Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 januari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Wanhoopje,

welkom, hier zit je altijd goed omdat je hier met al je vragen, opmerkingen, grapjes en problemen terecht kunt.

En dat denken aan drank, dat moet eerst uit je hoofd en uit heel lange ervaring weet ik dat dat erg lang kan duren, maar het is mogelijk.Geduld is hierbij een eerste vereiste en doorzetten, maar vooral inzien dat het voordelen heeft om niet te drinken.Bij mij was het heel lang dat ik het 5 dagen of een week volhield en dan 2 of 3 dagen weer los ging. Dan kom je niet van die gedachten af, want je ziet een stip aan de horizon waar het licht op groen staat.

Ik heb niet veel recht van spreken want ben, eindelijk, nu pas een maand bezig met helemaal niet drinken. Gelukkig zit het ook niet meer in mijn hoofd.

Wel heb ik nog geen besluit genomen voor wat betreft de toekomst, maar voorlopig bevalt het me heel erg goed zo.

Er is hier ook een draadje over gekke dingen die mensen hebben uitgehaald onder invloed. Weet niet meer precies hoe het heet, maar helpt beslist in het afzien van het volgende glas.

Het staat bij Thema's of tips en adviezen. Er is hier vast iemand die het wel weet.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mannenperspectief (en dat kan een heel ander perspectief zijn dan dat van jouw man, en ik zeg bovendien helemaal niet dat het goed is hoe ik er tegen aan kijk):

Dag gewerkt, eigenlijk meer sociaal geweest dan ik hebben kan, thuis, veilig. Wil geen gezeik aan mijn kop. Wil me terugtrekken in mijn hol. Ik hou veel van je, maar nu wil ik ff niks. Een gooi en smijt film. Of gamen. Of, jawel, mezelf verdrinken. Maar ik hou wel van je. Echt.

 

@Stekker: ik citeer Meya, want dat wat hij zegt. Met daarbij een heleboel tuurlijk houd ik van je, dat weet je toch wel? Is er koffie?

 

 

Hi hallo allemaal. Ik ben hier sinds een paar dagen en lees veel mee. Ik ben nu 5 dagen gestopt....het is kort maar t begin is er. Eigenlijk begint mijn trek vaak op vrijdagmiddag rond 4 uur en die stopt op zondagavond als ik weer in bed lig. Zie dus best op tegen het weekend maar vastbesloten om het vol te houden. Nu weet ik niet of mijn vraag in deze groep hoort maar ben nog beetje zoekende waar ik wat moet plaatsen. Wat ik mij af vraag... ik heb niet de hele dag trek, dat gaat goed gaat. Maar ik denk wel de hele dag aan drank, zodra ik wakker wordt is dat t eerste en dat duurt de hele dag. Ook dat ik het nu vol ga houden etc maar wordt er gek van om de hele dag aan te denken. Herkennen jullie dit en hoe lang duurt dit?

 

Denk dat het heel persoonlijk is hoe lang dat duurt. Moet eerlijk toegeven dat ik nog elke dag momenten heb dat ik ontzettend trek heb in drank, of eigenlijk, in vergetelheid. En ik sta nu op 42 dagen. Voor jou is het blijkbaar heel erg verbonden met het weekend, dus wat Bob al zegt, plannen maken, afleiding zoeken, je routines veranderen. En soms gewoon uitzitten. Ergens op het forum staat de keukenwekker methode. Je zet dat de keukenwekker op bijvoorbeeld een kwartier en in dat kwartier drink je niet. En dan zet je de keukenwekker voor het volgende kwartier. Perioden die te overzien zijn.

 

O, en hier komen kan ook heel helpend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een "nadeel"  :blush:  van niet drinken is dat je problemen niet voor je uitschuift, dus toen mijn mediabox (TV) onder stroom leek te staan, had ik na 2 x genoeg en belde Ziggo. Misschien viel het wel mee, maar daar wilde ik niet op gokken. Toen ik niet vooruit te branden was, zou ik gedacht hebben dat het nog wel kon, als ik het ding maar niet aanraakte.

Dus vanmorgen werd ik uit mijn winterslaap gewekt door de postbode, gelukkig een aardige die vond dat het moest kunnen, een winterslaap.

Zodoende was ik 2 uur eerder beneden en heb ik net een tostie kaas op en de was is bijna klaar. Dan ga ik mijn verplichte stukje lopen. Dat is echt het enige wat ik van mijzelf moet, behalve niet drinken en al helemaal niet roken.

De vermoeidheid is aan het verdwijnen en ook de luchtwegen gaan veel beter.

Toen ik op de fabriekshandleiding keek, werd het me zwart voor de ogen en besloot ik een monteur te bestellen, dat is gratis als je er niet uitkomt.

Ik heb nu wel een duurder abonnement moeten nemen (betaal ik met peukengeld), dan is het kastje eigendom van Ziggo en heb  ik er geen probleem mee als er iets mee is. Maar het heeft ook meer mogelijkheden en dat snapte ik dus niet helemaal, hoewel ik eerlijk gezegd best handig ben in dat soort dingen. Noodgedwongen en uit interesse. Maar toen ik de handleiding van Ziggo bekeek was het een stuk eenvoudiger, precies zoals ik al bedacht had, kabel eruit, kastje verwisselen, kabels er weer in. Waarom je altijd al die kabels krijgt bijgeleverd is mij een raadsel. Kan wel een handeltje beginnen.

O.k. lakens hangen aan de lijn, nu de schoenen maar weer aan voor een wandelingetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is hier ook een draadje over gekke dingen die mensen hebben uitgehaald onder invloed. Weet niet meer precies hoe het heet, maar helpt beslist in het afzien van het volgende glas.

Het staat bij Thema's of tips en adviezen. Er is hier vast iemand die het wel weet.

 

Bedoel je deze, lidia?

http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/1781-wat-zijn-jouw-negatieve-ervaringen-met-drank/?p=26649

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, goed van jou Bob, dat heb je snel gevonden, denk dat ik er zelf ook weer eens ga lezen ter inspiratie. 

Ik heb er zelf nooit wat op durven zetten, te veel schaamte en bang dat het toch ergens terecht komt waar ik het niet wil hebben.

Alleen al forummers die je leert kennen, hoewel die het heus niet allemaal kunnen onthouden, zo veel idioots er is uitgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, goed van jou Bob, dat heb je snel gevonden, denk dat ik er zelf ook weer eens ga lezen ter inspiratie. 

Ik heb er zelf nooit wat op durven zetten, te veel schaamte en bang dat het toch ergens terecht komt waar ik het niet wil hebben.

Alleen al forummers die je leert kennen, hoewel die het heus niet allemaal kunnen onthouden, zo veel idioots er is uitgehaald.

Ik vind het ook niet nodig mijn door drank veroorzaakte fouten en missers uit het verleden aan de hele wereld prijs te geven. Maar ik heb het wel eens voor mezelf opgeschreven, en dat kan ik iedereen aanraden. Het was best wel confronterend, maar ook een stevige basis onder het besluit om er nu maar eens echt mee te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties. Hier mee lezen helpt al enorm en gelukkis is er nog heel veel te lezen. Minderen is voor mijn geen optie, te vaak geprobeert en te vaak mislukt. Stoppen dus, helemaal.... en dat gaat de hele dag door mijn hoofd! Zal het draadje met gekke anekdotes eens gaan lezen. Jullie ook allemaal succes en strerkte, samen gaan we het redden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wanhoopje, wat mij in de eerste fase (?) van niet-drinken hielp om niet meer gevangen te zitten in

de onhoudbare aandrang om te drinken was lezen in het Big Book van AA-anonieme alcoholisten.

niet lezen in boeken van mensen die over hun alcoholverslaving en hoe ze daar 'vanaf' kwamen schrijven, daarin

wordt altijd ook beschreven hoe ze met alcohol omgingen... te gevaarlijk om te lezen als je zelf zo'n zin hebt in...

het big book van aa laat je de 'logica' van willen drinken zien en tegelijkertijd de waanzin en onlogica...dit boek

gaat niet zozeer over verslaving als wel over herstel daarvan.

ik snap dat je dit boek niet zo op de plank voor het grijpen hebt. je zou (als je lid bent) de bibliotheek kunnen

proberen, maar het is ook on-line te bestellen bij aa-nederland.(voor een luttel bedrag(  Binnen een week zou je het dan

in huis kkunnen hebben en dan ben je voor in elk geval het volgende weekend 'onder de pannen'.

 

afleiding van alleen maar denken aan drank is de beste manier om niet aan drank denken... afleiding in wélke vorm dan ook.

 

sterkte, succes, en een goed weekend gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob,

Ik heb vannacht tot 2.30 uur brieven e.d. gelezen uit de tijd dat ik getrouwd was met een ex-heroïneverslaafde, annex alcoholist. Dat drong eigenlijk gisteren tot me door. Al lezende kwam ik erachter dat dat geen goede combinatie is met een onmatige alcohol gebruiker.

Ik had hem ontmoet toen ik mijn zoon ging bezoeken in de gevangenis op een Caraïbisch eiland. Erik zou dit Co-depender gedrag noemen en ik denk dat het dat gedeeltelijk was. Maar ik was echt verliefd en vond het diep in mijn hart best romantisch en apart, zo'n moeilijke relatie.

In febrauri 1995 zijn we getrouwd, echt een mooi feest, we hadden 2 uur en 60 blije "bezoekers", bloemen, hapjes, taart met 3 verdiepingen, zelfs een schattig bruidsmeisje, dansen, foto en video. Vraag niet hoewel voorbereiding dat is geweest, maar ik gaf niet op.

Ik heb hem vrij gekregen uiteindelijk in oktober, maar al na 10 dagen wist ik dat het niets zou worden. We hebben het steeds weer geprobeerd.

Hij raakte niets meer aan, want hij wist dat het zijn dood zou worden. Ik zoop voor 2, at slecht, het was een vreselijke tijd. Heel koud, geen geld en alles ging kapot, kachel, wasmachine en het matras vond hij niet goed, het was een vreselijke stress periode en teleurstelling.

Uiteindelijk heb ik hem voor het laatst gezien op 8 maart. Een jaar later kwam er bericht v.d. IND dat hij geen voet in Ned. mocht zetten (hij was Waal) omdat hij een gevaar was voor de rust en veiligheid v.d. samenleving. O ja, en omdat Ned. zo dichtbevolkt was, dat las ik gisteren.

Kun je zien hoe "snel" het daar werkt, ze hadden dat in 1 uur kunnen beslissen.

Gelukkig heeft een kennis me geholpen met het inschrijven v/h huwelijk, opsporingsadv. zetten en de scheiding.

Ik heb er niet bij stil willen staan, het was te erg, ben eerst mijn huis dat gerenoveerd was gaan opknappen en dacht er later wel over na.

Dat later is nu gekomen, want ik droom er nog steeds van, niet zozeer van hem, maar dat ik weer in de gevangenis ben en op dat eiland en het is zo levensecht dat het erg storend is. Dat mijn zoon (min. straf van 5 jaar, dank zij mammie) mij ook niet bedankt heeft, zal ik maar zo zeggen, helpt ook niet erg. Hij wilde er niet over praten en ik heb dat juist nodig, want hier begrijpt niemand hoe het daar is. Je kunt zelf heel veel,zoals overplaatsing regelen en een andere kamer (rechter) ,kost wel wat, maar kan je jaren schelen.

Spijt heb ik niet, heb veel meegemaakt en veel geleerd en mijn Spaans is vloeiender geworden, met accent, dat dan weer wel.

Daar dronk ik elke dag rum, maar ik functioneerde goed, had heel veel te lobbiën, koken voor "mijn" gevangenen en wat daar nog meer bijkwam.

Pas toen ik besefte dat de hersens van mijn man waren aangetast door jarenlang gebruik en hij dus zo wisselvallig en zelfs geestelijk en lichamelijk gewelddadig zou blijven, heb ik de knoop doorgehakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken goed wat je zegt wanhoopje. De eerste dagen/weken dat ik gestopt was dacht ik in alles drank en zag ineens ook overal drank. Zag dat iedereen om me heen dronk zag allemaal reclames en drank in films. Het kwam gewoon op me af en in mijn eigen hoofd zat ook allen drank. Droomde zelfs over treinen vol met flessen wijn. Wat hielp? Afleiding. Ik had toen meer energie dan nu en ging van alles doen. Het hielp echt. En het zakte steeds verder weg. Nu nog af en toe wel last van trek en confrontaties met alcohol. Maar veel minder vaak en het komt dan ook minder binnen (die reclames etc.. dan)

Toverwoord: afleiding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, dit is de zeer korte versie, wilde ik eigenlijk niet hier neer zetten, mss op mijn eigen draadje, kan nog natuurlijk, maar dit is mss wel goed om eens te doen, zoiets als Bob zei.

Als , ik zeg als, ik straks, na mijn loopje, de mediabox heb aangesloten, ga ik die brieven en papieren eens ordenen en iets van weggooien, maar ben er nog niet aan toe om alles weg te doen. Wat mij opviel was hoe intelligent die man was en hoe mooi hij kon schrijven, Vaak van die zweverige dingen. Dat er rekeningen moesten worden betaald, drong totaal niet door, hij zei : do'nt worrie, be happy. Ja, ja, in een koud huis en op een lege maag gaat dat heel wat minder. En lui............zelfs samen de kerstboom optuigen, door een zoon betaald, vond hij te veel. En dan ik met mijn romantische ideëen.

Later schreef hij dat hij hepatitisch C had, hij was altijd moe en dat was er na veel onderzoekingen uit gekomen. Zou best kunnen, want zijn naalden waren ook niet altijd schoon geweest. Gelukkig kon hij zich in de gevangenis wel op HIV laten testen.

En nu, de stoute schoenen aan, voor het donker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lidia, dat is een heel verhaal. Je schrijft hier vaker vrij uitgebreid over je ervaringen en belevenissen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd alles in detail lees. Ik merk wel dat je er behoefte aan hebt het te uiten. Misschien vertel ik je niets nieuws, maar je zou kunnen overwegen er een boek van te maken. Daarbij kun je nog aan twee vormen denken. De ene is een waarbij het alleen voor je zelf dient om je gedachten op een rij te krijgen en dingen van je af te schrijven. De andere voegt daar aan toe dat je ook serieus overweegt het uit te (laten) geven. In dat laatste geval moet je ook proberen er een verhaallijn en diepgang in aan te brengen die het voor anderen interessanter maakt dan alleen maar een lineair opgeschreven relaas van wat je meegemaakt hebt en hoe je je daarbij voelde. Denk er maar eens over na. Als eerste oefening kun je op je eigen draad wat "hoofdstukken" neerzetten en om reacties vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me hier even, mijn eerste aanval van enorme trek. Ik kom hier even zeggen dat ik niet drink vandaag. 

Iets in me zegt, dat ik een keuze heb. Maar ik heb al gekozen. Ik drink niet.

Zo, dat is er uit.

 

Fijne avond en een fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En buiten de ratatouille van de dagdraad om vond ik het een mooie dag. Veel zon. Ik heb een paar keer van de ene kant van mijn "stad" naar de andere kant gefietst en voel me nu toch beter. Lekker zo.

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...