voel me zo schuldig naar mijn kinderen en partner ...nu eindelijk 5 dagen niks gedronken...

Lijkt niet veel natuurlijk maar ik dronk zelfs al had ik zware griep...een paar borrels gingen altijd wel..

 

Ben vreselijk moe helaas..maar voel me ook bevrijd...ik ben trots op mezelf..

Eerder bij de gedachte dat ik een dag niet kon/mocht drinken werd ik helemaal gek...nu lijkt de knop echt om.

 

Gelukkig ben ik wel atijd heel sportief gebleven...dat heeft ervoor gezord dat ik nog leef...

Ik ga er alles aan doen om nu mijn vrouw die altijd bij me is gebleven een wat zorgelozer leven te geven..

IK accepteer de vermoeidheid..en ik ga echt me best doen er vanaf te blijven..

 

Nooit gedacht dat ik op eigen houtje dit kon...ik ga het volhouden en over een maandje een uitgebreid onderzoek doen.

Vanwege te hoge cholesterol en maagproblemen....

Maar dat ga ik zelf oplossen en ik ben zo blij......ik leef en blijf leven...

 

Beter laat dan nooit...ik heb gewonnen al is het nog heel vroeg...

 

Ik hoop wat positieve reacties te krijgen zodat ik het makkelijker kan vol blijven houden en bij een slecht moment even wat positieve berichten kan lezen..

 

Ik ga me best doen jullie berichten ook te lezen en een ieder die het nodig heeft een hart onder de riem te steken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom hier,

enne als je je echte naam gebruikt

verander die dan via instellingen even,

ik heb naast iemand met jouw naam gewoond en schrok me rot.

gelukkig klopt de leeftijd niet.

5 dagen is een mooie start hoor, de basis voor wie weet hoe lang?
Ik was superblij met mijn eerste 5 dagen, die koester ik nog steeds!

Er zijn hier heel veel afdelinkjes om te lezen, dus voorlopig heb je

afleiding genoeg en kun je zoveel tips lezen dat je vooruit kunt.

succes en op naar dag 6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Reusachtig dat je het besluit genomen hebt er nu eindelijk helemaal mee te stoppen en ook goed dat je dit forum gevonden hebt. Mocht dat niet voldoende steun geven dan zijn er nog meer mogelijkheden op of via het internet te vinden, maar je schrijft dat je het zelf wilt doen en dat is ook heel goed.

 

Met vijf dagen heb je een heel goede start. Moeheid komt vaak voor in dit stadium en dat kan nog best een aantal weken aanhouden. Zie het als een teken dat je lichaam aan het herstellen ("ontgiften") is en daar veel werk aan heeft. Dat is dus een goed teken.

 

Niet om je somber te krijgen, maar wel in de hoop dat je het serieuze ervan blijft inzien nog dit: Bij het rijtje cholesterol en maagproblemen kun je ook nog hoge bloeddruk en je leverfunctie zetten. Bij die laatste komt er een moment waarbij het niet meer "lollig" is omdat de schade levensbedreigend en niet meer omkeerbaar wordt. Een algemene check door je huisarts kan je een beter beeld geven. Dat uitgebreide onderzoek waar je het over had is dus inderdaad een goed idee.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane..

Die naam heb ik puur verzonnen..bedankt voor je bericht super aardig.

 

En Bob ook bedankt voor je reactie...mijn bloeddruk check ik op de sportschool elke 3 weken..die is gelukkig prima.

 

Mijn leverfuncties zijn gelukkig(tot 1.5 jaar geleden)ook goed....

Maar moest voor oa mijn cholesterol weer prikken en dat heb ik steeds uitgesteld...ik ga zeker ook mijn leverfunctie laten meenemen in het onderzoek ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter. Goed man, 5 dagen. Weet je hoe moeilijk die eerste 5 dagen zijn?

Lichamelijke ontwenningsverschijnselen krijg je nu niet meer, denk ik. Wel moet je lijf herstellen, zoals Bob ook al aangeeft.

Ik ben een stuk ouder dan jij en bij mij merkte ik na wat weken al duidelijk verschil, maar duurde het wel anderhalf jaar voordat ik me weer steviger begon te voelen.

 

Lekker doorgaan met sporten en misschien voor je lastige momenten iets anders verzinnen. Maakt niet uit wat...

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, lees hier lekker rond en super dat je aan de gang gaat. Je sporten zal je snel vooruit helpen denk ik. Goed dat je dat doet. En je kinderen en vrouw, maar vooral jijzelf, zullen niet weten wat ze meemaken. Je bent er echt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Peter,

Ik heb vanaf 1 jan niet meer gedronken en voel me ook zo bevrijd! Heerlijk gevoel! 

Hou vast. En als je even twijfelt het begin weer teruglezen, dan komt ook dat gevoel weer terug.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van het weekend was het goed lastig..zaterdag had ik de hele dag een vrijgezellenfeest..

Maar ik heb niks gedronken..

Gisteren op zondag was het ook wel heel zwaar..normaal altijd lekker tijdens het voetbal een biertje en s'middags op bezoek bij mijn ouders..

Daar drink ik altijd een lekker borreltje met de familie..

Maar geen druppel genomen...

Toch geeft het me wel een naar gevoel om nooit meer te mogen drinken..ik weet eerlijk niet of ik dat ga volhouden..

Het liefst hoop ik toch verantwoordelijk ermee om te kunnen gaan..dan heb ik eigenlijk ook nog nooit echt geprobeerd..

Zou toch graag af en toe van een lekkere borrel willen kunnen genieten.

Maar voorlopig blijf ik even zo...ik wil in ieder geval zonder kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ai ai het duiveltje heeft zich alweer gemeld dusss.....

 

Bekijk het per dag Peter en geniet van je heldere hoofd.

 

Tevens raad ik je aan hier veel te lezen.

Kijk ook het filmpje van mw Noorlander eens (presentaties, onder tips en adviezen)

Je zult zien wat drank ook op termijn doet en wat er in je hersenen gebeurt (hoe dat duiveltje ontstaat).

Echt veel inzicht bracht mij dat.

 

Ik hoop dat je gaat doorzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart..

 

Ja inderdaad..;)

 

Ik heb het filmpje vorige week inderdaad bekeken....

Maar het is ook zo vervelend dat je je niet meteen beter voelt.

Ga 3 x in de week sporten nu 9 dagen zonder drank maar nog nooit zo moe geweest..Als ik in rust in bed lig slaat me hart steeds over..Dat is een teken van vermoeidheid...

Maar toch..ik had me graag wat lekkerder gevoeld...Eten gaat wel beter moet ik zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van het weekend was het goed lastig..zaterdag had ik de hele dag een vrijgezellenfeest..

Maar ik heb niks gedronken..

Gisteren op zondag was het ook wel heel zwaar..normaal altijd lekker tijdens het voetbal een biertje en s'middags op bezoek bij mijn ouders..

Daar drink ik altijd een lekker borreltje met de familie..

Maar geen druppel genomen...

Toch geeft het me wel een naar gevoel om nooit meer te mogen drinken..ik weet eerlijk niet of ik dat ga volhouden..

Het liefst hoop ik toch verantwoordelijk ermee om te kunnen gaan..dan heb ik eigenlijk ook nog nooit echt geprobeerd..

Zou toch graag af en toe van een lekkere borrel willen kunnen genieten.

Maar voorlopig blijf ik even zo...ik wil in ieder geval zonder kunnen....

 

peterbaas, heb je wel een beetje voldoening van het feit dat je, ondanks je trek, toch niet gedronken hebt of

heb je spijt dat je het niet op een drinken hebt gezet?

als je géén spijt hebt, dan is het een kwestie van wennen..

je hoeft je dan niet druk te maken over de onweerswolk: 'ik mag nooit meer drinken'..

als je steeds niet drinkt als je dat eigenlijk niet wilt, ook al heb je trek, dan gaf mij dat in het verleden zoveel voldoening

dat een volgende afspraak met mezelf om niet te drinken steeds makkelijker werd om mee om te gaan.   ik wist namelijk dat

de voldoening achteraf best lekker was, waar tegenover stond dat het gevoel van 'ochejeetje, wat heb ik nóu gedaan' als ik wel

gedronken had weliswaar heel herkenbaar is, maar nooit lekker voelde.

hoe langer je niet drinkt, per gelegenheid, per dag... hoe makkelijker het wordt om de volgende dag niet met het idee van

'nooit meer' in te gaan maar met de afspraak 'vandaag niet'..

nooit meer klinkt zo eindeloos en misschien daardoor uitzichtloos en hopeloos.

'vandaag niet' kun je op een overzichtelijke en daardoor hoopvollere manier eindeloos herhalen.

het eindresultaat is misschien hetzelfde, de invalshoek kan het verschil tussen succes en puinhoop maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vermoeidheid gaat ook weer over.

(een kater is naarder toch?)

 

Kun je zien hoeveel tijd dat ontgiften kost! ....

 

Met klachten kun je natuurlijk altijd naar je huisarts.

Miss niet zo' n gek idee!

Ook omdat er miss vitamine tekorten zijn ontstaan. Ik gebruik

in elk geval een multivitamine ter ondersteuning.

 

En fijn dat je beter gaat eten!

Heus.... doorzetten brengt je straks een heleboel! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter! 
Van harte welkom op dit forum. Goed dat je de stap hebt gemaakt om te stoppen met drinken. Zelf ben ik vanaf 1 december gestopt en het bevalt mij heel goed. Mijn leven is er alleen maar door verbeterd. Aangezien wij van dezelfde leeftijd zijn kan ik je mijn blog aanbevelen. Hierin staan mijn ervaringen met drinken en hoe het met mij gaat nu ik gestopt ben. Ik denk dat je gezien onze leeftijd er veel herkenning uit zal halen. Dat blogje vind je hier.
Verder trek ik graag berichten uit elkaar om er mijn ervaringen over te vertellen dus ook bij jou doe ik dat  :)

 

 

Mijn drugs heb ik aan de kant gegooid omdat ik er heel erg hartkloppingen en paniekaanvallen van kreeg.

Helaas heb ik de drank nooit kunnen laten staan..port bier  ,sterke pure drank..wijn alles..

Elke dag standaard 7-12 biertjes en in het weekend ook elke dag fles port erbij of vieux wodka

Voel me zo schuldig naar mijn kinderen en partner ...nu eindelijk 5 dagen niks gedronken...

Lijkt niet veel natuurlijk maar ik dronk zelfs al had ik zware griep...een paar borrels gingen altijd wel..

  • Knap dat je gestopt bent met drugs. Alcohol is ook een drug en vaak nog erger dan wiet. Alleen is het de meest sociaal geaccepteerde drug en je doet eigenlijk niet mee als niet drinkt. Tenminste zo voelt het. Geloof mij, daar is allemaal niets van waar. 

Voor een goed verhaal over drugs en verslaving en wat het met je hersenen en lichaam doet bekijk de presentatie van Deskundig Els Noorlander. Dit duurt een half uur maar is de moeite meer dan waard. Dit is mij ook als eerste aanbevolen en ik ben daar nog steeds erg dankbaar voor. Het filmpje vind je hier

  • Schuld hebben we allemaal. Ik voelde mij de hele week schuldig. voor alle domme dingen die ik deed en wat ik allemaal door drank kapot had gemaakt. Ik voelde mij niet meer schuldig als ik had gedronken, om het daarna nog eens dunnetjes over te doen en weer mijzelf te schamen. Een overzicht met mijn redenen om niet meer te drinken (die jou ook wel aan zullen spreken) vind je hier, deze lees ik regelmatig terug als ik zware momenten heb.  
  • Lijkt niet veel? Sorry dat ik het zeg maar dat is het wel. Reken eens uit wat je dat kost aan financiën/katers/verlorentijd/calorieën. Ik gebruik mijn tijd nu efficiënter, hou meer geld over voor leuke dingen, ben afgevallen zonder er iets voor te doen (stoppen met drinken duh) en lig niet meer katje lam op de bank met een kater. Tevens is mijn band met de familie hechter en leuker dan ooit.

 

Ben vreselijk moe helaas..maar voel me ook bevrijd...ik ben trots op mezelf..

Eerder bij de gedachte dat ik een dag niet kon/mocht drinken werd ik helemaal gek...nu lijkt de knop echt om.

  • Goedzo! De eerste stap, erkennen dat je een probleem hebt was bij mij ook het moeilijkste. Ik heb meerdere waarschuwingen gehad van vrienden en familie dat ik alles om mij heen aan het vernietigen was maar ik wilde niet luisteren. Op 1 december ging bij mij de knop echt om besloot ik definitief te stoppen! 
  • Wees heel trots op jezelf! Er is maar 1 persoon voor wie je dit doet en dat is voor jezelf. Niet voor je vrouw, je kinderen of wie dan ook. Nee voor je eigen persoon. Pas als jij gelukkig bent met jezelf en jezelf weer op de rit hebt dan zul je merken dat je meer liefde en aandacht kunt geven aan je partner en familie. 
  • Wij mensen zijn gewoontedieren. De gedachte dat je niet kan/mag drinken zal vervagen naar de achtergrond. In het begin denk je met weemoed terug aan je eerste auto, brommer, liefde. Dit slijt met de tijd, zo ook dat gevoel. Let op, deze craving komt nog vaak terug! 

 

Gelukkig ben ik wel atijd heel sportief gebleven...dat heeft ervoor gezord dat ik nog leef...

Ik ga er alles aan doen om nu mijn vrouw die altijd bij me is gebleven een wat zorgelozer leven te geven..

IK accepteer de vermoeidheid..en ik ga echt me best doen er vanaf te blijven..

  • Sporten is goed, het is een dooddoener maar de waarheid. Gebruik de tijd die over hebt door niet te drinken om te sporten. Hoeft niet hardcore Epke Zonderland maar zoals je zei bij je familie normaal een borrel, ga nu met hen een eind wandelen door de bossen. Geen drang om te drinken, je bent eruit, gedachte ergens anders, familie waardeert dat enorm. 
  • Eerst aandacht geven aan jezelf, jouw vrouw die altijd bij je is gebleven zal er een nóg betere man voor terugkrijgen. Betrek haar in het proces en maak van haar je steun en toeverlaat. Jou rots in de branding, die op een opbouwende manier jou scherp houdt als de verleiding naar alcohol te groot wordt. (Ik heb ook zo'n persoon en die maakt mijn leven een stuk gemakkelijker) 
  • Vermoeidheid in de eerste weken is logisch, je lichaam gaat zich opnieuw instellen. Moet herstellen van alle jaren drankmisbruik. Mijn maag en darmen waren de eerste weken helemaal de weg kwijt. Ze waren niet gewend dat er gezond eten in kwam in plaats van vette hap en alcohol. Slik vitaminepillen van de kruidvat en drink veel water en thee. Geloof me, je conditie gaat er op vooruit.

 

Nooit gedacht dat ik op eigen houtje dit kon...ik ga het volhouden en over een maandje een uitgebreid onderzoek doen.

Vanwege te hoge cholesterol en maagproblemen....

Maar dat ga ik zelf oplossen en ik ben zo blij......ik leef en blijf leven...

  • Dat dacht ik in het begin ook niet. Ik was de weg volledig kwijt, had mijn schepen verbrand en wilde zelfs een eind maken aan het leven. Gelukkig ben ik zelf, zonder hulp van instanties tot inkeer gekomen. (Dit is mijn persoonlijke ervaring en geen advies voor iedereen) Ik heb net op tijd aan de rem getrokken. Mijn leven is daarna alleen maar verbeterd. Ik presteer beter op mijn werk, ik ben sportiever, mijn relaties ben ik aan het opbouwen, ik krijg meer respect en waardering van iedereen en ben voor het eerst sinds jaren écht gelukkig. En niet gelukkig omdat ik bezopen was of onder invloed van middelen. 
  • Doe onderzoek! Heb ik ook gedaan. De presentatie van Els heeft mij al veel gebracht. Op youtube zijn talloze verhalen van mensen die gestopt zijn met drinken en wat het voor hen heeft betekend. 

 

Ga zo door! Het begin is gemaakt maar er is nog een lange weg te gaan en dat zal het altijd blijven. Je staat nu onderaan de berg en zult nog vele obstakels tegenkomen op weg naar de top. Maar met behulp van dit forum en je familie weet ik zeker dat je het aan kunt! Mocht je behoefte hebben om aan contact, via mijn blog kun je mij mailen of een berichtje achterlaten op dit forum. 

 

Succes en houd vol! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Peter,

 

Iemand schreef hier, dat je moet accepteren hoe je je voelt. Ik heb daar wel wat aan gehad. Ik besloot alles met een glas bier of wijn. En dan nog een paar. En dan voelde ik me goed. Nu doe ik dat niet meer. Ik voel me dan soms wat leeg. Maar dat vult zich vanzelf weer. Ik moet/moest er aan wennen dat het niet normaal is dat ik me altijd maar lekker voel. Eerste dagen heb ik veel gelezen, dat hielp goed. Ik ben nu heel tevreden. En elke dag blij dat ik zonder kater op sta. Ik weet van mezelf dat die eerste nemen betekent dat ik er daarna nog een heleboel neem. 

 

Mijn patronen veranderen. Dus ook de gewoonte om te drinken verandert. Het wordt steeds gewoner om niet te drinken. 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allemaal voor de fijne reacties

 

Gisteren heb ik weer eens getest dat ik inderdaad geen maat kan houden.

Schrik niet ik heb geen alcohol gedronken, maar ik ging s'middags boodschappen doen en dacht ik heb wel een  0.0 verdiend vanavond..

Op zich niet zo erg..

Maargoed ik ben onder de veranda gaan zitten sávonds en heb de sixpack in een uurtje opgedronken met 12 sigaretten erbij...

 

Terwijl ik vorige week gewoon over de hele week elke x savonds 1-2 sigaretten heb genomen voor het slapen gaan..

Me peuken zijn nu op ...ik ga me best doen die ook niet meer te halen..

En de 0.0 laat ik ook maar in de supermarkt staan...

Hier moest ik ook gewoon 3x van naar de wc snachts ;)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer het eens met thee misschien. Je hebt tegenwoordig theezakjes in allerlei smaken. Ik ben eens wat gaan uitproberen daarmee en heb er nu een paar ontdekt die ik als extra lekker beschouw en waar ik zowel 's middags als 's avonds echt van kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peter volhouden!! Ik ben nu ook ruim een week gestopt en ik voel mij al zoveel beter. Zonder koppijn naar mijn werk, genoten van 2 weekend dagen, en ik ga er vanuit dat ik mij steeds beter ga voelen! Niet te ver vooruit denken en het gewoon per dag bekijken. Elke dag bedenk je opnieuw dat je niet meer gaat drinken. Je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook ruim een week vanaf vorige week zondag..maar zo trots als ik was/ben..

Zo lekker voel ik me nog niet ..al besef ik wel dat ik nog nooit sinds me 16e  zo lang achter elkaar nuchter ben geweest..

Nog nooit 3 dagen...alleen als ik heeeel ziek was...maar dan dronk ik alleen niet als ik echt helemaal kotsen op bed lag..

Ik hou het vol...dat zeker... hoop ik...

bedankt voor de berichtjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...